• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Detailhandel og en grosMejeri12. 01. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Arla satser på onlinesalg

Detailhandel og en grosMejeri12. 01. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Coronakrisen har fremskubbet Arlas planer om at blive førende inden for online salg af mejeriprodukter på det europæiske marked.

Arla har under Coronakrisen oplevet en stor online efterspørgsel og fremskynder som følge heraf, deres planer for at udvide onlinesalget. Selskabet stræber efter at fordoble detailsalget online fra 300 til 600 millioner Euro i Europa inden udgangen af 2024.

– Vi har et klart mål om at blive førende inden for onlinesalg af mejeriprodukter i Europa og fortsat være vores kunders foretrukne partner. Før COVID-19-krisen var online-handlen i fremgang i Europa, og vi var ved at forberede os på den tekniske del sammen med vores kunder. Den globale COVID-19krise ændrede vores købsadfærd markant i retning af onlinekanaler, og dette skift gør det muligt at fremskynde vores e-handelsambitioner og innovationspipelinen. Arbejdet er allerede godt i gang, siger Executive Vice President og CCO for Arla Europe, Peter Giørtz Carlsen. 

Online dagligvareindkøb er kommet for at blive 
Nu hvor anden bølge af COVID-19-krisen igen begrænser den fri bevægelighed i hele verden, er online-indkøb af dagligvarer, herunder friske fødevarer som mejeriprodukter, ved at udvikle sig til en blivende ændring af forbrugernes adfærd. Med de øgede investeringer i online-handel er Arla fortsat en vigtig partner og vil kunne støtte sine kunders udvidelseaf onlinebutikker og sikre, at forbrugerne har samme hurtige og nemme adgang til de mejeriprodukter, de kender fra de fysiske butikker.  

– Vi ved, at forbrugerne stadig gerne vil have mulighed for at vælge sunde og bæredygtige fødevarer som mejeriprodukter, når de handler online. Derfor ønsker vi at maksimere vores tilgængelighed og synlighed online hos vores kunder. Med vores nye ambitiøse strategi og øgede investeringer øger vi vores onlinetilstedeværelse og vil kunne levere velkendte mejeriprodukter til europæiske forbrugere via mange forskellige platforme, siger Executive Vice President og CCO for Arla Europe, Peter Giørtz Carlsen.       

Med den nye online handelsstrategi har Arla sat sig et ambitiøst mål om, at 10 % af det samlede detailsalg på tværs af de europæiske kernemarkeder skal komme fra e-handel.  

Arla møder millioner af forbrugere online hver dag 
Hvert år interagerer Arla med forbrugerne 600 millioner gange på egne digitale platforme som f.eks. websteder og sociale medier. Det er mere end 1,6 millioner gange hver dag året rundt. Med de nye investeringer og den nye strategi for online-handel ønsker Arla at skabe endnu lettere adgang til Arlas produkter ved at arbejde tættere sammen med europæiske online forhandlere for at sikre, at friske mejeriprodukter som mælk, yoghurt, smør og ost er synlige på hylderne i online dagligvarebutikker. Et eksempel på dette er tjenesten Click&Cook i Danmark og Sverige. Når forbrugerne slår en opskrift op, kan de klikke på en Click & Cook-knap, hvorefter en online indkøbskurv automatisk fyldes med de nødvendige ingredienser.  

I øjeblikket er et af Arlas største markeder for online-handel Storbritannien, hvor 17 procent af det samlede detailsalg foregår online. På Arlas øvrige europæiske markeder udgør det en mindre, men hastigt stigende del af det samlede salg. På nøglemarkederne Danmark og Sverige tegner online-handlen sig for omkring 4-5 procent af salget.  

Skrevet i: Detailhandel og en gros, Mejeri

Seneste nyt fra redaktionen

Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

Kød, fisk og fjerkræ25. 11. 2025

Med afsæt i en række nødvendige og konsekvente beslutninger er det lykkedes Danish Crown at styrke afregningen til andelsejerne og få stoppet en kritisk tilbagegang i tilførslerne af grise. De kommende to år vil der være fokus på at gennemføre en omfattende transformation af koncernen, så der skabes

Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

FoodserviceFrugt og grøntFødevareproduktion25. 11. 2025

Nemco, der er leverandør af udstyr til fødevareindustrien, lancerer nu en skæremaskine til plantebaserede fødevarer på det danske marked. Der er tale om Maxx 200 HMT-maskinen fra den anerkendte tyske producent holac Maschinenbau. Maxx 200 HMT indgår i en serie af innovative skæremaskiner, som

Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

AktueltFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed25. 11. 2025

Det er sjældent de grønne retter, der finder vej til middagsbordet, når kødet udelades. De mest spiste vegetariske aftensmåltider er nemlig rugbrød, toast, pasta, yoghurt og pizza – retter, der i gennemsnit indeholder færre grøntsager end måltider med kød. Det viser den årlige undersøgelse

Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

AktueltFoodservice25. 11. 2025

Søndag dystede landets dygtigste kokke og tjenere ved semifinalerne til Årets Kok og Årets Tjener 2026. Nu er finalisterne fundet til finalerne i marts. Seks tjenere og seks kokke er videre til finalerne i Årets Kok og Årets Tjener 2026. Det står klart efter søndagens semifinaler på Kold

Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

Kød, fisk og fjerkræTop25. 11. 2025

JN Meat International har igen vundet en VM-titel i World Steak Challenge, som er blevet afgjort ved en storstilet prisuddeling i London. Det er fjerde gang, at Slagelse-virksomheden med grundlægger og kødsommelier John Sashi i spidsen sikrer en anerkendelse i det prestigefyldte

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

    25.11.2025

  • Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

    25.11.2025

  • Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

    25.11.2025

  • Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

    25.11.2025

  • Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

    25.11.2025

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik