• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Detailhandel og en grosMarkedsføring11. 05. 2023 | Helle Friemann Nielsen

MADarbejderne er i fokus i MENYs nye visuelle identitet

Detailhandel og en grosMarkedsføring11. 05. 2023 By Helle Friemann Nielsen

I otte år har MENY set ud på samme måde overfor købmænd, MADarbejdere og kunder, men det bliver der nu lavet om på med en ny visuel identitet. Butikker, tilbudsaviser og meget mere har fået en visuel overhaling, som blandt andet sætter glade MADarbejdere i fokus.

Den nye visuelle identitet, der nu er ved at blive udrullet i MENY-butikker over hele landet, har været brugt i ILLUM, siden madmarkedet åbnede.

MENY er stadig MENY. Landet over holder butikkerne fast i sit insisterende fokus på kvalitet, faglighed og økologi, men med stilsikre greb får den visuelle identitet nu et nyt udtryk.
Efter otte år er der behov for et mere tidssvarende udtryk, som både er friskt og moderne, og som samtidig sikrer og fremhæver MENYs identitet og værdier.
-For os er det vigtigt, at vores præsentation af MENY er tidssvarende og viser, hvem vi er og hvad vi står for. Tidligere har der været fokus på hænderne, der arbejder – nu er der fokus på ansigterne, der smiler. Med den nye visuelle identitet vil vi nemlig gerne løfte vores MADarbejdere mere frem i lyset, fortæller Carsten Kure, Marketingchef i MENY og fortsætter:
-Det er vores dedikerede MADarbejdere som vores kunder dagligt møder i deres lokale MENY. Det er dem, der gør forskellen og som repræsenterer MENY udadtil året rundt. Netop den øjenkontakt fra glade ansatte har vi bl.a. inkorporeret i vores nye udtryk.

Testet lokalt og internationalt
Det er omtrent et år siden, MENY åbnede med en placering i det absolutte centrum af København, nemlig i de historiske lokaler i ILLUM. Og da det nye MENY ILLUM åbnede i april 2022 var det et madmarked med fokus på høj kvalitet, gode råvarer og en skarpere visuel identitet.
Den nye visuelle identitet, der nu er ved at blive udrullet i MENY-butikker over hele landet, har nemlig været brugt i ILLUM, siden madmarkedet åbnede. På en måde har MENY i ILLUM været et levende eksempel på, hvordan det visuelle udtryk ville folde sig ud i virkeligheden.
Og responsen har været udelukkende positiv. Både kunder og købmænd er begejstrede for, at MENY nu træder mere tydeligt frem – især i kraft af den skarpere røde farve, der kalder mere på opmærksomhed, end man tidligere har gjort.
Den nye, visuelle identitet er desuden inspireret af MENY Norge, hvilket er udtryk for, at MENY nu arbejder endnu tættere sammen på tværs af landegrænser. Et formaliseret samarbejde mellem Danmark og Norge gør det muligt at erfaringsudveksle i langt højere grad end tidligere:
-MENY Danmark har således adapteret kerneelementer fra MENY Norge, der over mange år har manifesteret deres position i markedet. En position og en bunke erfaringer, der selvsagt er lærerige for et relativt nyt brand, som MENY er i dansk kontekst. Og den anden vej rundt kan den nye dreng i klassen selvfølgelig lære den gamle et par tricks, lyder det fra Carsten Kure.

En markant identitet
MENYs velkendte røde farve bliver mere markant, og vil optræde væsentlig mere på tværs af indhold fra butikkerne. Logo og skrifttyper har ligeledes fået et løft, og vil løbende blive udrullet i alt fra tilbudsaviser til reolskilte.
-Vores nye visuelle identitet er et led i at bidrage med et friskt pust, men den skal samtidig understrege, hvem vi er – og gerne vil være. MENY er ikke bare et stort effektivt supermarked. Vi vil gerne skille os ud som Danmarks madmarked, hvor du bliver mødt med et smil af kompetente MADarbejdere, der med overskud er klar til at hjælpe dig med lige det, du søger, lyder det afslutningsvis fra Carsten Kure.
Det nye udtryk, med en slankere og mere sprælsk skrifttype, kan allerede nu ses på MENYs hjemmeside. Fødselsdagen i uge 18 markerede også endnu et skridt i udrulningen, og herefter vil fremtidens visuelle identitet brede sig på tværs af landets butikker.

Skrevet i: Detailhandel og en gros, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Ny teknologi: Kan vi leve af luftsteg og vindfrikadeller?

Forskning og uddannelseFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed04. 12. 2025

På AU Viborg er forskere nu klar til at teste en teknologi, der kan forvandle CO₂ og brint til protein. Perspektiverne er at kunne hjælpe med at brødføde en voksende global befolkning helt uden ny landbrugsjord. For nylig åbnede pilotanlægget, der skal bringe teknologien tættere på dit

Dansk forskning kan bane vej for udfasning af antibiotika i akvakultur

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræMiljø og sundhed04. 12. 2025

Dansk akvakultur kan stå over for et markant gennembrud i indsatsen for at reducere brugen af antibiotika. Forskere fra Københavns Universitet leder projektet AQUAPHAGE, der udvikler en virusbaseret teknologi, som kan anvendes som et bæredygtigt og målrettet alternativ til antibiotika i produktionen

Bad Seed Brewing kåret som Årets Danske Bryggeri 2025

AktueltDrikkevarer04. 12. 2025

Det nordjyske bryggeri hædres af Danske Ølentusiaster for konsekvent høj kvalitet, markant udvikling og et år, hvor både øl, samarbejder og festivalaktiviteter har sat tydelige aftryk på den danske ølscene. Bad Seed Brewing løb med hver femte stemme, da medlemmerne af forbrugerorganisationen

Nyt nummer på gaden: Food&Drink går i fisk

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ04. 12. 2025

Der er fisk og skaldyr på menuen i årets sidste udgave af branchemagasinet Food&Drink, der nu er på gaden. Vi besøger blandt andet Krogs Fiskerestaurant og hører mere om forædling af fisk, der ikke altid behøves at være pivfrisk. Samme budskab får vi også fra en fiskeopdrætter i

Danske økologiske virksomheder på eksportfremstød i Berlin

Miljø og sundhedPolitik og eksportTopØkologi og bæredygtighed04. 12. 2025

I forrige uge samledes 12 danske økologiske og plantebaserede fødevarevirksomheder i Berlin for at deltage i et målrettet eksportfremstød arrangeret af Landbrug & Fødevarer i samarbejde med den danske ambassade i Berlin. Initiativet, der var støttet af Fonden for økologisk landbrug, skulle

Lavazza vinder europæisk hæder for tredje år i træk

Drikkevarer02. 12. 2025

Ved årets European Coffee & Hospitality Awards blev det endnu engang understreget, at godt håndværk betaler sig. Italienske Lavazza blev i denne uge kåret til Best European Commercial Coffee Roaster for tredje år i træk. Det er en hæder, der baserer sig på mere end 10.000 nomineringer og

Kan man bage en kage uden æg? Det undersøger forskere og virksomheder nu i et projektsamarbejde

Forskning og uddannelseFødevareproduktionRåvarer og ingredienser02. 12. 2025

Et nyt projekt støttet af Innovationsfonden undersøger, hvordan planteproteiner kan erstatte æg i visse af vores fødevarer – uden at gå på kompromis med hverken smag, konsistens eller bæredygtighed. Af Kimie Kongsøre Æg er lidt af en superingrediens i madlavning. De skummer, giver struktur

Black Friday gav omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker

AktueltDetailhandel og en grosFoodservice02. 12. 2025

Black Friday har længe været et hit hos de private forbrugere, men konceptet tiltaler også de professionelle kunder. Det er meldingen fra Dagrofa Foodservice, som i fredags opnåede en markant samlet omsætningsrekord for de 30 lokale Cash & Carry-butikker. Særligt gouda, burgerbøffer og pommes

Falstaff: Et af Europas førende mad- og livsstilsmedier er udkommet i Danmark

AktueltFoodservice02. 12. 2025

Torsdag i sidste uge afholdt østrigske Falstaff en stor lanceringsevent for 350 mennesker i anledning af udgivelsen af deres nye magasin dedikeret til de nordiske og baltiske lande. Ved samme event lancerede Europas førende mad- og livsstilsmedie deres nye guide til Nordens bedste barer, mens en

FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de

FødevareproduktionFødevaresikkerhedKød, fisk og fjerkræPolitik og eksportTop02. 12. 2025

Østre Landsret frifandt i november Fødevarestyrelsen for at have taget for høje priser for sin kødkontrol. Nu anker brancheorganisationen FødevareDanmark imidlertid afgørelsen til Højesteret, da man mener, at dommen er i strid med EU-retten. FødevareDanmark mener, at Fødevarestyrelsens

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice juleindsamler til fordel for JunkFood

  • Spirax Sarco Danmark

    Undgå kontaminering med rendamp i fødevareproduktion

  • Ardo NV Denmark Office

    Slank, sprød og …

  • Ardo NV Denmark Office

    Ready to eat or not?

  • Ardo NV Denmark Office

    Nyt år, nye favoritter – Ardo lancerer 9 nyheder på frost i 2026

  • DENIOS ApS

    Har du den rigtige pumpe?

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Ny teknologi: Kan vi leve af luftsteg og vindfrikadeller?

    04.12.2025

  • Dansk forskning kan bane vej for udfasning af antibiotika i akvakultur

    04.12.2025

  • Bad Seed Brewing kåret som Årets Danske Bryggeri 2025

    04.12.2025

  • Nyt nummer på gaden: Food&Drink går i fisk

    04.12.2025

  • Danske økologiske virksomheder på eksportfremstød i Berlin

    04.12.2025

  • Lavazza vinder europæisk hæder for tredje år i træk

    02.12.2025

  • Kan man bage en kage uden æg? Det undersøger forskere og virksomheder nu i et projektsamarbejde

    02.12.2025

  • Black Friday gav omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker

    02.12.2025

  • Falstaff: Et af Europas førende mad- og livsstilsmedier er udkommet i Danmark

    02.12.2025

  • FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de

    02.12.2025

  • Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

    27.11.2025

  • Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

    27.11.2025

  • aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

    27.11.2025

  • Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

    27.11.2025

  • Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

    27.11.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik