• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Brød og kagerDetailhandel og en grosFoodserviceTop08. 05. 2025 | Mikkel Bækgaard

Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

Brød og kagerDetailhandel og en grosFoodserviceTop08. 05. 2025 By Mikkel Bækgaard

Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.

Samarbejdet mellem Lagkagehuset og Dagrofa bliver nu endnu mere tæt. Fra venstre Joachim Knudsen, adm. direktør, Lagkagehuset, Richo Boss, kædedirektør, MENY, Lisa Rossen, managing director Denmark, Lagkagehuset, Tomas Pietrangeli, koncernchef Dagrofa, Michael Christensen, adm. direktør, Dagrofa Foodservice.

Et hidtil tæt samarbejde mellem Lagkagehuset og Dagrofa bliver nu endnu tættere.

Virksomhederne styrker partnerskabet markant med en ny længerevarende aftale til en værdi af et trecifret millionbeløb. Aftalen indebærer, at Dagrofa Foodservice fra den 12. maj overtager fødevareleverancerne til alle Lagkagehusets danske butikker. Aftalen omfatter alle de fødevarer, der sælges i butikkerne med undtagelse af Lagkagehusets egenproducerede bagværk.

Konkret drejer det sig om produkter såsom mælk, juice, smør, pålæg og kaffe. Samtidig udvider parterne samarbejdet med op mod 10 nye shop-in-shop-butikker i MENY-butikker over det næste 1½ år.

Der er allerede 25 Lagkagehuset-butikker i MENY fordelt over hele landet. Den første nye Lagkagehuset shop-in-shop-butik er allerede åbnet i MENY Risskov Brynet i år, og til maj følger endnu en butik i MENY Horsens.

”Vi er glade for at udbygge samarbejdet med Dagrofa, hvor vi udvider vores gode samarbejde med MENY og nu også bringer Dagrofa Foodservice ind i relationen. Det er en 360-graders løsning mellem to virksomheder, der komplementerer hinanden rigtig godt hvad angår høj kvalitet og gode madoplevelser til danskerne,” siger Joachim Knudsen, adm. direktør i Lagekagehuset.

Stor fordel

Koncernchef i Dagrofa Tomas Pietrangeli ser også et stort potentiale i aftalen.

”Den her aftale er et klart eksempel på, at det er en stor fordel for os som fødevarekoncern at have flere forskellige forretningsben. Jeg er meget tilfreds med, at vi nu udvider et i forvejen godt samarbejde med Lagkagehuset. Vi finder sammen nye måder at gøre tingene på, hvor det vigtigste omdrejningspunkt er at give kunderne nogle gode madoplevelser, så nu glæder jeg mig til at se denne aftale folde sig ud.”

Også hos MENY er man glade for den nye aftale og ser frem til at tilbyde kvalitetsbagværk til endnu flere danskere.

”I MENY arbejder vi hver dag på at være Danmarks Madmarked, og det forpligter. Vi er glade for at kunne udvide det gode samarbejde med Lagkagehuset og få deres stærke brand og produkter endnu tættere på vores kunder. Gennem et skarpt fokus på kvalitetsfødevarer og sammenhængende madoplevelser vil partnerskabet bidrage til at forbedre dansk madkultur,”siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.

Effektiv drift og fokus på klimaaftryk

Dagrofa Foodservice får med aftalen ansvaret for den samlede distribution til Lagkagehusets 108 butikker i hele landet samt en håndfuld bagerier. Konsolideringen af leverancerne gør det samtidig muligt at fokusere det samlede antal transportkilometer, som kan reducere klimaaftrykket og styrke driftseffektiviteten.

Aftalen er et godt eksempel på, hvordan to fødevarevirksomheder i stor skala kan skabe værdi ved at tænke detail og distribution sammen, mener Michael Christensen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice.

”Det er en ret unik aftale mellem to danske vækstvirksomheder i den størrelsesorden. Det er ikke kun et spørgsmål om at dele butikskvadratmeter – det er et forretningsstrategisk samarbejde, hvor vi kombinerer vores fødevare- og logistikkompetencer med Lagkagehusets stærke brand. Målet er at understøtte vækst og sikre høj kvalitet og driftssikkerhed hele vejen ud til kunden”.

Lagkagehuset og MENY ser frem til at præsentere flere butiksåbninger, som vil blive annonceret løbende i takt med, at de enkelte lokationer fastlægges. I dag har Lagkagehuset 25 shop-in-shop-butikker i MENY, og med åbningen i Horsens i maj bliver det samlede antal 26.

Skrevet i: Brød og kager, Detailhandel og en gros, Foodservice, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

Detailhandel og en grosFrugt og grønt27. 05. 2025

Nemlig.com offentliggør sit "garantiregnskab" for at vise, hvad det koster at stå bag kvaliteten og friskheden af varer solgt online. I en tid hvor danske forbrugere i stigende grad kræver gennemsigtighed og høj kvalitet, vælger Nemlig som en af de første dagligvareaktører åbent at dele tallene

150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

Foodservice27. 05. 2025

En af landets ældste og mest erfarne leverandører til professionelle køkkener, Oluf Brønnum & Co A/S, åbner 1. juli nyt showroom, kontor og Food Lab på Runetoften 15 i Aarhus – i det tidligere Ken Storkøkken-domicil. Virksomheden, der i 2024 kunne fejre sit 150-års jubilæum, får dermed sin

Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

AktueltDrikkevarer27. 05. 2025

Dansk vin er en voksende branche med stolte rødder og høj kvalitet. Nu bliver Foreningen Dansk Vin en del af SMVdanmark. SMVdanmark vokser med endnu en medlemsorganisation. Foreningen Dansk Vin (FDV) er den syvende organisation, der har meldt sig ind under SMVdanmarks faner det seneste år. FDV

Food&Drink på gaden med fokus på kød

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ27. 05. 2025

Seneste udgave af branchemagasinet Food&Drink er på gaden. I dette nummer har vi fokus på kød og er blandt andet på besøg hos Grambogård på Fyn. Vi har også lært om grønt charcuteri, været (næsten) i luften med Restaurant AOC og været hos en fantastisk producent af Pinot Noir i

Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

Brød og kagerDrikkevarerMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed27. 05. 2025

I år kan festivalgæsterne på Roskilde Festival glæde sig til en helt unik øloplevelse, der ikke kun slukker tørsten, men også bidrager til bæredygtighed. Husbryggeriet Jacobsen lancerer en specialbryg, der er skabt af juicerester og økologiske boller – et innovativt skridt mod at minimere madspild

Topsommelierer fra Michelin-restauranter anbefaler vine fra lokale vinhandlere på dansk vinplatform

Drikkevarer22. 05. 2025

Nu kan vinentusiaster modtage vinanbefalinger fra Danmarks dygtigste sommelierer og samtidigt støtte lokale vinhandlere. Initiativet er blevet taget så godt imod, at vinplatformen Bottle Hero nu gør klar til at gå internationalt med frisk kapital i ryggen.  Nu kan man få vinoplevelsen fra

Green Innovation Week: Gråærter og rapskage på menuen: Unge madhåndværkere former fremtidens køkken

Forskning og uddannelseMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed22. 05. 2025

Når tusindvis af unge, undervisere, virksomheder og organisationer samles til Green Innovation Week i Skive den 25. september, bliver det med bæredygtighed på både programmet og menuen. I år er det nemlig elever fra tre fødevareuddannelser – Nordic Food College, FGU Skolen Skive og Aarhus Tech – der

Gæsterne foretrækker Carlsberg: Oslobåden får ny ølleverandør

AktueltDrikkevarerFoodservice22. 05. 2025

Go Nordic Cruiseline, selskabet bag Oslobåden, skifter fra Heineken til Carlsberg som ny ølleverandør på ruten mellem København og Oslo. Skiftet er led i en større rebranding med øget fokus på nordisk identitet, hvor Carlsberg viser sig at være gæsternes foretrukne øl. Fremover vil passagererne

Få del i millionpulje til udvikling af plantebaserede fødevarer

AktueltFrugt og grøntFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed22. 05. 2025

Små og mellemstore fødevarevirksomheder kan søge om at deltage i PlanteVÆKST - et skræddersyet udviklingsforløb med adgang til ekspertise, testfaciliteter og professionelt netværk. Teknologisk Institut åbner døren for små og mellemstore fødevarevirksomheder, der ønsker at styrke deres position

Skoleelever fik første måltid fra nyt kæmpekøkken

FoodserviceTop22. 05. 2025

Da tusindvis af københavnske skoleelever tirsdag satte sig til frokost, var det ikke bare dagens ret, de fik serveret – det var den allerførste, der er produceret i skolemadordningen EAT’s nye storkøkken. På menuen står der enten klassisk hønsekødssuppe med hvidløgsbrød eller pasta med

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

  • DENIOS ApS

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer den nye HiCube Neo RGA

  • DENIOS ApS

    Ved du, hvornår det er tid til at vedligeholde, udskifte eller flytte dit opsamlingskar?

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Nemco Machinery A/S

    Nemco har nyt med hjem fra Europas største fødevaremesse

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

  • Topsommelierer fra Michelin-restauranter anbefaler vine fra lokale vinhandlere på dansk vinplatform

    22.05.2025

  • Green Innovation Week: Gråærter og rapskage på menuen: Unge madhåndværkere former fremtidens køkken

    22.05.2025

  • Gæsterne foretrækker Carlsberg: Oslobåden får ny ølleverandør

    22.05.2025

  • Få del i millionpulje til udvikling af plantebaserede fødevarer

    22.05.2025

  • Skoleelever fik første måltid fra nyt kæmpekøkken

    22.05.2025

  • Foodexpo lancerer nyt messekoncept

    20.05.2025

  • Ny AI skal nudge til at spise grønnere

    20.05.2025

  • Finalister til Produktprisen og Irmaprisen 2025 er fundet

    20.05.2025

  • Madens Folkemøde trak 35.000 mennesker til Nykøbing Falster

    20.05.2025

  • Christian Wellendorf er Danmarks næste Bocuse D´Or kandidat

    20.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik