• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceMesser og konferencerØkologi og bæredygtighed29. 11. 2019 | Kasper Mundt-Nielsen

Økomesse med rekordstor tilslutning

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceMesser og konferencerØkologi og bæredygtighed29. 11. 2019 By Kasper Mundt-Nielsen

Nordic Organic Food Fair der blev afholdt i Malmö i sidste måned oplevede markant fremgang i besøgstallet, hvilket reflekterer en blomstrende bæredygtighedssektor.

Med hundredvis af de senest nye produkter på udstilling, et pakket og lærerigt program, travle messe indslag og en inspirerende konference med dele lokation, bød dette års Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair velkommen til 4836 deltagere (fra 63 lande) ved MalmöMässan, fra den 13-14 november.

Dette års nordiske messer for naturlige, økologiske, og bæredygtige fødevare, drikkevare, helse, skønheds og miljøvenlige produkter nød godt af en 8% stigning i deltagere (fra 2018), hvilket bekræfter en fortsat tillid til Skandinaviens bæredygtige industrier, og endvidere slår den nordiske region fast som ’verdensmestre’ i denne voksende sektor.

Statistikkerne taler for dem selv – bemærkelsesværdigt var det, at 21% af kvalitetskøberne, der deltog, rapporterede et korporativt forbrug på over €500.000, og 13% rapporterede et forbrug på over €5 millioner. Dette inkluderede førende repræsentanter fra Holland & Barrett, Life, Helsekost, 7-eleven Denmark, Lidl, IKEA Food, Biomarket, Planet Organic, Midsona, Malmö Stad, Coop Danmark, Coop Sverige, Magasin du Nord, Aldi, Retail House, Naturkost, og mange flere.

De var der for at se 500 udstillende firmaer, over 50 talere i tre teatre, 226 ansigt til ansigt møder (faciliteret af Enterprise Europe Network), to live produkt pitching sessioner (Holland & Barret og Paradiset), det nye ’Sustainability in Retail’ forum, nye temaområder for bæredygtig alkoholholdige drikkevarer og og veganske produkter – plus messens første ’Årets land’ ceremoni – hvilket gjorde 2019 messen til den mest varieret og inspirerende til dato.

Udover dette havde gæster en prægtig udstilling af de seneste produkter i Innovation Zone, hvor de kunne opsøge, hvad det nye til at ramme markedet er, og stemme på deres 11 favorit produkter i Natural & Organic Awards Scandinavia. Nye innovationer fra WellAware Nutrition, Raw & Wild, Sweden Eco, The Ferment Project, Arctic Vita, Apimab, Cordero Organic, Hanegal, Nurme, og Supergarden scorede toppoint blandt gæster og dommere, og Coop Danmark samt Life Europe blev udnævnt til de første ’Årets detailhandlere’. For at se alle resultaterne, kan du besøge http://www.ecolifeshow.com/noas-awards-2019 og http://www.ecolifeshow.com/retailer-awards-2019.

“Den bedste messe til dato”

Melina Viking, event manager for Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair, er begejstret over resultatet. Hun siger:

– 2019 messen var et kæmpe hit, og vi kunne ikke være gladere over kvaliteten af produkter og gæster henover vores messegulv. Det naturlige og økologiske marked trives, hvilket er bevist ved øgningen af nye købere henover Skandinavien (og længere), der kom for at indkøbe de seneste produktinnovationer for at tilfredsstille forbrugerefterspørgsel på naturlige, bæredygtige og miljøvenlige produkter.

– Blot nogle af de udtalelser vores udstillere og førende købere deler er ’den bedste messe til dato’ og ’vi kan ikke vente til næste år’ – og rigtig mange udstillere har sagt, at de gerne vil genbooke til næste år. Der var mange højdepunkter, fra Organic Denmark, der byggede en fuldstændig bæredygtig stand ud af gamle paller, til et stående rum ’Who’s Who in Green Beauty’ ceremoni, såvel som lanceringen af ’Sustainability in Retail’ forummet. Hvis du er i den naturlige, økologiske, og bæredygtige industri, bør Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair være sat i din kalender for 2020, siger Viking.

Sæt kryds i kalenderen for 2020

Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair vender tilbage til MalmöMässan den 11-12 november 2020. For mere information kan du besøge hjemmesiderne http://www.ecolifeshow.com og http://www.nordicorganicexpo.com.

Skrevet i: Aktuelt, Detailhandel og en gros, Foodservice, Messer og konferencer, Økologi og bæredygtighed

Seneste nyt fra redaktionen

MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar

Detailhandel og en grosEmballageMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 09. 2025

Regeringen har aftalt at ville fjerne emballageafgiften samt udtrykt vilje til at indføre et loft over kommunernes andel af producentansvaret. Det mødes med stor tilfredshed hos Mærkevareleverandørerne. ”Det er stærkt, at regeringen har aftalt en ramme for et loft over, hvor store omkostninger

Flasker gemt i 130 år vidner om dansk smøreventyr og datidens hygiejne

Forskning og uddannelse16. 09. 2025

To glemte flasker i en kælder på Frederiksberg med bakteriekulturer fra 1890’erne har givet forskere fra Københavns Universitet et enestående indblik i Danmarks smøreventyr. Gennem avanceret DNA-analyse har de undersøgt indholdet i flaskerne som blandt andet bød på flere bakterielle overraskelser og

Hotel- og Restaurantskolen partner i udvikling af serviceuddannelser i Sønderjylland

AktueltForskning og uddannelse16. 09. 2025

Sønderborg Kommune, Hotel- og Restaurantskolen i Valby, EUC Syd og lokale samarbejdspartnere vil sammen undersøge muligheden for at etablere serviceuddannelser inden for hotel-, restaurations- og turismebranchen med internationalt udsyn og stærk lokal forankring. Et nyt partnerskab er ved at

Finansminister Nicolai Wammen besøgte økologisk succes, der har reduceret sit klimaaftryk med hele 38 procent udelukkende på fødevarer

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 09. 2025

Mandag den 15. september lagde finansminister Nicolai Wammen vejen forbi Regionshospitalet i Randers for at lade sig inspirere af en af landets største økologiske succeser. Kan man reducere sit klimaaftryk, sænke sit madspild, spise langt mere efter kostrådene – for eksempel 580 procent flere

Mere end to ud af tre generation z’ere erstatter ugentligt et måltid med snacks

FoodserviceMiljø og sundhedTop16. 09. 2025

En ny undersøgelse fra analysevirksomheden YouGov viser, at danskerne ikke er blege for at skippe et måltid og erstatte det med en hurtig snack på farten. Specielt den yngre generation tyer oftere til det hurtige og lette alternativ. Den tendens bekymrer ernæringsekspert. Mad på farten kommer i

Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’

AktueltMesser og konferencer11. 09. 2025

Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere. En stor del af den danske fødevarebranche

Anuga Fine Food 2025 starter med rekorddeltagelse: Over 4.300 udstillere præsenterer premium-fødevarer

Messer og konferencer11. 09. 2025

Med omkring 4.300 udstillere og 135 fællesstande åbner Anuga Fine Food 2025 i Köln i sin hidtil største udgave. Fagmessen under Anuga-paraplyen viser, hvordan delikatesser, gourmetprodukter og basisfødevarer vinder global betydning. Fra Altunkaya Ins. Nak. Gida Tic. A.S. over Calvo

Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand

Detailhandel og en gros11. 09. 2025

Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU. Ost, pølser, laks, ris, pasta og pastasovs. Dagrofas premiumbrand OMHU har lige fået tilført mere end 40 nye varer, som er rettet mod forbrugere, der også kigger efter luksus

Ostefest i København: Smag på 86 danske oste

AktueltMejeriMesser og konferencer11. 09. 2025

Lørdag den 20. september serverer ’Cheese Copenhagen’ et stort - og gratis - ostebord i TorvehallerneKBH: 86 danske oste fra store og små mejerier.  Er man interesseret i ost, bør man lægge vejen forbi det københavnske madmekka TorvehallerneKBH lørdag den 20. september. Fra kl. 11 til 16

Aarhusiansk kaffefestival skaber arbejdspladser til personer med særlige udfordringer

DrikkevarerMesser og konferencerTop11. 09. 2025

Festivalen Kaffe & Sensorik, der vender tilbage til Aarhus i oktober, samarbejder med den socialøkonomiske virksomhed Social Craft om at skabe nye arbejdspladser til dém, der befinder sig på kanten af arbejdsmarkedet. Når festivalen Kaffe & Sensorik indtager Aarhus Congress Center den

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Ny butikschef i Dagrofa Foodservice Herning har stort lokalt kendskab

  • DENIOS ApS

    Sådan får du op til 50 % mere lagerkapacitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions fremviser avancerede produkter fra Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions på LabDays

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

  • DENIOS ApS

    Ses vi på HI-messen?

  • DENIOS ApS

    Her er nøglen til at undgå kontakt med defekte lithium-ion-batterier

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Guide: Hvornår skal du reparere vs. udskifte din vakuumpumpe?

  • DENIOS ApS

    NYHED: Brandsikkert opsamlingskar til opbevaring i sprinklerområder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer nyt globalt websted

  • DENIOS ApS

    Slut med at lede – få overblik over dine materialer 24/7

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar

    16.09.2025

  • Flasker gemt i 130 år vidner om dansk smøreventyr og datidens hygiejne

    16.09.2025

  • Hotel- og Restaurantskolen partner i udvikling af serviceuddannelser i Sønderjylland

    16.09.2025

  • Finansminister Nicolai Wammen besøgte økologisk succes, der har reduceret sit klimaaftryk med hele 38 procent udelukkende på fødevarer

    16.09.2025

  • Mere end to ud af tre generation z’ere erstatter ugentligt et måltid med snacks

    16.09.2025

  • Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’

    11.09.2025

  • Anuga Fine Food 2025 starter med rekorddeltagelse: Over 4.300 udstillere præsenterer premium-fødevarer

    11.09.2025

  • Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand

    11.09.2025

  • Ostefest i København: Smag på 86 danske oste

    11.09.2025

  • Aarhusiansk kaffefestival skaber arbejdspladser til personer med særlige udfordringer

    11.09.2025

  • Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener

    09.09.2025

  • Bager fra Ørum skal kæmpe for Danmark ved EuroSkills 2025 i Herning

    09.09.2025

  • DLG Group kickstarter pilotprojekt, der skal dokumentere effekterne af regenerativ dyrkning

    09.09.2025

  • To nye profiler i Danish Crowns bestyrelse

    09.09.2025

  • Nyt ambassadørkorps skal styrke Food Festivals fremtid

    09.09.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik