• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræPolitik og eksport29. 11. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Succes i Storbritannien giver historisk resultat for Sticks’n’Sushi

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræPolitik og eksport29. 11. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Sushikæden Sticks’n’Sushi runder 500 mio. kr. i omsætning og opnår samtidig selskabets bedste resultat nogensinde. Vækst i Storbritannien, fastholdelse af medarbejdere og styrket takeaway er blandt nøglerne til det rekordstore regnskab.

Andreas Karlsson, CEO i Sticks’n’Sushi har ambitioner om, at opnå samme succes i Berlin, som på det britiske marked.

Siden den første restaurant åbnede i Nansensgade i 1994, har danskernes smag for sushi og en klar vision for virksomheden gjort Sticks’n’Sushi til Danmarks mest markante sushisucces, der siden er vokset ud over landets grænser. Nu kan restaurantkæden afsløre det bedste regnskab i deres 28 år lange historie. Sticks’n’Sushi runder 500 mio. kroner i omsætning og lander et rekordstort EBITDA på 51,5 mio. kroner.

I dag driver kæden tolv restauranter i Danmark, ni lokationer i Storbritannien og snart tre i Tyskland – og særligt det britiske marked har været afgørende for det historiske resultat. Her har Sticks’n’Sushi blandt andet haft succes med åbningen af fire ”delivery kitchens”, der udelukkende fokuserer på takeaway.

– Vi åbnede i London for første gang i marts 2012, og nu begynder vi at mærke effekten af det hårde og vedholdende arbejde på et voldsomt konkurrencepræget marked. I dag har vores britiske restauranter faktisk overhalet de danske på omsætning, og jeg forventer, at det fortsat er vores største marked i 2022, siger Andreas Karlsson, CEO i Sticks’n’Sushi.

Vandt med eksklusiv takeaway

Det forgangne år har været tumultøst for restaurationsbranchen, og restauratører i hele Europa var nødsagede til at tænke nyt og ændre strategien for at imødekomme nye forbrugsmønstre. I Stick’n’Sushi havde man allerede et veludviklet setup for takeaway, og deres eksklusive profil viste sig at være efterspurgt på alle markeder.

– Der var lange perioder, hvor folk ikke kunne gå på restaurant, men stadig ville lave en restaurantlignende oplevelse. Her tror jeg, at vi ramte den helt rette balance mellem smag, æstetik og convenience. Det kommer også til at påvirke os fremadrettet, hvor vi vil videreudvikle på vores takeaway, siger Anders Kjørup, der er kommerciel direktør i kæden.

Direktøren understreger dog at Sticks’n’Sushi er en restaurant før noget andet.

– Jeg mener stadig, at vi giver de bedste oplevelser i restauranterne. Vi vil først og fremmest være en restaurant, gæsterne besøger – med et knivskarpt fokus på gastronomi, æstetik og service. Det er vi født ud af, og det er her, vi er allerbedst, siger Anders Kjørup.

Tyskland er næste skridt

Ifølge den administrerende direktør Andreas Karlsson vil Tyskland være hovedfokus for ekspansion og for at etablere brandet yderligere i den tyske hovedstad. Samtidig vil kæden konsolidere deres danske forretning og bygge videre på den flotte vækst på det britiske marked.

– Vi har opbygget et stærkt brand i Storbritannien og ikke mindst i Danmark. Det er vores ambition på sigt at få samme tilstedeværelse og brand i Berlin. Vi har åbnet to restauranter, har en tredje lige på trapperne og leder aktivt efter fjerde og femte lokation. Samtidig skal vi på tværs af de tre markeder styrke forretningen, sikre at vores menuer rammer gæsternes smag og udvikle vores medarbejdere, der har været altafgørende for vores gode resultater gennem det sidste år, siger Andreas Karlsson, der samtidig fremhæver det nye ledelsesteam som en vigtig årsag til den store fremgang.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice, Kød, fisk og fjerkræ, Politik og eksport

Seneste nyt fra redaktionen

Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

Frugt og grøntKød, fisk og fjerkræ06. 11. 2025

Danish Crown har rundet 2,5 millioner solgte pakker hakket oksekød blandet med grønt det første år og har dermed overgået de oprindelige forventninger til produktet. I en tid hvor stigende fødevarepriser - herunder prisen på oksekød - er et varmt samtaleemne hen over de danske køkkenborde, kan

RAWBITE udvider produktionen i Tyskland for at imødekomme stigende efterspørgsel

Ikke kategoriseret06. 11. 2025

Virksomheden bag de populære økologiske frugt- og nøddebarer har de seneste år oplevet en stabil tocifret vækst i Danmark, Tyskland og Sverige samt en markant stigning i online-salget. For at imødekomme den voksende efterspørgsel og stimulere en fortsat vækst på de europæiske markeder, udvider

7-Eleven åbner ny runde af Innovation Corner og sætter fjerde iværksætterprodukt på hylderne

AktueltDrikkevarerMarkedsføringMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025

7-Elevens iværksætterforløb Innovation Corner, der blev lanceret sidste år, er blevet taget så godt imod, at kæden nu åbner op for en ny runde. Samtidig kommer det fjerde produkt fra første runde – en alkoholfri elektrolytdrik ’Dansevand’ – på hylderne. Sidste år deltog Dansevand, en alkoholfri

Årets Wiuff 2025: Marie Bojsen fra Birthesminde modtager Danmarks første råvarepris

AktueltFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræLandbrugRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025

Ved en højtidelig fejring hos Søren Wiuff i Lammefjorden lørdag den 1. november blev Årets Wiuff 2025 uddelt for allerførste gang. Prisen er opfundet og etableret af Lokale Fødevarer Danmarks stifter og formand, Jesper Zeihlund, og siden blevet medstiftet af HORESTA. Formålet med prisen er at hædre

Sund jord giver sunde grøntsager – og det kan smages

Frugt og grøntLandbrugMiljø og sundhedTop06. 11. 2025

I årevis har de arbejdet med jordforbedring via næringsrige kompostblandinger på en gård i Nordjylland. Resultatet er klart: Den sunde jord giver ikke bare sundere og stærkere grøntsager – men også bedre smag. På gården Ny Vraa i Tylstrup har man i årevis arbejdet med at udvikle og teste

Techmedia får ny ejer

AktueltFoodservice04. 11. 2025

Techmedia A/S, der blandt andet driver Fødevarekus og magasinet Food&Drink, er blevet købt af FrontMedia ApS, der dermed styrker positionen på markedet for fag- og branchemedier. Handelen er gennemført 6. oktober 2025, og begge selskaber fortsætter i deres nuværende

Wassim Hallal vinder hædersprisen som Kokkenes Kok

Foodservice04. 11. 2025

Kokkene har talt: Wassim Hallal er kåret som Kokkenes Kok 2024 – en af de største hædersbevisninger i dansk gastronomi. Prisen gives til en kok, der med talent, generøsitet og faglig styrke har gjort en særlig forskel for branchen. Den prestigefyldte pris blev overrakt ved Fonden Dansk Gastronomis

Too Good To Go fylder ti år: Fra dansk app til global bevægelse mod madspild

FoodserviceMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed04. 11. 2025

På bare ti år er danske Too Good To Go blevet til et globalt eksempel på, hvordan teknologi, forretning og bæredygtighed kan trække i samme retning. Med over 130 millioner brugere og 500 millioner reddede måltider har virksomheden gjort kampen mod madspild til en hverdagsvane for brugere i over 20

Juleudgave af Food&Drink på gaden

AktueltFoodservice04. 11. 2025

Julen sig nærmer, og det betyder, at nyeste nummer af Food&Drink sætter fokus på julen og alle dens glæder. Læs blandt andet om spændende jule-nyheder, men kom også med til Aalborg for at besøge byens første Michelin-restaurant. Udover at drage nordpå og se på julen har Food&Drink også

Her er Danmarks bedste plantebaserede takeaway

FoodserviceFrugt og grøntMesser og konferencerMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed04. 11. 2025

Pico Pizza vandt Årets plantebaserede takeaway-måltid ved weekendens Plant Food Festival, hvor Dansk Vegetarisk Forening og Plantebranchen hyldede årets bedste plantebaserede madoplevelser på farten. Hvem laver landets bedste plantebaserede måltid to go? Det blev afgjort i weekenden, da

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Øget produktivitet på mejeriet takket være vakuum fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Stor fødevaremesse med juletema kommer igen i år til Brande

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

    06.11.2025

  • RAWBITE udvider produktionen i Tyskland for at imødekomme stigende efterspørgsel

    06.11.2025

  • 7-Eleven åbner ny runde af Innovation Corner og sætter fjerde iværksætterprodukt på hylderne

    06.11.2025

  • Årets Wiuff 2025: Marie Bojsen fra Birthesminde modtager Danmarks første råvarepris

    06.11.2025

  • Sund jord giver sunde grøntsager – og det kan smages

    06.11.2025

  • Techmedia får ny ejer

    04.11.2025

  • Wassim Hallal vinder hædersprisen som Kokkenes Kok

    04.11.2025

  • Too Good To Go fylder ti år: Fra dansk app til global bevægelse mod madspild

    04.11.2025

  • Juleudgave af Food&Drink på gaden

    04.11.2025

  • Her er Danmarks bedste plantebaserede takeaway

    04.11.2025

  • Sukaiba vinder ”Denmark’s Best Hotel Restaurant” for anden gang

    30.10.2025

  • En rigtig god kop kaffe er det nye personalegode

    30.10.2025

  • Dansk sommelier vinder den første udgave af Master of Port Scandinavia 2025

    30.10.2025

  • Når regler spænder ben for naturen: 16 nye anbefalinger til bedre biodiversitet i fødevaresektoren

    30.10.2025

  • Prestigefyldt kåring: Den danske Spiseguide hylder AOC som Årets Restaurant

    30.10.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik