• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltDrikkevarerFoodserviceKonfekture23. 04. 2024 | Mikkel Bækgaard

Nytænkende cocktails med gelato-softice

AktueltDrikkevarerFoodserviceKonfekture23. 04. 2024 By Mikkel Bækgaard

Isfirmaet I Scream Ice Cream lancerer en smagfuld eyecatcher til sommerens fristelser på barer, caféer og restauranter. De lancerer således det nye koncept Softice Gelato Cocktails (med alkohol) og Softice Gelato Mocktails (uden alkohol).

Softice Gelatoen “I Scream Pink Tornado” taler til den søde tand, der kan lide lakrids. Denne cocktail er designet i form af knust is, 4 cl fløde, 2 cl Lakrids Shot, IL Primo Hindbær Lakrids Softice Gelato og 2 cl Lakrids Shot. Pyntet med hindbær. I løbet af sæsonen vil I Scream Ice Cream introducere flere Softice Gelato Cocktails. 

Denne innovative fusion af I Scream Ice Cream’s populære IL Primo Soft Ice Gelato og normale ingredienser i cocktails og mocktails er specialt designet til at nytænke oplevelsen af både cocktails og mocktails på barer, caféer, restauranter, spa hoteller og hoteller.

Denne nye produktlinje blev første gang præsenteret af I Scream Ice Cream på Skandinaviens største fødevaremesse, Foodexpo i Herning i marts. I Scream Ice Cream præsenterer nu et komplet unikt Cocktailkort med en række I Scream Softice Gelato Cocktails, der udfordrer traditionelle cocktails og drinkskoncepter. Det nye Softice Gelato Cocktail koncept er både med og uden alkohol. Det unikke koncept blive kørt sideløbende med isfirmaets populære IL Primo Softice Gelatoes, hvor målgruppen har 16 glutenfri, laktosefri eller veganske varianter at vælge mellem på det traditionelle iskort og som alle er lavet på italienske opskrifter.

Inspireret af alverdens cocktails

Historisk set går cocktailens rødder tilbage til det 19. århundrede, hvor den blev defineret som en alkoholisk drik bestående af spiritus, sukker, vand og bitter. Fra forbudstiden i USA til moderne tid har cocktailen udviklet sig som et symbol på innovation og kreativitet inden for drikkevarebranchen og I Scream Ice Cream’s lækre og velsmagende Softice Gelato Cocktail kreationer er ingen undtagelse.

Alverdens cocktails har altid været en kilde til fascination og inspiration, og dens udvikling afspejler samtidigt tendenser og smag. I Scream Ice Creams Softice Gelato Cocktails er et eksempel på denne udvikling, der forener den klassiske cocktailoplevelse med den forfriskende fornøjelse af isfirmaets Gourmet Softice Gelato.

Afkøling bidrager her med smag

Is spiller en afgørende rolle i enhver cocktail, og I Scream Ice Cream har taget dette i betragtning ved at sikre, at deres Softice Gelato Cocktails er skabt med omhu og ekspertise. Det er vigtigt at bemærke, at isens smeltning ikke kun afkøler Cocktailen, men også bidrager til smag og konsistens, hvilket er afgørende for den samlede oplevelse.

”Det her er verdens første luksus cocktail. Der er cocktails og så er der luksus cocktails, hvilket man må sige at I Scream Softice Gelatos er et klokkeklart eksempel på. Det her er en ekstra streg under at I Scream Ice Cream leverer highend på højt plan” udtaler Kim Loudrup, ejer af Dageløkke Havn, Restaurant Kork & Godt, samt strandfestivallen Liv & Glade Dageløkke.

Alternativ til strawberry daquiri

Den røde cocktailløber er blandtandet rullet ud til I Scream Ice Cream’s Softice Gelato Cocktail ”I Scream Red Carpet”, der er en nyt alternativ til den velkendte Strawberry Daiquiri. ”I Scream Red Carpet” består af knust is, 4 cl jordbær sirup, 2 cl friskpresset limesaft, 2 cl cointreau, IL Primo Jordbær Softice Gelato og 2 cl jordbær tequila. Smagsoplevelsen er pyntet med et jordbær
og mynteblad.

En ren vegansk cocktail med tropiske undertoner er en anden kreation, “I Scream Vegan Sunshine”, der er kreeret med knust is, 3 cl tonic, 2 cl friskpresset limesaft, vegansk IL Primo Passionsfrugt Softice Gelato Sorbet og 2 cl Passoã passionsfrugtlikør. Pyntet med passionsfrugt eller mynte. 

Der er også udviklet en ”pendant” til den velkendte Espresso Martini. I Scream Ice Cream har nemlig udviklet en Softice Gelato Cocktail, der har fået titlen ”I Scream Capricorn”, der summer af hygge og wellness for smagsløgene. Knust is, kaffe, 1 cl Kahlùa, IL Primo Cappuccino Softice Gelato og 2 cl Baileys Original Irish Cream. Pyntet med en kaffebønne.

Skrevet i: Aktuelt, Drikkevarer, Foodservice, Konfekture

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik