• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltDrikkevarerMarkedsføring23. 01. 2025 | Mikkel Bækgaard

Tuborg Squash relanceres med nye smagsvarianter

AktueltDrikkevarerMarkedsføring23. 01. 2025 By Mikkel Bækgaard

Den ikoniske Tuborg Squash får nyt liv i historisk relancering, der udover den velkendte appelsinsmag får tre nye sukkerfri varianter og opdateret design. Den nye produktportefølje er på hylderne fra uge 5 og flankeres af et nyt reklameunivers med en rød tråd til 1980’ernes populære tv-reklamer.

Det nye år starter med store nyheder fra Tuborg, der puster nyt liv i den ikoniske Tuborg Squash.

Den danske sodavand får nemlig tre nye sukkerfri smagsvarianter i form af Tuborg Squash Appelsin, Tuborg Squash Fersken og Tuborg Squash Sportsvand. Ferskenvarianten har smag af fersken, nektarin og litchi, mens sidstnævnte har smag af citron og lime.

Hele produktporteføljen, der udover de tre nye varianter stadig tæller den originale appelsinvariant, opdateres derudover med et mere tidssvarende design.

En dansk klassiker genfødes

Tuborg Squash blev introduceret i 1936 og har længe været synonym med humor, hygge og sænkede skuldre. I slutningen af 1980’erne blev sodavanden folkeeje, da de velkendte kioskreklamer med Finn Nørbygaard og Jakob Haugaard rullede over tv-skærmen.

Nu relanceres Tuborg Squash for bedre at afspejle den tid, danskerne lever i.

”Vi mener, at tiden er moden til at udvide Tuborg Squash som brand. Både fordi danskerne har fået smag for sukkerfrie drikkevarer, og fordi vi på tværs af generationer stadig samles om humor – noget, som Tuborg Squash fortsat skal stå for,” siger Charlotte Høgh Damgaard, Head of Marketing hos Carlsberg Danmark, der ejer Tuborg-varemærket.

Relanceringen skal bygge videre på Tuborg Squashs stærke arv, samtidig med at sodavanden tilpasses nutidens forbrugere.

”Tuborg Squash har på en måde stået for noget særligt dansk lige siden de gode gamle reklamer, men med tiden har vores smag og tone også ændret sig. Derfor gør vi nu sodavanden mere tidssvarende med nye smagsvarianter og nyt design, som vi håber vil falde i danskernes smag,” siger Allan Aagaard Jensen, Brand Manager hos Carlsberg Danmark.

Generationerne er enige om humor

Allan Aagaard Jensen forklarer, at bryggeriet har ventet på det rigtige tidspunkt at relancere sodavanden og henviser til en ny Norstat-undersøgelse for Carlsberg, der viser, at humor er en klar fællesnævner herhjemme på tværs af aldersgrupper.

Hele 9 ud af 10 danskere (91 procent) føler sig tættere med andre, når de kan grine af de samme ting, mens 8 ud af 10 (83 procent) mener, at humor binder os sammen på tværs af generationer. Dertil oplever hver tredje, at deres egen generations humor ikke adskiller sig væsentligt fra andre generationers.

Produktchefen mener, at tallene taler deres tydelige sprog.

”Undersøgelsen viser, at generationerne faktisk har en del tilfælles i en tid med stort fokus på generationskløfter. Vores måde at udtrykke os på har samtidig udviklet sig med tiden. Uden at afsløre for meget følger vi derfor relanceringen til dørs med et nyt reklameunivers, der binder fortidens Tuborg Squash sammen med nutidens,” siger Allan Aagaard Jensen.

Den nye serie af Tuborg Squash-sodavand er på hylderne landet over fra uge 5.

Skrevet i: Aktuelt, Drikkevarer, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Delitaste styrker markedspositionen – klar til næste fase

FoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ07. 10. 2025

Lidt over halvvejs i strategiperioden gør Delitaste status: en styrket markedsposition, øget kundeorientering og et bedre fundament for videre vækst. Efter en gradvis sammenlægning af Stryhns Foodservice og Delitaste er foodserviceaktiviteterne i Stryhns Gruppen nu samlet. I starten af 2024

Udstillere roser Foodexpos nye messekoncept

Messer og konferencer07. 10. 2025

Opbakningen til Foodexpos nye messekoncept er stor blandt udstillerne, der fremhæver de nye, branche-samlende zoner og den deraf optimerede mulighed for at møde alle de mest relevante kunder. Foodexpo 2026 finder sted i MCH Messecenter Herning 22.-24. marts. Når Foodexpo til marts atter fylder

Danske husholdninger strammer livremmen, og det rammer dagligvaremarkedet

AktueltDetailhandel og en gros07. 10. 2025

Det danske dagligvaremarked har som det eneste i Europa oplevet et fald det seneste halve år ifølge nye tal fra YouGov. Mens forbrugere i store dele af Europa både handler mere og bruger flere penge per indkøbstur, peger pilen nedad i Danmark. Ifølge ny data fra YouGov handler danskerne 2,2

Fødevareminister Jacob Jensen

Ny praksis: Lavere bøder for mindre fejl ved allergenmærkning

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceFødevaresikkerhedPolitik og eksport07. 10. 2025

Mindre fejl i mærkning af fødevarer skal fremover ikke koste virksomheder store bøder, mener fødevareminister Jacob Jensen (V), der ønsker en praksisændring. Det skal ikke længere koste den lille slagter 40.000 kr. at glemme at skrive ”æg” i stedet for ”ÆG” med fed eller versaler på

Rasmus Munk er stadig verdens bedste kok

FoodserviceMesser og konferencerTop07. 10. 2025

Danske Rasmus Munk fra Alchemist i København blev i sidste uge hædret som “The Best Chef in the World” ved The Best Chef Awards 2025 i Milano. Han modtog prisen for første gang i 2024 og bliver dermed den første nordiske kok, der har vundet titlen mere end én gang. ”Det er en kæmpe ære at få

Ny frontperson i Alsiks køkken med fokus på madoplevelsen

Foodservice02. 10. 2025

Hotel Alsik i Sønderborg opruster på den gastronomiske front med Mette Gassner som ny Food & Beverage Director. Hun kommer med erfaring fra den roste Michelinrestaurant 10 Trin Ned i Fredericia. Og nu skal hotellet smage endnu mere af Sønderjylland. Mette Grassner er kendt fra den

Lurpak, Lillebror og islandsk skyr vinder nordisk mejeridyst

MejeriMesser og konferencer02. 10. 2025

Årets vindere i International Food Contest: Laktosefri skyr med mokka fra det islandske mejeri MS Selfossi, LURPAK usaltet smør fra Arla Holstebro Mejeri og Lillebror Ostehaps fra Arla Birkum Ost på Fyn. Det blev to danske og et islandsk produkt, der løb med sejren i mejeridysten ved dette års

Makrel i frit fald – MSC opfordrer regeringer til at handle nu

AktueltCertificeringKød, fisk og fjerkræMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed02. 10. 2025

Den globale standard for bæredygtigt fiskeri, MSC, opfordrer nordatlantiske nationer til at indgå en retfærdig kvoteaftale for at beskytte fiskerier, marine økosystemer og lokalsamfund. Marine Stewardship Council (MSC) advarer om, at de nordøstatlantiske bestande af makrel, sild og blåhvilling

Her er restauranterne, der er nomineret til Årets ret med gris og Årets ret med ost 2025

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræMejeri02. 10. 2025

Siden sommeren er det strømmet ind med indstillinger fra hele landet til dette års kokkekonkurrencer, Årets ret med gris og Årets ret med ost, og nu er de nominerede fundet. I løbet af efteråret skal de norminerede til de to priser præsentere deres retter for den besøgende fagjury. Her skal

Bred alliance klar til et historisk løft af dansk frugt og grønt

Detailhandel og en grosFoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed02. 10. 2025

Efter årtiers tilbagegang for dansk frugt og grønt lancerer 31 af fødevarebranchens mest centrale aktører nu anbefalinger til en samlet, fremadrettet plan. Den skal vende udviklingen til gavn for Danmarks sundhed, klima og forsyningssikkerhed, og ambitionen er klar: I 2050 skal mindst 50 pct. af

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Sådan tjekker du, om dit lithiumbatteri er defekt – og udgør en brandfare

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Højtiden nærmer sig – skal du med til ‘Julens Madscene’?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch Vacuum Solutions på DanFish International 2025 i Nordens Paris

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Infusion giver lavere energiforbrug og bedre produktion

  • DENIOS ApS

    I morgen sker det

  • DENIOS ApS

    Så er det nu eller aldrig

  • Busch Vakuumteknik A/S

    OTTO Digital Services til systemer

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Ny butikschef i Dagrofa Foodservice Herning har stort lokalt kendskab

  • DENIOS ApS

    Sådan får du op til 50 % mere lagerkapacitet

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Delitaste styrker markedspositionen – klar til næste fase

    07.10.2025

  • Udstillere roser Foodexpos nye messekoncept

    07.10.2025

  • Danske husholdninger strammer livremmen, og det rammer dagligvaremarkedet

    07.10.2025

  • Ny praksis: Lavere bøder for mindre fejl ved allergenmærkning

    07.10.2025

  • Rasmus Munk er stadig verdens bedste kok

    07.10.2025

  • Ny frontperson i Alsiks køkken med fokus på madoplevelsen

    02.10.2025

  • Lurpak, Lillebror og islandsk skyr vinder nordisk mejeridyst

    02.10.2025

  • Makrel i frit fald – MSC opfordrer regeringer til at handle nu

    02.10.2025

  • Her er restauranterne, der er nomineret til Årets ret med gris og Årets ret med ost 2025

    02.10.2025

  • Bred alliance klar til et historisk løft af dansk frugt og grønt

    02.10.2025

  • Første supermarkeder i Danmark sætter mål for planteproteiner

    30.09.2025

  • Rørt åbner moderne smørrebrøds-restaurant i Bernikow Gården

    30.09.2025

  • FNs Internationale Madspildsdag: Tusindvis af svenske flag prydede København i går

    30.09.2025

  • Nyt Food&Drink på gaden

    30.09.2025

  • Mindre madspild i svanemærkede kantiner

    30.09.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik