• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Markedsføring11. 09. 2020 | Kasper Mundt-Nielsen

Nyt rådgivningsnetværk ser dagens lys

Markedsføring11. 09. 2020 By Kasper Mundt-Nielsen

Den 16. september 2020 mødes de 17 partnere, som tilsammen udgør et helt nyt netværk, The O choice (TOC), hvis formål er at rådgive og hjælpe virksomheder i hotel- restaurant-, og oplevelsesbranchen med at udvikle og styrke deres forretning.

Kim Nielsen idégenerator bag netværket The O choice
Kim Nielsen, idégenerator bag netværket The O choice

Idégeneratoren bag netværket er Kim Nielsen, som har brugt det seneste halvandet år på at sammensætte et stærkt hold af specialister med kompetencer inden for økonomistyring, jura, ejendomme, administration, IT, rekruttering og personale samt markedsføring og konceptudvikling. Netværket har valgt det nyåbnede Villa Copenhagen i København som lokation for deres officielle kick-off den 16. september.

Netværket vil være virksomhedernes oplagte valg i deres vej til succes

Kim Nielsen, idégeneratoren bag netværket The O choice (TOC), har en gedigen baggrund i branchen fra bl.a. kendte hotel- og restaurantbrands; som Hilton hotellerne i England og Egypten, Rosie McGee’s og Hard Rock Café i København og senest var han med til åbne Værftets Madmarked i Helsingør. Han har nu besluttet at anvende sin mangeårige brancheerfaring og viden til at hjælpe virksomheder i branchen til succes. Kim Nielsen fortæller:

– Vores branche er kendetegnet ved en masse dygtige, begejstrede og passionerede folk, som brænder for deres virksomhed og dagligt giver en masse mennesker fantastiske oplevelser. Og jeg ser et kæmpe potentiale hos mange af virksomhederne for at udvikle og effektivisere deres forretninger og gøre drømmen om at flyve højere til virkelighed. Det er præcis det, TOC har sat sig for at hjælpe med. De fleste virksomheder har drømmen, men mangler tid, ressourcer og viden til at realisere den. Jeg ser det største behov hos især små og mellemstore virksomheder i branchen, som ofte har brug for hjælp, råd og vejledning i forbindelse med fx ekspansion af virksomheden, forbedring af top- og bundlinje eller til at finde en ny medarbejder, mv.

– Dette behov er jo med den ekstremt vanskelige situation, som coronakrisen har sat hele vores branche i, desværre ikke blevet mindre. Mange virksomheder vil få brug for hjælp til at tænke nyt og måske omstille deres virksomhed til en helt ny hverdag. Og det er mit håb, at TOC med vores panel af dygtige specialister, vil kunne være med til at hjælpe mange af de hårdt pressede virksomheder videre.

The O choice vil sidde med omkring bordet hos virksomhederne

Tanken bag netværket TOC er kort fortalt, at partnerne sammen med virksomheden skal analysere behovet, udarbejde en handlingsplan og være med til at eksekvere den sammen med virksomhedsejeren. Kim Nielsen forklarer:

 – Et af nøgleordene i vores netværk er tillid. Det er utroligt vigtigt for os, at den enkelte virksomhedsejer har tillid til os og fra starten fornemmer, at vi er der 100% for at hjælpe dem. Vi skal naturligvis være rådgivere, sparringspartnere og byde ind med de forskellige kompetencer, vi har, men samtidig med er det vores ønske, at vi i en periode bliver en synlig og fast partner i virksomheden. Vi efterlader ikke blot et pænt strategipapir hos vores kunder og så er det det, nej, vi sætter os omkring bordet med kunden og bliver der til opgaven er løst. Det var derfor også vigtigt for mig få finde de helt rette mennesker til netværket, som havde de nødvendige kompetencer, men også havde hjertet på rette sted. Jeg har nu fået samlet et fantastisk hold, og vi ser alle meget frem til at kunne gøre en forskel og være med til at skabe succes for vores kunder i fremtiden.

Souls i København fik skabt ro og overblik i hverdagen

Den kendte veganske restaurantvirksomhed Souls har det seneste år brugt flere af netværkets partnere til at løse forskellige opgaver, en af de to ejere af Souls, australske Jason Renwich fortæller:

– Hos Souls handler det primært om at tilberede velsmagende økologisk og vegansk mad i afslappende og enestående omgivelser. Det er her vores spidskompetence ligger og det vi elsker og brænder for. Men faktum er, at der i dagligdagen er mange praktiske opgaver, som skal løses og som fylder meget i en travl hverdag. Vi indså på et tidspunkt, at vi brugte for megen energi og tid på at løse opgaver, som ikke lå lige til højrebenet for os. Og som en løsning på dette, valgte vi at benytte os af flere af TOC’s partnere. Samarbejdet med TOC har skabt ro og lettet os i en sådan grad, at vi i dag kan koncentrere os om det vi er bedst til, nemlig at tilberede god og velsmagende mad og at give vores gæster en helt særlig oplevelse hos os. Jeg kan kun opfordre og anbefale andre virksomheder til at træffe samme valg, som vi gjorde. Lad TOC tage sig af de opgaver, som I ikke er verdensmestre i og lad dem effektivisere og være med om bordet, når I skal udvikle jeres forretning.

Hoteldirektør hos Villa Copenhagen hilsner nyt netværk velkommen

Peter Høgh Pedersen, hoteldirektør på Københavns nye hotel, Villa Copenhagen, hilser det nye netværk velkommen i branchen. Han udtaler:

– Villa Copenhagen er en del af den norske hotelkæde Choice, hvor vi jo i sagens natur har størstedelen af de kompetencer, som det nye netværk TOC tilbyder i eget hus. Jeg er dog overbevist om, at netværket kan være med til at hjælpe særligt nogle af de mindre hoteller, restauranter og cafeer i både København og resten af Danmark. De mindre virksomheder har som regel ikke et stort administrativt bagland og kan derfor uden tvivl få stor gavn af flere af netværkets partnere til udvikling og effektivisering af deres virksomhed. For vores vedkommende kunne jeg også sagtens forestille mig, at vi på sigt ville gøre brug af netværket i form af idéudveksling eller kreativ sparring i forbindelse med den fremtidige udvikling af Villa Copenhagen.

Skrevet i: Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

Kød, fisk og fjerkræ25. 11. 2025

Med afsæt i en række nødvendige og konsekvente beslutninger er det lykkedes Danish Crown at styrke afregningen til andelsejerne og få stoppet en kritisk tilbagegang i tilførslerne af grise. De kommende to år vil der være fokus på at gennemføre en omfattende transformation af koncernen, så der skabes

Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

FoodserviceFrugt og grøntFødevareproduktion25. 11. 2025

Nemco, der er leverandør af udstyr til fødevareindustrien, lancerer nu en skæremaskine til plantebaserede fødevarer på det danske marked. Der er tale om Maxx 200 HMT-maskinen fra den anerkendte tyske producent holac Maschinenbau. Maxx 200 HMT indgår i en serie af innovative skæremaskiner, som

Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

AktueltFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed25. 11. 2025

Det er sjældent de grønne retter, der finder vej til middagsbordet, når kødet udelades. De mest spiste vegetariske aftensmåltider er nemlig rugbrød, toast, pasta, yoghurt og pizza – retter, der i gennemsnit indeholder færre grøntsager end måltider med kød. Det viser den årlige undersøgelse

Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

AktueltFoodservice25. 11. 2025

Søndag dystede landets dygtigste kokke og tjenere ved semifinalerne til Årets Kok og Årets Tjener 2026. Nu er finalisterne fundet til finalerne i marts. Seks tjenere og seks kokke er videre til finalerne i Årets Kok og Årets Tjener 2026. Det står klart efter søndagens semifinaler på Kold

Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

Kød, fisk og fjerkræTop25. 11. 2025

JN Meat International har igen vundet en VM-titel i World Steak Challenge, som er blevet afgjort ved en storstilet prisuddeling i London. Det er fjerde gang, at Slagelse-virksomheden med grundlægger og kødsommelier John Sashi i spidsen sikrer en anerkendelse i det prestigefyldte

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

    25.11.2025

  • Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

    25.11.2025

  • Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

    25.11.2025

  • Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

    25.11.2025

  • Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

    25.11.2025

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik