• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Foodservice25. 11. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Workshop sætter fokus på de aktuelle udfordringer i hotel- og restauranterhvervet

Foodservice25. 11. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Den 13. december 2021 afholdes workshoppen ”Back to Better” for virksomhedsejere i hotel-, restaurant- og oplevelsesbranchen i København. Workshoppen sætter fokus på de udfordringer, som branchen står i på bagkanten af coronakrisen. Udover en række aktuelle indlæg fra kompetente fagfolk, byder dagen også på paneldebat, hvor paneldeltagerne udfordres med spørgsmål om, hvordan og hvad, der skal til for at genrejse branchen. Som særligt inviteret til paneldebatten er turismeordfører og folketingsmedlem Birgitte Bergman (C). Workshoppen afholdes på Hotel Villa Copenhagen.

Hotel-, restaurant- og oplevelsesbranchen står med udfordringer af dimensioner
Til trods for at alle coronarestriktioner nu er fjernet og Danmark og erhvervslivet atter kan fungere normalt, så er der langt mellem jubelscenerne hos hoteller og restauranter i København. Mange virksomheder står tilbage med en betydelig gæld og skønt man endelig kan genåbne sin forretning opstår paradokset med mangel på arbejdskraft. Partnerskabet The O choice (TOC), hvis kunder primært er virksomheder i hotel- og restaurantbranchen, har for at gøre deres til at hjælpe kunderne videre, arrangeret workshoppen ”Back to Better”. Hovedformålet er at give deltagerne inspiration, praktiske råd og vejledning, så deres virksomheder bliver bedre rustet til fremtiden. Kim Nielsen, stifter af partnerskabet TOC, fortæller:

– Vi har med alvor fulgt det senest halvandet års udvikling hos vores kunder, og vi kan konstatere, at mange står i en svær situation og kigger ind i en usikker fremtid. Vores primære fokus er at hjælpe og støtte særligt små- og mellemstore virksomheder i branchen på områder, hvor de ikke har kompetencerne i eget hus. Og da muligheden bød sig for at ansøge om støtte fra Københavns Kommunes genopretningspulje, syntes vi, det var en oplagt mulighed at arrangere en dag, hvor vi sætter fokus på de områder, som virksomhederne slås med; bl.a. ledelse, økonomi, fremskaffelse af kapital, medarbejderproblematikken mv. Dagen er sammensat som et godt mix af faglige indlæg, paneldebat og deltagerne får mulighed for at arbejde med egen virksomhed. Vi ser meget frem til workshoppen og retter en stor tak til Københavns Kommune for at yde os den økonomiske støtte og til folketingspolitiker Birgitte Bergman fordi, hun bidrager til en stærk paneldebat.

Folketingspolitiker Birgitte Bergman (C) hilser TOC’s initiativ til workshop varmt velkomment
Som turismeordfører for Det Konservative Folkeparti har Birgitte Bergman gennem hele coronakrisen taget en aktiv og engageret rolle i arbejdet med at støtte det hårdt pressede turismeerhverv. Turismevirksomhederne i København har været ekstremt hårdt ramt under coronakrisen og erhvervet står nu på bagkanten af krisen stadigvæk med mange udfordringer både økonomisk og ressourcemæssigt. Birgitte Bergman (C) bakker op om Københavns Kommunes initiativ til genopretningspuljen, og ser initiativet som en del af målsætningen om at støtte og sikre netop virksomheder i turismeerhvervet. Hun kommenterer:

– Turismeerhvervet er Danmarks fjerdestørste erhverv og skønt det ser ud til, at vi er kommet ud på den anden side af coronakrisen, så er faktum, at turismeerhvervet i København langt fra er på niveau som før krisen. Sammenlignet med de øvrige regioner i Danmark, har København, og byens erhvervsliv, uden tvivl været hårdest ramt af coronakrisen; og i særdeleshed oplevelseserhvervet. Branchen har nu i to år måtte undvære den betydelige omsætning, som de internationale turister skaber i København og det er derfor uhyre vigtigt, at vi fortsætter med at have fokus på netop denne branche og er med til at sikre, at vores hovedstad også fremover har den rette tiltrækningskraft overfor udenlandske turister. Byen skal bevare sit image og sin position som en europæisk hovedstad, der tilbyder spændende gastronomiske oplevelser, hoteller i alle klasser samt masser af events og arrangementer for folk i alle aldre. Med en genopretning af København som en stærk turistdestination, sikrer vi samtidigt et godt fundament til et øget turismeflow til landets øvrige turistdestinationer. Jeg ser meget frem til at være en del af paneldebatten i forbindelse med TOC’s Workshop for hotel- og restauranterhvervet og til en god og konstruktiv debat om erhvervets fremtid.

Skrevet i: Foodservice

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik