• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodserviceMesser og konferencerMiljø og sundhed25. 02. 2025 | Mikkel Bækgaard

Madværkstedet Bornholm melder alle stande solgt

AktueltFoodserviceMesser og konferencerMiljø og sundhed25. 02. 2025 By Mikkel Bækgaard

For tredje gang ud af tre mulige er det lykkedes Madværkstedet Bornholm at få solgt samtlige sine stande, hvilket i år er ensbetydende med, at fødevaremessen trakterer med 71 udstillere. Madværkstedet Bornholm 2025 finder sted i Rønnehallen 2. april.

Der er rift om at udstille på Madværkstedet Bornholm – så meget, at der i år er oprettet en venteliste til ledige stande i messens to haller. Det glæder naturligvis de tre fødevaregrossister BC Catering, Hørkram Foodservice og Dagrofa Foodservice, der alle har bakket op om messen siden starten og også i år deltager i de kulinariske dage på solskinsøen.

“Det er et kæmpe fokuspunkt for os at være så synlige som muligt på Bornholm, hvor vi værdsætter alle vores kunder og det gode og nære forhold, vi har – derfor er det vigtigt for os at være en del af Madværkstedet Bornholm. Her kan vi være med til at dele glæden ved de gode råvarer og inspirere køkkenerne, og så kan vi ikke mindst se vores kunder i øjnene og trykke hænderne, hvilket gør alt meget nemmere,” konstaterer Jørgen Pedersen, strategisk marketingansvarlig i BC Catering.

Han fremhæver, at virksomheden har fokus på detaljen, på bæredygtighed og på lokale produkter, og at man igen i år vil sørge for inspiration, information og ikke mindst smagfulde råvarer og serveringer. Samtidig påpeger han, at det slet ikke er så vanskeligt at følge den sunde linje, hvis man holder fast i det grundlæggende i køkkenet og arbejder med de bedste råvarer.

Sundhed et gennemgående tema

Netop sundhed er et gennemgående tema på årets Madværkstedet Bornholm, og det harmonerer ifølge grossisterne fint med tidens tendenser helt generelt.

“Vi er leverandør til en bred vifte af kunder, hvor sundhed og trivsel er en mærkesag og et must. Af samme grund har vi et bredt udvalg af varer til disse kunder, ligesom vi i tidens ånd arbejder med udvikling på dette område,” lyder det fra Ole Seemann, distriktschef i Hørkram Foodservice, der glæder sig over den store opbakning til messen:

“Opbakningen vidner om, at branchen betragter en fødevaremesse på Bornholm som en god mulighed for at vise trends og nyheder samt inspirere de besøgende. De fine besøgstal fra de to foregående år viser, at branchen på Bornholm har taget messen til sig, og opbakningen skal også ses i dét lys – der skal løftes i flok for at skabe en succes, og det er lykkedes her.”

Han fortæller videre, at de besøgende kan se frem til en flot messe spækket med nye, spændende produkter, og derudover fremhæver han det gode samarbejde med Campus Bornholm, som igen i år kreerer lækre smagsprøver på udsøgte råvarer fra de tre grossister.

Stjernekok og høj faglighed

Som noget nyt kan besøgende på Madværkstedet Bornholm 2025 opleve stjernekokken Jesper Vollmer, der i Rønnehallens kantine deler sine bud på sunde appetitvækkere. I det hele taget venter der de besøgende en toptunet messeoplevelse.

“De besøgende kan generelt forvente at møde veloplagte udstillere, og for vores vedkommende vil vi proaktivt bidrage og tilbyde inspiration, et stort vareudvalg, høj kokkefaglighed og kunderelevante dialoger med vores specialister,” fortæller Jesper Svendsen, direktør i Dagrofa Bornholm, der også glæder sig over opbakningen til messen:

“Den flotte opbakning fortæller mig, at Bornholm fortsat er en eftertragtet feriedestination, og at vores professionelle kunder tilbyder alt fra høj gastronomi til hverdags-takeaway til alle måltider på dagen. Netop derfor er det attraktivt for vores leverandører at komme i dialog med alle kunderne.”

Også han bifalder, at Madværkstedet Bornholm 2025 sætter fokus på sundhed, fordi det i hans optik er vigtigt, at de professionelle køkkener er med til at tage ansvar for danskernes sundhed.

Madværkstedet Bornholm, der arrangeres i et samarbejde mellem MLDK Mærkevareleverandørerne og MCH A/S, finder sted i Rønnehallen 2. april 2025. Læs mere på bornholm.madværkstedet.dk.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice, Messer og konferencer, Miljø og sundhed

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik