Politik og eksport
Food Nations Visitor Centre åbnede i nye rammer
Food Nation markerede den 15. december 2025 den officielle åbning af fødevareklyngens Visitor Centre i København i nye fysiske rammer. Det opdaterede og udvidede udstillingsvindue
Skolemad er kommet godt fra start i Guldborgsund Kommune
I juni blev Sundskolen i Nykøbing Falster den eneste folkeskole på Lolland-Falster, som kom med i det nationale skolemadsforsøg, hvor 191 skoler over hele landet
Ny kvælstofaftale: Fødevareerhvervet frygter konsekvenserne for dansk fødevareproduktion
Brancheorganisationen FødevareDanmark frygter konsekvenserne af den nye kvælstofaftale. Sammen med seks andre organisationer fra landbrugs- og fødevareerhvervene opfordrer organisationen til, at den grønne trepart sættes
Bryggeriforeningen: Danske EU-politikere kæmper for pantsystemet
Det danske pant- og retursystem bliver undergravet af EU-krav om genpåfyldelige emballager, der vil lukke størstedelen af Danmarks mikrobryggerier, mener Bryggeriforeningen. Foto: Freepik.com Fra 2030
Dansk økologieksport når rekordhøjt niveau
Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at eksporten af danske økologiske varer i 2024 steg til 3,6 milliarder kroner. Det er fjerde år i træk,
Mindre madspild: Nu bliver det lettere at donere overskudsmad
Fødevareminister Jacob Jensen (V) har taget initiativ til at luge ud i regler, der spænder ben for donation af fødevarer. En ændret fortolkning af reglerne
Stigende fødevarepriser kan flytte to ud af tre stemmer
Fødevarepriser er blevet et afgørende vælgertema, hvor næsten to ud af tre danskere svarer, at de stigende fødevarepriser i større eller mindre grad kan påvirke
Danske økologiske virksomheder på eksportfremstød i Berlin
I forrige uge samledes 12 danske økologiske og plantebaserede fødevarevirksomheder i Berlin for at deltage i et målrettet eksportfremstød arrangeret af Landbrug & Fødevarer i
FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de
Østre Landsret frifandt i november Fødevarestyrelsen for at have taget for høje priser for sin kødkontrol. Nu anker brancheorganisationen FødevareDanmark imidlertid afgørelsen til Højesteret, da
Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer
Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og
Hent flere

