• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodserviceRåvarer og ingredienser13. 08. 2024 | Mikkel Bækgaard

Virksomheden bag restauranterne Jagger og Otto peger på ny leverandør

AktueltFoodserviceRåvarer og ingredienser13. 08. 2024 By Mikkel Bækgaard

De næste tre år er det fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice, der skal levere råvarer til restauranterne Jagger, Otto og Ritta, som Buzz CPH står bag. Den nye samarbejdsaftale har særligt fokus på kvalitetsråvarer, vækstambitioner og grøn omstilling.

Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice og restaurantgruppen Buzz CPH har pr. 1. august taget hul på et nyt partnerskab, der repræsenterer en årlig værdi på et større to-cifret millionbeløb.

Samarbejdsaftalen betyder, at det nu er Dagrofa Foodservice, som leverer råvarer til Buzz CPHs kendte restaurantkoncepter Jagger, Otto og Ritta, der specialiserer sig i hhv. burgere, pizzaer og indiske retter.

“Vores tætte dialog i forhandlingsforløbet med Dagrofa Foodservice har bekræftet os i, at deres indstilling til markedet er på linje med vores. Her tænker jeg særligt på at udvikle, udfordre og forbedre fødevarebranchen i forhold til emner som bæredygtighed, dyrevelfærd og kvalitet. Vi deler de samme værdier, og det betyder meget for os,” siger Christian Brandt, direktør i Buzz CPH, og uddyber:  

“Dagrofa Foodservice hjælper os med en direkte kontakt til industrien. Vi får lov til at tale direkte med producenterne af eksempelvis økologisk oksekød – og det gør, at der opstår en større fleksibilitet og forhåbentlig også nogle udviklingsmuligheder på længere sigt.”

Christian Brandt understreger i samme ombæring, at virksomhedens egenproducerede varer fortsat finder vej til menukortet:

Et af kerneelementerne i vores forretning er vores egenproducerede varer, som for eksempel vores økologiske burgerboller. Vi er glade for, at man hos Dagrofa Foodservice ser positivt på vores egenproduktion og vil hjælpe os med den del af forretningen også.

Kan understøtte udvidelse af antal restauranter

Adm. direktør hos Dagrofa Foodservice, Niels Miles Frandsen, glæder sig over den nye samarbejdsaftale og melder sig klar til at understøtte Buzz CPH på deres vækstrejse:

“Vi er meget stolte over, at Buzz CPH har valgt os som virksomhedens fødevareleverandør. Buzz CPH står bag nogle af de meste kendte og fremadstormende koncepter på den danske madscene, og de har en klar profil, når det gælder at bruge gode råvarer med masser af smag. Samtidig lægger Buzz CPH ikke skjul på, at de gerne vil udvide antallet af restauranter, og den udvikling er vi gearet til at understøtte.”

Et centralt element i samarbejdsaftalen omhandler, at Dagrofa Foodservice skal understøtte Buzz CPH i med virksomhedens grønne omstilling. F.eks. har Dagrofa Foodservice i de senere år investeret investeret i at blive dygtigere mht. dataindsamling og digitalisering, som gør det nemmere at arbejde med bæredygtighed og at imødekomme de stigende afrapporteringskrav.  

”Vi har brugt mange ressourcer på at blive bedre til at kunne hjælpe og rådgive vores kunder med deres bæredygtighedsarbejde, hvor vi bl.a. tager udgangspunkt i data, der f.eks. beskriver de enkelte varers CO2-udledning. Jeg er helt sikker på, at vi med vores kompetencer er i stand til at understøtte Buzz CPH i deres bestræbelser på at sætte ekstra turbo på den grønne omstilling, som de har meget fokus på,” fortæller Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice.

Buzz CPH står i øjeblikket bag 31 lokationer i Københavnsområdet, men der er ambitioner om at åbne flere enheder i de kommende år. Buzz CPH har således planer om at udvide antallet af restauranter ved at etablere restauranter i Norge.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice, Råvarer og ingredienser

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik