• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltDetailhandel og en grosMarkedsføring10. 09. 2019 | Peter Friis

Netto vil sælge dagligvarer i abonnement

AktueltDetailhandel og en grosMarkedsføring10. 09. 2019 By Peter Friis

I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til.

Dagligvarekæden Netto åbner nu for onlineshopping med den digitale platform Fillop, der kombinerer fast levering af basisvarer til døren med salg af ferskvarer i butikken. Målet er 50.000 nye digitale kunder på et år.
Den nye onlineplatform skal sikre, at basisvarer som fx toiletpapir, ris og tandpasta, bliver leveret direkte til hoveddøren med jævne mellemrum, mens ferskvarer fortsat købes i den lokale Netto-butik. Kombinationen er valgt, efter flere forbrugerundersøgelser har vist, at over halvdelen af forbrugerne fortsat gerne selv vil vælge deres ferskvarer, men gerne slipper for besværet med at slæbe basisvarerne hjem.
– I Netto er vi drevet af at gøre hverdagen lidt nemmere, lidt billigere og forhåbentligt også lidt bedre for vores kunder. Det er også visionen for Fillop. Vi ved, at mange danskere ser de daglige indkøb som lidt af en udfordring i et travlt liv. Det gør vi nu noget ved med lanceringen af Fillop, siger Martin Hasgard Olesen, der er kommerciel direktør i Netto Danmark.

Basisvarerne leveres til døren af PostNord.

– Vi har nøje fulgt med udviklingen af onlinesupermarkederne herhjemme og i udlandet og studeret data fra Salling Groups BilkaToGo, og vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare. Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe, og håber, at danskerne vil tage godt i mod vores Fillop-kasser, siger Martin Hasgard Olesen.

Søger efter betakunder
I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til. Beta-versionen går live i dag 10. september, og interesserede kan søge om at blive beta-tester på fillop.dk. Netto forventer, at Fillop går live nationalt primo 2020.

Skrevet i: Aktuelt, Detailhandel og en gros, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

Emballage03. 06. 2025

Nemco opfordrer virksomhederne til at søge rådgivning og medlemskab af en kollektiv ordning. Den 31. maj var der deadline for indberetning af emballagemængder til Dansk Producentansvar. Både fødevarevirksomheder og andre virksomheder med producentansvar for emballage skulle sikre, at deres

Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhed03. 06. 2025

Danskernes madfærdigheder bliver dårligere og dårligere, og det får nu Danmarks største fødevarevirksomhed Arla til at slå alarm. Madfærdigheder er nemlig afgørende, når det kommer til danskernes sundhed, klimaet og det sociale samvær. 42 pct. af danske børn og unge siger, at de ikke kan koge

Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed03. 06. 2025

For sjette år i træk sætter Landbrug & Fødevarer fokus på de offentlige køkkener, der gør en forskel. Med Køkkenprisen 2025 hyldes de madhåndværkere, der kombinerer faglighed, smag og bæredygtighed i hverdagen - og viser vejen for fremtidens offentlige måltider. Hver dag serveres mere end

Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

AktueltMesser og konferencer03. 06. 2025

15.-24. august bliver Københavns gader igen fyldt med langborde og leben, når årets Copenhagen Cooking løber af stablen. I år kan gæsterne glæde sig til 100 oplevelser på tværs af hele byen: Fra petanqueturneringer til pizzakonkurrence, en ny version af Smørrebrødets Dag og middag midt på Kongens

Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

Detailhandel og en grosKonfektureMejeriTop03. 06. 2025

De seneste år har danskerne oplevet prisstigninger på mange varer. Nye tal viser, at danskerne ændrer forbrug på nogle varer, mens andre må koste, hvad de koster. Prisen på chokolade har gennem de seneste år været på himmelflugt. Ifølge nye tal fra analysevirksomheden YouGov er kiloprisen for

Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

Detailhandel og en grosFrugt og grønt27. 05. 2025

Nemlig.com offentliggør sit "garantiregnskab" for at vise, hvad det koster at stå bag kvaliteten og friskheden af varer solgt online. I en tid hvor danske forbrugere i stigende grad kræver gennemsigtighed og høj kvalitet, vælger Nemlig som en af de første dagligvareaktører åbent at dele tallene

150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

Foodservice27. 05. 2025

En af landets ældste og mest erfarne leverandører til professionelle køkkener, Oluf Brønnum & Co A/S, åbner 1. juli nyt showroom, kontor og Food Lab på Runetoften 15 i Aarhus – i det tidligere Ken Storkøkken-domicil. Virksomheden, der i 2024 kunne fejre sit 150-års jubilæum, får dermed sin

Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

AktueltDrikkevarer27. 05. 2025

Dansk vin er en voksende branche med stolte rødder og høj kvalitet. Nu bliver Foreningen Dansk Vin en del af SMVdanmark. SMVdanmark vokser med endnu en medlemsorganisation. Foreningen Dansk Vin (FDV) er den syvende organisation, der har meldt sig ind under SMVdanmarks faner det seneste år. FDV

Food&Drink på gaden med fokus på kød

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ27. 05. 2025

Seneste udgave af branchemagasinet Food&Drink er på gaden. I dette nummer har vi fokus på kød og er blandt andet på besøg hos Grambogård på Fyn. Vi har også lært om grønt charcuteri, været (næsten) i luften med Restaurant AOC og været hos en fantastisk producent af Pinot Noir i

Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

Brød og kagerDrikkevarerMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed27. 05. 2025

I år kan festivalgæsterne på Roskilde Festival glæde sig til en helt unik øloplevelse, der ikke kun slukker tørsten, men også bidrager til bæredygtighed. Husbryggeriet Jacobsen lancerer en specialbryg, der er skabt af juicerester og økologiske boller – et innovativt skridt mod at minimere madspild

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

  • DENIOS ApS

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer den nye HiCube Neo RGA

  • DENIOS ApS

    Ved du, hvornår det er tid til at vedligeholde, udskifte eller flytte dit opsamlingskar?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

    03.06.2025

  • Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

    03.06.2025

  • Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

    03.06.2025

  • Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

    03.06.2025

  • Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

    03.06.2025

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

  • Topsommelierer fra Michelin-restauranter anbefaler vine fra lokale vinhandlere på dansk vinplatform

    22.05.2025

  • Green Innovation Week: Gråærter og rapskage på menuen: Unge madhåndværkere former fremtidens køkken

    22.05.2025

  • Gæsterne foretrækker Carlsberg: Oslobåden får ny ølleverandør

    22.05.2025

  • Få del i millionpulje til udvikling af plantebaserede fødevarer

    22.05.2025

  • Skoleelever fik første måltid fra nyt kæmpekøkken

    22.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik