• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltBrød og kagerMarkedsføring03. 08. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Sæt kryds i kalenderen: ny festival for smørrebrød

AktueltBrød og kagerMarkedsføring03. 08. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Tivoli og Schulstad indgår ambitiøst partnerskab, og der er på mange måder tale om et samarbejde med krummer i. Omdrejningspunktet er Smørrebrødsfestival i Tivoli, som integreres i Schulstads aktivering i detailhandlen, hvor brødgiganten bl.a. lancerer en storstilet landsdækkende sommerkampagne.

Foto: Fru Nimb.

Dansk sommer er lig med smørrebrød. Det mener man hos både Schulstad og Tivoli, og derfor spiller det velsmagende nationalklenodie også en helt central rolle i det nye ambitiøse partnerskab, som de to virksomheder netop har indgået.

Kåring af Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød

Når Smørrebrødsfestival i Tivoli åbner i midten af september, som en del af Tivoli Mad & Vin Festival, bliver det med Schulstad som partner. Det betyder, at brødgiganten involveres i selve gæsteoplevelsen på de forskellige restauranter og i festivalprogrammet. Programmet omhandler forskellige events, og som afsluttes med kåringen af Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød, hvor Schulstad også indgår i dommerpanelet.

Kåringen sker på baggrund af en storstilet national konkurrence, hvor private smørrebrødsentusiaster fra hele landet kan indsende deres bud på det bedste stykke smørrebrød. Alle har mulighed for at deltage. Det kræver kun, at man kan finde ud af at sammensætte sit favoritsmørrebrød.

De bedste bud udvælges til en endelig finale, der afgøres ved en stor event i Haven med en jury af fagfolk og kendte.

– Schulstad lægger brød til mange spiseoplevelser året rundt, og vores produkter er fundamentet for et godt stykke smørrebrød, som i høj grad er noget, vi forbinder med Danmark. Derfor er det naturligt for os at sætte fokus på en af danskernes yndlingsspise – smørrebrød – i vores sommerkampagne. Og at vi samtidig kan gøre det i samarbejde med en af Danmarks mest populære og traditionsrige attraktioner i Tivoli er jo en fantastisk mulighed for at tale til vores målgruppe på en anderledes og magisk måde. Vi glæder os til at være en del af Smørrebrødsfestivalen i Tivoli og til at se alle de mange spændende bud, der kommer ind, når vi skal være med til at kåre Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød. udtaler Cecilie Wiingaard, Marketing Manager, Lantmännen Schulstad.

Storstilet sommerkampagne

Smørrebrødsfestivalen i Tivoli bliver omdrejningspunktet for Schulstads store sommerkampagne, der blev lancereti uge 20 og sætter fokus på Schulstads brød som fundament for danskernes spiseoplevelser – herunder det lækre smørrebrødsbord, der kan nydes året rundt og især om sommeren.

Kampagnen er rullet ud i ca. 1000 butikker i alle de store detailkæder, og Smørrebrødsfestival i Tivoli kommunikeres på en masse flotte displays, på digitale medier og på over 2 mio. pakker Schulstad-brød. Kampagnen indeholder også spændende konkurrencer med flotte præmier til Tivoli samt muligheden for at vinde en finaleplads til Smørrebrødsfestivalen.

– Med Schulstad som partner på Smørrebrødsfestival i Tivoli, får vi i dén grad mulighed for at sætte fokus på den mangfoldige danske gastronomi, der er en meget stor del af Tivoli – og vi gør det med en samarbejdspartner, der har været en del af det danske køkken i over et århundrede. Samarbejdet sætter samtidig en tyk streg under, at vi er ”Hele Danmarks Tivoli”, og det er på alle måder et fremragende match! siger Niels Jørgensen, Chef for kommercielle partnerskaber, Tivoli.

Smørrebrødsfestival i Tivoli er en del af Tivoli Mad & Vin Festival, der løber af stablen 11/9 – 26/9.

Skrevet i: Aktuelt, Brød og kager, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Lavazza vinder europæisk hæder for tredje år i træk

Drikkevarer02. 12. 2025

Ved årets European Coffee & Hospitality Awards blev det endnu engang understreget, at godt håndværk betaler sig. Italienske Lavazza blev i denne uge kåret til Best European Commercial Coffee Roaster for tredje år i træk. Det er en hæder, der baserer sig på mere end 10.000 nomineringer og

Kan man bage en kage uden æg? Det undersøger forskere og virksomheder nu i et projektsamarbejde

Forskning og uddannelseFødevareproduktionRåvarer og ingredienser02. 12. 2025

Et nyt projekt støttet af Innovationsfonden undersøger, hvordan planteproteiner kan erstatte æg i visse af vores fødevarer – uden at gå på kompromis med hverken smag, konsistens eller bæredygtighed. Af Kimie Kongsøre Æg er lidt af en superingrediens i madlavning. De skummer, giver struktur

Black Friday gav omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker

AktueltDetailhandel og en grosFoodservice02. 12. 2025

Black Friday har længe været et hit hos de private forbrugere, men konceptet tiltaler også de professionelle kunder. Det er meldingen fra Dagrofa Foodservice, som i fredags opnåede en markant samlet omsætningsrekord for de 30 lokale Cash & Carry-butikker. Særligt gouda, burgerbøffer og pommes

Falstaff: Et af Europas førende mad- og livsstilsmedier er udkommet i Danmark

AktueltFoodservice02. 12. 2025

Torsdag i sidste uge afholdt østrigske Falstaff en stor lanceringsevent for 350 mennesker i anledning af udgivelsen af deres nye magasin dedikeret til de nordiske og baltiske lande. Ved samme event lancerede Europas førende mad- og livsstilsmedie deres nye guide til Nordens bedste barer, mens en

FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de

FødevareproduktionFødevaresikkerhedKød, fisk og fjerkræPolitik og eksportTop02. 12. 2025

Østre Landsret frifandt i november Fødevarestyrelsen for at have taget for høje priser for sin kødkontrol. Nu anker brancheorganisationen FødevareDanmark imidlertid afgørelsen til Højesteret, da man mener, at dommen er i strid med EU-retten. FødevareDanmark mener, at Fødevarestyrelsens

Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

Foodservice27. 11. 2025

En kok må ikke gå tomhændet, siges det – men på Green Mango på Frederiksberg er det præcis, hvad de gør, selvom der hver uge kommer 800 kilo varer ind ad døren. God mad kræver gode råvarer, og de vejer tungt. På Godthåbsvej på Frederiksberg kommer der hver uge omtrent 800 kilo kokosmælk, ris og

Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

Forskning og uddannelseLandbrug27. 11. 2025

Et internationalt forskerhold med Københavns Universitet, Shanghai Jiao Tong University og University of Nottingham i spidsen har opdaget, hvordan planterødder er i stand til at trænge igennem hård og tæt jord ved hjælp af et velkendt ingeniørprincip. Opdagelsen kan få stor betydning for fremtidens

aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

AktueltDrikkevarerFoodservice27. 11. 2025

Admiral Hotels restaurant aye aye har vundet prisen for Best Newcomer List ved Star Wine List of the Year Denmark 2025, en international anerkendelse, der hylder verdens bedste vinkort og de mennesker, der står bag. Med kun 48 finalister på tværs af Danmark var aye aye allerede blandt en

Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

AktueltDetailhandel og en grosMarkedsføring27. 11. 2025

Mange kløer sig nok frustreret i håret over at skulle finde idéer til aftensmaden, men et madplansunivers med madblogger og influencer Julie Bruun er en stor succes. ‘Hvad skal vi have til aftensmad?’ Det spørgsmål stiller mange danskere sikkert sig selv flere gange om ugen, men hjælpen er lige

Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

Miljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed27. 11. 2025

Madland udgiver nu rapporten ‘Grøn madhandel i København – alternative, sunde og grønne madkanaler’, der er udarbejdet for Københavns Kommune som et dialogredskab til politikere, embedsfolk og andre beslutningstagere. Rapporten giver det første samlede overblik over de mange typer aktører og

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Ardo NV Denmark Office

    Slank, sprød og …

  • Ardo NV Denmark Office

    Ready to eat or not?

  • Ardo NV Denmark Office

    Nyt år, nye favoritter – Ardo lancerer 9 nyheder på frost i 2026

  • DENIOS ApS

    Har du den rigtige pumpe?

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lavazza vinder europæisk hæder for tredje år i træk

    02.12.2025

  • Kan man bage en kage uden æg? Det undersøger forskere og virksomheder nu i et projektsamarbejde

    02.12.2025

  • Black Friday gav omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker

    02.12.2025

  • Falstaff: Et af Europas førende mad- og livsstilsmedier er udkommet i Danmark

    02.12.2025

  • FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de

    02.12.2025

  • Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

    27.11.2025

  • Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

    27.11.2025

  • aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

    27.11.2025

  • Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

    27.11.2025

  • Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

    27.11.2025

  • Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

    25.11.2025

  • Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

    25.11.2025

  • Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

    25.11.2025

  • Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

    25.11.2025

  • Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

    25.11.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik