• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltBrød og kagerMarkedsføring03. 08. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Sæt kryds i kalenderen: ny festival for smørrebrød

AktueltBrød og kagerMarkedsføring03. 08. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Tivoli og Schulstad indgår ambitiøst partnerskab, og der er på mange måder tale om et samarbejde med krummer i. Omdrejningspunktet er Smørrebrødsfestival i Tivoli, som integreres i Schulstads aktivering i detailhandlen, hvor brødgiganten bl.a. lancerer en storstilet landsdækkende sommerkampagne.

Foto: Fru Nimb.

Dansk sommer er lig med smørrebrød. Det mener man hos både Schulstad og Tivoli, og derfor spiller det velsmagende nationalklenodie også en helt central rolle i det nye ambitiøse partnerskab, som de to virksomheder netop har indgået.

Kåring af Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød

Når Smørrebrødsfestival i Tivoli åbner i midten af september, som en del af Tivoli Mad & Vin Festival, bliver det med Schulstad som partner. Det betyder, at brødgiganten involveres i selve gæsteoplevelsen på de forskellige restauranter og i festivalprogrammet. Programmet omhandler forskellige events, og som afsluttes med kåringen af Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød, hvor Schulstad også indgår i dommerpanelet.

Kåringen sker på baggrund af en storstilet national konkurrence, hvor private smørrebrødsentusiaster fra hele landet kan indsende deres bud på det bedste stykke smørrebrød. Alle har mulighed for at deltage. Det kræver kun, at man kan finde ud af at sammensætte sit favoritsmørrebrød.

De bedste bud udvælges til en endelig finale, der afgøres ved en stor event i Haven med en jury af fagfolk og kendte.

– Schulstad lægger brød til mange spiseoplevelser året rundt, og vores produkter er fundamentet for et godt stykke smørrebrød, som i høj grad er noget, vi forbinder med Danmark. Derfor er det naturligt for os at sætte fokus på en af danskernes yndlingsspise – smørrebrød – i vores sommerkampagne. Og at vi samtidig kan gøre det i samarbejde med en af Danmarks mest populære og traditionsrige attraktioner i Tivoli er jo en fantastisk mulighed for at tale til vores målgruppe på en anderledes og magisk måde. Vi glæder os til at være en del af Smørrebrødsfestivalen i Tivoli og til at se alle de mange spændende bud, der kommer ind, når vi skal være med til at kåre Danskernes Bedste Stykke Smørrebrød. udtaler Cecilie Wiingaard, Marketing Manager, Lantmännen Schulstad.

Storstilet sommerkampagne

Smørrebrødsfestivalen i Tivoli bliver omdrejningspunktet for Schulstads store sommerkampagne, der blev lancereti uge 20 og sætter fokus på Schulstads brød som fundament for danskernes spiseoplevelser – herunder det lækre smørrebrødsbord, der kan nydes året rundt og især om sommeren.

Kampagnen er rullet ud i ca. 1000 butikker i alle de store detailkæder, og Smørrebrødsfestival i Tivoli kommunikeres på en masse flotte displays, på digitale medier og på over 2 mio. pakker Schulstad-brød. Kampagnen indeholder også spændende konkurrencer med flotte præmier til Tivoli samt muligheden for at vinde en finaleplads til Smørrebrødsfestivalen.

– Med Schulstad som partner på Smørrebrødsfestival i Tivoli, får vi i dén grad mulighed for at sætte fokus på den mangfoldige danske gastronomi, der er en meget stor del af Tivoli – og vi gør det med en samarbejdspartner, der har været en del af det danske køkken i over et århundrede. Samarbejdet sætter samtidig en tyk streg under, at vi er ”Hele Danmarks Tivoli”, og det er på alle måder et fremragende match! siger Niels Jørgensen, Chef for kommercielle partnerskaber, Tivoli.

Smørrebrødsfestival i Tivoli er en del af Tivoli Mad & Vin Festival, der løber af stablen 11/9 – 26/9.

Skrevet i: Aktuelt, Brød og kager, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Norrlyst Koncernen køber de resterende ejerandele i Cadence Group og ejer nu 100%

Foodservice18. 12. 2025

Norrlyst Koncernen tager næste store skridt i sin vækstrejse og opkøber de resterende ejerandele i Cadence Group, hvilket betyder, at koncernen nu ejer 100% af det populære brunch- og bagerikoncept. Cadence Group driver i dag fire restauranter samt en fabrik i Herlev og er kendt for at levere

100 millioner kroner til nye grønne fødevareprojekter

FødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 12. 2025

Grønt Udviklings- og Demonstrationsprogram har åbnet en ny ansøgningsrunde til en pulje med 100 millioner kroner. De 100 millioner kroner skal gå til projekter, der kan styrke den grønne omstilling af den danske fødevaresektor. Puljen kan søges frem til 19. februar 2026. Godt grønt nyt til de

Food Nations Visitor Centre åbnede i nye rammer

AktueltPolitik og eksport18. 12. 2025

Food Nation markerede den 15. december 2025 den officielle åbning af fødevareklyngens Visitor Centre i København i nye fysiske rammer. Det opdaterede og udvidede udstillingsvindue præsenterer det ypperste inden for danske fødevareløsninger, bæredygtig innovation og globalt samarbejde. Ved

Landbrugets Økonomi 2025: Et rekordår med en usikker fremtid

AktueltFødevareproduktionLandbrug18. 12. 2025

For dansk landbrug har 2025 været et fremragende år drevet af husdyrproduktion og en god høst. Men begyndende prisfald og strammere politiske krav kan hurtigt skubbe til balancen. Fremtiden kræver heftige investeringer og tilpasninger, hvis dansk landbrug skal fastholde sin stærke

Skolemad er kommet godt fra start i Guldborgsund Kommune

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhedPolitik og eksportTopØkologi og bæredygtighed18. 12. 2025

I juni blev Sundskolen i Nykøbing Falster den eneste folkeskole på Lolland-Falster, som kom med i det nationale skolemadsforsøg, hvor 191 skoler over hele landet afprøver skolemad. Skolemadsforsøget blev sat i gang i november og har indtil nu været en stor succes. Formålet med skolemadsforsøget

Forskere genopliver gamle ærtesorter i enorm frøsamling: ”Et uudnyttet guldkammer til fremtiden”

Forskning og uddannelseMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 12. 2025

Med en ny AI-metode har forskere fra Københavns Universitet genopdaget 51 gamle ærtesorter, som ikke længere bruges i landbruget, men som kan vise sig lovende til produktion af plantebaserede fødevarer. Metoden er en genvej til at finde nye ressourcer i de grønne skatkamre, som genbankers enorme

Ny kvælstofaftale: Fødevareerhvervet frygter konsekvenserne for dansk fødevareproduktion

FødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed16. 12. 2025

Brancheorganisationen FødevareDanmark frygter konsekvenserne af den nye kvælstofaftale. Sammen med seks andre organisationer fra landbrugs- og fødevareerhvervene opfordrer organisationen til, at den grønne trepart sættes på pause, indtil konsekvenserne er fuldt belyst. Det er stort set umuligt

Bryggeriforeningen: Danske EU-politikere kæmper for pantsystemet

AktueltDrikkevarerPolitik og eksport16. 12. 2025

Det danske pant- og retursystem bliver undergravet af EU-krav om genpåfyldelige emballager, der vil lukke størstedelen af Danmarks mikrobryggerier, mener Bryggeriforeningen. Fra 2030 pålægger EU alle supermarkeder og barer at sikre, at mindst 10% af deres emballager til øl, sodavand og

Lidl Danmark sætter kurs mod Net Zero og sundere produkter i indkøbskurven

AktueltDetailhandel og en grosMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 12. 2025

Lidl Danmark har forpligtet sig til Science Based Targets Initiative (SBTi) og har validerede Net Zero-mål for 2050 – foruden validerede FLAG- og E&I-mål for 2034. Som Europas største dagligvarekæde er ambitionen, at Lidl vil være med til at vise vejen mod en verden, hvor der bliver tænkt på

CBP slår stort brød op og åbner innovationscenter

Brød og kagerTop16. 12. 2025

CBP fra Vejle, leverandør af råvarer til produktion af brød og kager, udvider nu sit hovedsæde med et topmoderne innovationscenter og fuldt udstyret bageri. Hvor brød dufter, finder mennesker hinanden – og nye ideer opstår for morgendagens brød og kager. Med det afsæt har CBP lavet et 250

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Nemco Machinery A/S

    Kendt leverandør til bagerier fusionerer med Nemco

  • Ardo NV Denmark Office

    En klassiker med rødder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Et tilbageblik på året der gik

  • DENIOS ApS

    Gemmer dit løfteudstyr på skjulte farer?

  • Ardo NV Denmark Office

    Sødme møder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Fra vindtunneller til rumfart: Vakuum til rumfarts undersøgelser

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice juleindsamler til fordel for JunkFood

  • Spirax Sarco Danmark

    Undgå kontaminering med rendamp i fødevareproduktion

  • Ardo NV Denmark Office

    Slank, sprød og …

  • Ardo NV Denmark Office

    Ready to eat or not?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Norrlyst Koncernen køber de resterende ejerandele i Cadence Group og ejer nu 100%

    18.12.2025

  • 100 millioner kroner til nye grønne fødevareprojekter

    18.12.2025

  • Food Nations Visitor Centre åbnede i nye rammer

    18.12.2025

  • Landbrugets Økonomi 2025: Et rekordår med en usikker fremtid

    18.12.2025

  • Skolemad er kommet godt fra start i Guldborgsund Kommune

    18.12.2025

  • Forskere genopliver gamle ærtesorter i enorm frøsamling: ”Et uudnyttet guldkammer til fremtiden”

    16.12.2025

  • Ny kvælstofaftale: Fødevareerhvervet frygter konsekvenserne for dansk fødevareproduktion

    16.12.2025

  • Bryggeriforeningen: Danske EU-politikere kæmper for pantsystemet

    16.12.2025

  • Lidl Danmark sætter kurs mod Net Zero og sundere produkter i indkøbskurven

    16.12.2025

  • CBP slår stort brød op og åbner innovationscenter

    16.12.2025

  • Foodexpo favner både kød, klima og grøn kost med inspirerende events

    11.12.2025

  • Arla: Erfaren mejerimand tager over i Nr. Vium

    11.12.2025

  • Pincho Nation: Succesfulde franchise-åbninger i 2025

    11.12.2025

  • Rekord i antal julebryg

    11.12.2025

  • NOTCH, et nyt kakaofrit chokoladealternativ lavet på mask

    11.12.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik