• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodserviceMesser og konferencerMiljø og sundhed25. 02. 2025 | Mikkel Bækgaard

Madværkstedet Bornholm melder alle stande solgt

AktueltFoodserviceMesser og konferencerMiljø og sundhed25. 02. 2025 By Mikkel Bækgaard

For tredje gang ud af tre mulige er det lykkedes Madværkstedet Bornholm at få solgt samtlige sine stande, hvilket i år er ensbetydende med, at fødevaremessen trakterer med 71 udstillere. Madværkstedet Bornholm 2025 finder sted i Rønnehallen 2. april.

Der er rift om at udstille på Madværkstedet Bornholm – så meget, at der i år er oprettet en venteliste til ledige stande i messens to haller. Det glæder naturligvis de tre fødevaregrossister BC Catering, Hørkram Foodservice og Dagrofa Foodservice, der alle har bakket op om messen siden starten og også i år deltager i de kulinariske dage på solskinsøen.

“Det er et kæmpe fokuspunkt for os at være så synlige som muligt på Bornholm, hvor vi værdsætter alle vores kunder og det gode og nære forhold, vi har – derfor er det vigtigt for os at være en del af Madværkstedet Bornholm. Her kan vi være med til at dele glæden ved de gode råvarer og inspirere køkkenerne, og så kan vi ikke mindst se vores kunder i øjnene og trykke hænderne, hvilket gør alt meget nemmere,” konstaterer Jørgen Pedersen, strategisk marketingansvarlig i BC Catering.

Han fremhæver, at virksomheden har fokus på detaljen, på bæredygtighed og på lokale produkter, og at man igen i år vil sørge for inspiration, information og ikke mindst smagfulde råvarer og serveringer. Samtidig påpeger han, at det slet ikke er så vanskeligt at følge den sunde linje, hvis man holder fast i det grundlæggende i køkkenet og arbejder med de bedste råvarer.

Sundhed et gennemgående tema

Netop sundhed er et gennemgående tema på årets Madværkstedet Bornholm, og det harmonerer ifølge grossisterne fint med tidens tendenser helt generelt.

“Vi er leverandør til en bred vifte af kunder, hvor sundhed og trivsel er en mærkesag og et must. Af samme grund har vi et bredt udvalg af varer til disse kunder, ligesom vi i tidens ånd arbejder med udvikling på dette område,” lyder det fra Ole Seemann, distriktschef i Hørkram Foodservice, der glæder sig over den store opbakning til messen:

“Opbakningen vidner om, at branchen betragter en fødevaremesse på Bornholm som en god mulighed for at vise trends og nyheder samt inspirere de besøgende. De fine besøgstal fra de to foregående år viser, at branchen på Bornholm har taget messen til sig, og opbakningen skal også ses i dét lys – der skal løftes i flok for at skabe en succes, og det er lykkedes her.”

Han fortæller videre, at de besøgende kan se frem til en flot messe spækket med nye, spændende produkter, og derudover fremhæver han det gode samarbejde med Campus Bornholm, som igen i år kreerer lækre smagsprøver på udsøgte råvarer fra de tre grossister.

Stjernekok og høj faglighed

Som noget nyt kan besøgende på Madværkstedet Bornholm 2025 opleve stjernekokken Jesper Vollmer, der i Rønnehallens kantine deler sine bud på sunde appetitvækkere. I det hele taget venter der de besøgende en toptunet messeoplevelse.

“De besøgende kan generelt forvente at møde veloplagte udstillere, og for vores vedkommende vil vi proaktivt bidrage og tilbyde inspiration, et stort vareudvalg, høj kokkefaglighed og kunderelevante dialoger med vores specialister,” fortæller Jesper Svendsen, direktør i Dagrofa Bornholm, der også glæder sig over opbakningen til messen:

“Den flotte opbakning fortæller mig, at Bornholm fortsat er en eftertragtet feriedestination, og at vores professionelle kunder tilbyder alt fra høj gastronomi til hverdags-takeaway til alle måltider på dagen. Netop derfor er det attraktivt for vores leverandører at komme i dialog med alle kunderne.”

Også han bifalder, at Madværkstedet Bornholm 2025 sætter fokus på sundhed, fordi det i hans optik er vigtigt, at de professionelle køkkener er med til at tage ansvar for danskernes sundhed.

Madværkstedet Bornholm, der arrangeres i et samarbejde mellem MLDK Mærkevareleverandørerne og MCH A/S, finder sted i Rønnehallen 2. april 2025. Læs mere på bornholm.madværkstedet.dk.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice, Messer og konferencer, Miljø og sundhed

Seneste nyt fra redaktionen

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

Forskning og uddannelseMejeriØkologi og bæredygtighed12. 11. 2025

En ny forskningsgennemgang viser, at fem enkle tiltag kan gøre osteproduktion mere effektiv og bæredygtig. Et forskerteam fra DTU har gennemgået den eksisterende forskning om fermentering og modning af ost i et litteraturstudie og peger på fem underudnyttede videnskabeligt baserede tiltag, som kan

Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

AktueltFoodservice12. 11. 2025

Den toscanske michelinrestaurant Saporium rykker for en periode ind i Tivoli. I Toscanas bølgende bakker ligger et af Italiens mest eksklusive og idylliske hoteller: det danskejede Borgo Santo Pietro, som for nyligt er blevet tildelt de maksimale 3 nøgler i Michelin-guiden. Blandt hotellets

Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

AktueltDetailhandel og en grosKød, fisk og fjerkræ12. 11. 2025

Ved mandagens World Steak Challenge vandt irske Dawn Meats og Lidl titlen som 'World's Best Steak' for deres irske græsfodrede sirloin. I alt sikrede Irland sig 24 guldmedaljer - og ud af de i alt 304 uddelte medaljer tog Irland den største samlede medaljehøst med 68 guld-, sølv- eller

Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

Forskning og uddannelseFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed12. 11. 2025

Forskning i økologi skal ikke have mindre, men større investeringer, for at Danmark kan leve op til sine grønne ambitioner om en fordobling af økologien. Det sikrer en ny politisk aftale. Med et nybrud i dansk forskningspolitik gennemfører regeringen flerårige investeringer i forskning og

FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

FødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed11. 11. 2025

Den danske ingrediensproducent FERM FOOD ApS fra Bække i Vejen har vundet EY Entrepreneur Of The Year’s regionale pris i kategorien Scale-Up. Prisen blev uddelt ved EY’s kåring i Syd-og Sønderjylland torsdag den 6. november og markerer en vigtig milepæl for virksomheden, der leverer fermenterede

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Øget produktivitet på mejeriet takket være vakuum fra Busch

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

  • Indonesisk svamp tryller ølrester om til pølser

    11.11.2025

  • Hotel Vejlefjord investerer massivt i talentudvikling i en presset branche

    11.11.2025

  • Økologikongres 2025 skal vise, hvad økologien kan præstere på basis af naturlige metoder

    11.11.2025

  • Ultraforarbejdede fødevarer: Eksperter efterlyser fokus på ernæring frem for proces

    11.11.2025

  • Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

    06.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik