
Dagligvarekæden Netto åbner nu for onlineshopping med den digitale platform Fillop, der kombinerer fast levering af basisvarer til døren med salg af ferskvarer i butikken. Målet er 50.000 nye digitale kunder på et år.
Den nye onlineplatform skal sikre, at basisvarer som fx toiletpapir, ris og tandpasta, bliver leveret direkte til hoveddøren med jævne mellemrum, mens ferskvarer fortsat købes i den lokale Netto-butik. Kombinationen er valgt, efter flere forbrugerundersøgelser har vist, at over halvdelen af forbrugerne fortsat gerne selv vil vælge deres ferskvarer, men gerne slipper for besværet med at slæbe basisvarerne hjem.
– I Netto er vi drevet af at gøre hverdagen lidt nemmere, lidt billigere og forhåbentligt også lidt bedre for vores kunder. Det er også visionen for Fillop. Vi ved, at mange danskere ser de daglige indkøb som lidt af en udfordring i et travlt liv. Det gør vi nu noget ved med lanceringen af Fillop, siger Martin Hasgard Olesen, der er kommerciel direktør i Netto Danmark.

– Vi har nøje fulgt med udviklingen af onlinesupermarkederne herhjemme og i udlandet og studeret data fra Salling Groups BilkaToGo, og vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare. Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe, og håber, at danskerne vil tage godt i mod vores Fillop-kasser, siger Martin Hasgard Olesen.
Søger efter betakunder
I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til. Beta-versionen går live i dag 10. september, og interesserede kan søge om at blive beta-tester på fillop.dk. Netto forventer, at Fillop går live nationalt primo 2020.