Tag socialt ansvar

Bæredygtig kaffe handler i stigende grad om at gøre noget godt for andre og vise ansvar på fx menu- og kaffekort. I smagsverdenen kan vi kalde det ”den sympatiske smag”, en faktor der samlet set er med til at løfte helhedsindtrykket og smagsoplevelsen.

Lavazza er i 2019 kåret som den mest bæredygtige fødevarevirksomhed i verden

Vi er stolte af at være den førende fødevarevirksomhed inden for corporate responsibility i Reputation Institutes globale undersøgelse blandt 230.000 forbrugere. Det er blandt andet fordi vi har etableret en global godgørende organisation.

Lavazza Foundation arbejder helhjertet og i samarbejde med ambassadører og NGOére for øget social velfærd. Fx er vi i partnerskab med Red Barnet flere steder i verden og især i kaffedyrkende nærområder, hvor spædbarnsdødelighed og underernæring desværre stadig er hverdagskost. Aktuelt står Lavazza Foundation for 24 lighedsskabende projekter i 17 lande.

¡Tierra! – kaffe der bidrager til en bedre verden

¡Tierra! er Lavazzas eget bæredygtighedsprojekt, hvor kaffeviden og ekspertise videregives til kaffedyrkere, så de og deres familier styrkes socialt. Det betyder, at hver enkelt kaffefarmer fremtidssikres gennem knowhow, træning og uddannelse efter sociale principper om hjælp til selvhjælp.

Sådan gør du hverdagen lidt mere bæredygtig

Vis du gør noget godt for andre ved at vælge kaffe der støtter et godt formål.

En del af det bæredygtige kaffetræ

Det Bæredygtige Kaffetræ er vores nye bæredygtighedsprogram. Programmet er udviklet, for at gøre det bæredygtige valg nemmere for dig, vores samarbejdspartner og kunde. Vores ønske er at gøre det nemt og overskueligt at træffe de valg, der styrker din bæredygtige profil.

I kaffetræet sætter vi fokus på 4 bæredygtige styrker, der:

  • gør det klimavenligt
  • tager socialt ansvar
  • bevarer regnskoven
  • skåner jordbruget

Sammen byder de 4 styrker på kvalitetskaffe med en bæredygtig profil – præcis som kaffeelskere ønsker det, nu og for en fælles fremtid.