• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceMesser og konferencerØkologi og bæredygtighed29. 11. 2019 | Kasper Mundt-Nielsen

Økomesse med rekordstor tilslutning

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceMesser og konferencerØkologi og bæredygtighed29. 11. 2019 By Kasper Mundt-Nielsen

Nordic Organic Food Fair der blev afholdt i Malmö i sidste måned oplevede markant fremgang i besøgstallet, hvilket reflekterer en blomstrende bæredygtighedssektor.

Med hundredvis af de senest nye produkter på udstilling, et pakket og lærerigt program, travle messe indslag og en inspirerende konference med dele lokation, bød dette års Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair velkommen til 4836 deltagere (fra 63 lande) ved MalmöMässan, fra den 13-14 november.

Dette års nordiske messer for naturlige, økologiske, og bæredygtige fødevare, drikkevare, helse, skønheds og miljøvenlige produkter nød godt af en 8% stigning i deltagere (fra 2018), hvilket bekræfter en fortsat tillid til Skandinaviens bæredygtige industrier, og endvidere slår den nordiske region fast som ’verdensmestre’ i denne voksende sektor.

Statistikkerne taler for dem selv – bemærkelsesværdigt var det, at 21% af kvalitetskøberne, der deltog, rapporterede et korporativt forbrug på over €500.000, og 13% rapporterede et forbrug på over €5 millioner. Dette inkluderede førende repræsentanter fra Holland & Barrett, Life, Helsekost, 7-eleven Denmark, Lidl, IKEA Food, Biomarket, Planet Organic, Midsona, Malmö Stad, Coop Danmark, Coop Sverige, Magasin du Nord, Aldi, Retail House, Naturkost, og mange flere.

De var der for at se 500 udstillende firmaer, over 50 talere i tre teatre, 226 ansigt til ansigt møder (faciliteret af Enterprise Europe Network), to live produkt pitching sessioner (Holland & Barret og Paradiset), det nye ’Sustainability in Retail’ forum, nye temaområder for bæredygtig alkoholholdige drikkevarer og og veganske produkter – plus messens første ’Årets land’ ceremoni – hvilket gjorde 2019 messen til den mest varieret og inspirerende til dato.

Udover dette havde gæster en prægtig udstilling af de seneste produkter i Innovation Zone, hvor de kunne opsøge, hvad det nye til at ramme markedet er, og stemme på deres 11 favorit produkter i Natural & Organic Awards Scandinavia. Nye innovationer fra WellAware Nutrition, Raw & Wild, Sweden Eco, The Ferment Project, Arctic Vita, Apimab, Cordero Organic, Hanegal, Nurme, og Supergarden scorede toppoint blandt gæster og dommere, og Coop Danmark samt Life Europe blev udnævnt til de første ’Årets detailhandlere’. For at se alle resultaterne, kan du besøge http://www.ecolifeshow.com/noas-awards-2019 og http://www.ecolifeshow.com/retailer-awards-2019.

“Den bedste messe til dato”

Melina Viking, event manager for Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair, er begejstret over resultatet. Hun siger:

– 2019 messen var et kæmpe hit, og vi kunne ikke være gladere over kvaliteten af produkter og gæster henover vores messegulv. Det naturlige og økologiske marked trives, hvilket er bevist ved øgningen af nye købere henover Skandinavien (og længere), der kom for at indkøbe de seneste produktinnovationer for at tilfredsstille forbrugerefterspørgsel på naturlige, bæredygtige og miljøvenlige produkter.

– Blot nogle af de udtalelser vores udstillere og førende købere deler er ’den bedste messe til dato’ og ’vi kan ikke vente til næste år’ – og rigtig mange udstillere har sagt, at de gerne vil genbooke til næste år. Der var mange højdepunkter, fra Organic Denmark, der byggede en fuldstændig bæredygtig stand ud af gamle paller, til et stående rum ’Who’s Who in Green Beauty’ ceremoni, såvel som lanceringen af ’Sustainability in Retail’ forummet. Hvis du er i den naturlige, økologiske, og bæredygtige industri, bør Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair være sat i din kalender for 2020, siger Viking.

Sæt kryds i kalenderen for 2020

Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair vender tilbage til MalmöMässan den 11-12 november 2020. For mere information kan du besøge hjemmesiderne http://www.ecolifeshow.com og http://www.nordicorganicexpo.com.

Skrevet i: Aktuelt, Detailhandel og en gros, Foodservice, Messer og konferencer, Økologi og bæredygtighed

Seneste nyt fra redaktionen

Lavazza vinder europæisk hæder for tredje år i træk

Drikkevarer02. 12. 2025

Ved årets European Coffee & Hospitality Awards blev det endnu engang understreget, at godt håndværk betaler sig. Italienske Lavazza blev i denne uge kåret til Best European Commercial Coffee Roaster for tredje år i træk. Det er en hæder, der baserer sig på mere end 10.000 nomineringer og

Kan man bage en kage uden æg? Det undersøger forskere og virksomheder nu i et projektsamarbejde

Forskning og uddannelseFødevareproduktionRåvarer og ingredienser02. 12. 2025

Et nyt projekt støttet af Innovationsfonden undersøger, hvordan planteproteiner kan erstatte æg i visse af vores fødevarer – uden at gå på kompromis med hverken smag, konsistens eller bæredygtighed. Af Kimie Kongsøre Æg er lidt af en superingrediens i madlavning. De skummer, giver struktur

Black Friday gav omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker

AktueltDetailhandel og en grosFoodservice02. 12. 2025

Black Friday har længe været et hit hos de private forbrugere, men konceptet tiltaler også de professionelle kunder. Det er meldingen fra Dagrofa Foodservice, som i fredags opnåede en markant samlet omsætningsrekord for de 30 lokale Cash & Carry-butikker. Særligt gouda, burgerbøffer og pommes

Falstaff: Et af Europas førende mad- og livsstilsmedier er udkommet i Danmark

AktueltFoodservice02. 12. 2025

Torsdag i sidste uge afholdt østrigske Falstaff en stor lanceringsevent for 350 mennesker i anledning af udgivelsen af deres nye magasin dedikeret til de nordiske og baltiske lande. Ved samme event lancerede Europas førende mad- og livsstilsmedie deres nye guide til Nordens bedste barer, mens en

FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de

FødevareproduktionFødevaresikkerhedKød, fisk og fjerkræPolitik og eksportTop02. 12. 2025

Østre Landsret frifandt i november Fødevarestyrelsen for at have taget for høje priser for sin kødkontrol. Nu anker brancheorganisationen FødevareDanmark imidlertid afgørelsen til Højesteret, da man mener, at dommen er i strid med EU-retten. FødevareDanmark mener, at Fødevarestyrelsens

Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

Foodservice27. 11. 2025

En kok må ikke gå tomhændet, siges det – men på Green Mango på Frederiksberg er det præcis, hvad de gør, selvom der hver uge kommer 800 kilo varer ind ad døren. God mad kræver gode råvarer, og de vejer tungt. På Godthåbsvej på Frederiksberg kommer der hver uge omtrent 800 kilo kokosmælk, ris og

Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

Forskning og uddannelseLandbrug27. 11. 2025

Et internationalt forskerhold med Københavns Universitet, Shanghai Jiao Tong University og University of Nottingham i spidsen har opdaget, hvordan planterødder er i stand til at trænge igennem hård og tæt jord ved hjælp af et velkendt ingeniørprincip. Opdagelsen kan få stor betydning for fremtidens

aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

AktueltDrikkevarerFoodservice27. 11. 2025

Admiral Hotels restaurant aye aye har vundet prisen for Best Newcomer List ved Star Wine List of the Year Denmark 2025, en international anerkendelse, der hylder verdens bedste vinkort og de mennesker, der står bag. Med kun 48 finalister på tværs af Danmark var aye aye allerede blandt en

Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

AktueltDetailhandel og en grosMarkedsføring27. 11. 2025

Mange kløer sig nok frustreret i håret over at skulle finde idéer til aftensmaden, men et madplansunivers med madblogger og influencer Julie Bruun er en stor succes. ‘Hvad skal vi have til aftensmad?’ Det spørgsmål stiller mange danskere sikkert sig selv flere gange om ugen, men hjælpen er lige

Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

Miljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed27. 11. 2025

Madland udgiver nu rapporten ‘Grøn madhandel i København – alternative, sunde og grønne madkanaler’, der er udarbejdet for Københavns Kommune som et dialogredskab til politikere, embedsfolk og andre beslutningstagere. Rapporten giver det første samlede overblik over de mange typer aktører og

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Ardo NV Denmark Office

    Slank, sprød og …

  • Ardo NV Denmark Office

    Ready to eat or not?

  • Ardo NV Denmark Office

    Nyt år, nye favoritter – Ardo lancerer 9 nyheder på frost i 2026

  • DENIOS ApS

    Har du den rigtige pumpe?

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lavazza vinder europæisk hæder for tredje år i træk

    02.12.2025

  • Kan man bage en kage uden æg? Det undersøger forskere og virksomheder nu i et projektsamarbejde

    02.12.2025

  • Black Friday gav omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker

    02.12.2025

  • Falstaff: Et af Europas førende mad- og livsstilsmedier er udkommet i Danmark

    02.12.2025

  • FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de

    02.12.2025

  • Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

    27.11.2025

  • Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

    27.11.2025

  • aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

    27.11.2025

  • Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

    27.11.2025

  • Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

    27.11.2025

  • Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

    25.11.2025

  • Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

    25.11.2025

  • Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

    25.11.2025

  • Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

    25.11.2025

  • Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

    25.11.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik