Lavazza og Selecta indgår samarbejde

SELECTA OG LAVAZZA I NYT SAMARBEJDE

Selecta og Lavazza indgår partnerskab og styrker deres tilstedeværelse og dermed markedsandele for kaffe- og vending løsninger til det professionelle og erhvervsmarkedet i Europa.

Partnerskabet bygger på en mission om at bringe kaffe af premium kvalitet til de europæiske arbejdspladser og professionelle løsninger. Begge virksomheder er kendt for at kunne levere pålidelige kaffeløsninger kombineret med total service på installation og drift af kaffemaskiner, produkt levering, vedligeholdelse og reparation.

Kim Bach, adm. direktør i Selecta Danmark, siger:

“Med dette brand har Selecta mulighed for at vækste yderligere, på et marked, hvor forbrugernes krav går fra “kontorkaffe” til “café kvalitet”. Lavazza kaffe er endnu et stærkt kaffebrand i Selectas udvalg af kvalitetskaffe”, understreger Kim Bach.

“Det er dejligt at endnu flere, får mulighed for at drikke Lavazza kaffe – der jo er et anerkendt italiensk brand der brænder for kaffe af høj kvalitet. Vi ser også meget frem til at få udbredt kapsel konceptet Lavazza Blue, siger Jeanette Antonsen, Business Unit Manager i Merrild Lavazza Danmark.

Selecta og Lavazza’s samarbejde er et langsigtet partnerskab. Selecta er førende på automat og kaffeløsninger i Europa, og Lavazza, er det førende italiensk kaffe mærke. Selecta og Lavazza udvider sammen, deres bønne til kop selvbetjenings-forretning, og bevæger sig ind på markedet for kaffekapsler med det nye koncept, Lavazza Blue. Parterne forventer inden for de kommende år at installere 40.000 kaffemaskiner på europæiske kontorer og on-the-go lokationer.

Selecta har mere end 4.000 servicemedarbejdere i Europa, og har i Danmark et fuldt service program.

 

Om Selecta

Selecta er Europas største leverandør af automatiserede løsninger inden for kaffe- og vending løsninger. Virksomheden blev grundlagt i Schweiz i 1957 og har kontorer i 21 europæiske lande. Selecta servicerer dagligt seks millioner forbrugere gennem virksomhedens 145.000 salgssteder, og håndterer herved forbrugernes voksende efterspørgsel for mad og drikke på arbejdet, eller når de er på farten. Selecta fokuserer på at forbedre forbrugernes oplevelse gennem konstant udvikling af koncepter og maskiner samt kvalitetsprodukter som Selectas eget bæredygtige kaffemærke, miofino.

Alle Selectas løsninger drives af deres professionelle serviceorganisation. Selectas schweiziske rødder sikrer fremragende service, udbud af højkvalitetsprodukter og innovative koncepter inden for kaffe- og vending løsninger. Selecta beskæftiger mere end 4.500 personer og havde i sidste regnskabsår en omsætning på 714 millioner Euro. Selecta har et omfattende CSR-program for bæredygtighed, der blandt andet omfatter en miofino-fond, der sikrer, at der gives et tilskud til bæredygtig produktion ved at give en merpris til kaffebønderne. Selecta er ISO 14001-certificeret i miljøledelse.

 

Kontaktpersoner:

For yderligere informationer, illustrationer mv. kontakt venligst:

 

Selecta:

Kim Bach – Managing director

Selecta A/S

Mobile phone: +45 5361 1308

http://www.selecta.dk

 

Lavazza:

Jeanette Antonsen – Business Unit Manager

Merrild Lavazza Danmark

Mobile phone: +4524242109