• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Brød og kagerDetailhandel og en grosFoodserviceTop08. 05. 2025 | Mikkel Bækgaard

Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

Brød og kagerDetailhandel og en grosFoodserviceTop08. 05. 2025 By Mikkel Bækgaard

Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.

Samarbejdet mellem Lagkagehuset og Dagrofa bliver nu endnu mere tæt. Fra venstre Joachim Knudsen, adm. direktør, Lagkagehuset, Richo Boss, kædedirektør, MENY, Lisa Rossen, managing director Denmark, Lagkagehuset, Tomas Pietrangeli, koncernchef Dagrofa, Michael Christensen, adm. direktør, Dagrofa Foodservice.

Et hidtil tæt samarbejde mellem Lagkagehuset og Dagrofa bliver nu endnu tættere.

Virksomhederne styrker partnerskabet markant med en ny længerevarende aftale til en værdi af et trecifret millionbeløb. Aftalen indebærer, at Dagrofa Foodservice fra den 12. maj overtager fødevareleverancerne til alle Lagkagehusets danske butikker. Aftalen omfatter alle de fødevarer, der sælges i butikkerne med undtagelse af Lagkagehusets egenproducerede bagværk.

Konkret drejer det sig om produkter såsom mælk, juice, smør, pålæg og kaffe. Samtidig udvider parterne samarbejdet med op mod 10 nye shop-in-shop-butikker i MENY-butikker over det næste 1½ år.

Der er allerede 25 Lagkagehuset-butikker i MENY fordelt over hele landet. Den første nye Lagkagehuset shop-in-shop-butik er allerede åbnet i MENY Risskov Brynet i år, og til maj følger endnu en butik i MENY Horsens.

”Vi er glade for at udbygge samarbejdet med Dagrofa, hvor vi udvider vores gode samarbejde med MENY og nu også bringer Dagrofa Foodservice ind i relationen. Det er en 360-graders løsning mellem to virksomheder, der komplementerer hinanden rigtig godt hvad angår høj kvalitet og gode madoplevelser til danskerne,” siger Joachim Knudsen, adm. direktør i Lagekagehuset.

Stor fordel

Koncernchef i Dagrofa Tomas Pietrangeli ser også et stort potentiale i aftalen.

”Den her aftale er et klart eksempel på, at det er en stor fordel for os som fødevarekoncern at have flere forskellige forretningsben. Jeg er meget tilfreds med, at vi nu udvider et i forvejen godt samarbejde med Lagkagehuset. Vi finder sammen nye måder at gøre tingene på, hvor det vigtigste omdrejningspunkt er at give kunderne nogle gode madoplevelser, så nu glæder jeg mig til at se denne aftale folde sig ud.”

Også hos MENY er man glade for den nye aftale og ser frem til at tilbyde kvalitetsbagværk til endnu flere danskere.

”I MENY arbejder vi hver dag på at være Danmarks Madmarked, og det forpligter. Vi er glade for at kunne udvide det gode samarbejde med Lagkagehuset og få deres stærke brand og produkter endnu tættere på vores kunder. Gennem et skarpt fokus på kvalitetsfødevarer og sammenhængende madoplevelser vil partnerskabet bidrage til at forbedre dansk madkultur,”siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.

Effektiv drift og fokus på klimaaftryk

Dagrofa Foodservice får med aftalen ansvaret for den samlede distribution til Lagkagehusets 108 butikker i hele landet samt en håndfuld bagerier. Konsolideringen af leverancerne gør det samtidig muligt at fokusere det samlede antal transportkilometer, som kan reducere klimaaftrykket og styrke driftseffektiviteten.

Aftalen er et godt eksempel på, hvordan to fødevarevirksomheder i stor skala kan skabe værdi ved at tænke detail og distribution sammen, mener Michael Christensen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice.

”Det er en ret unik aftale mellem to danske vækstvirksomheder i den størrelsesorden. Det er ikke kun et spørgsmål om at dele butikskvadratmeter – det er et forretningsstrategisk samarbejde, hvor vi kombinerer vores fødevare- og logistikkompetencer med Lagkagehusets stærke brand. Målet er at understøtte vækst og sikre høj kvalitet og driftssikkerhed hele vejen ud til kunden”.

Lagkagehuset og MENY ser frem til at præsentere flere butiksåbninger, som vil blive annonceret løbende i takt med, at de enkelte lokationer fastlægges. I dag har Lagkagehuset 25 shop-in-shop-butikker i MENY, og med åbningen i Horsens i maj bliver det samlede antal 26.

Skrevet i: Brød og kager, Detailhandel og en gros, Foodservice, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Ny teknologi: Kan vi leve af luftsteg og vindfrikadeller?

Forskning og uddannelseFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed04. 12. 2025

På AU Viborg er forskere nu klar til at teste en teknologi, der kan forvandle CO₂ og brint til protein. Perspektiverne er at kunne hjælpe med at brødføde en voksende global befolkning helt uden ny landbrugsjord. For nylig åbnede pilotanlægget, der skal bringe teknologien tættere på dit

Dansk forskning kan bane vej for udfasning af antibiotika i akvakultur

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræMiljø og sundhed04. 12. 2025

Dansk akvakultur kan stå over for et markant gennembrud i indsatsen for at reducere brugen af antibiotika. Forskere fra Københavns Universitet leder projektet AQUAPHAGE, der udvikler en virusbaseret teknologi, som kan anvendes som et bæredygtigt og målrettet alternativ til antibiotika i produktionen

Bad Seed Brewing kåret som Årets Danske Bryggeri 2025

AktueltDrikkevarer04. 12. 2025

Det nordjyske bryggeri hædres af Danske Ølentusiaster for konsekvent høj kvalitet, markant udvikling og et år, hvor både øl, samarbejder og festivalaktiviteter har sat tydelige aftryk på den danske ølscene. Bad Seed Brewing løb med hver femte stemme, da medlemmerne af forbrugerorganisationen

Nyt nummer på gaden: Food&Drink går i fisk

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ04. 12. 2025

Der er fisk og skaldyr på menuen i årets sidste udgave af branchemagasinet Food&Drink, der nu er på gaden. Vi besøger blandt andet Krogs Fiskerestaurant og hører mere om forædling af fisk, der ikke altid behøves at være pivfrisk. Samme budskab får vi også fra en fiskeopdrætter i

Danske økologiske virksomheder på eksportfremstød i Berlin

Miljø og sundhedPolitik og eksportTopØkologi og bæredygtighed04. 12. 2025

I forrige uge samledes 12 danske økologiske og plantebaserede fødevarevirksomheder i Berlin for at deltage i et målrettet eksportfremstød arrangeret af Landbrug & Fødevarer i samarbejde med den danske ambassade i Berlin. Initiativet, der var støttet af Fonden for økologisk landbrug, skulle

Lavazza vinder europæisk hæder for tredje år i træk

Drikkevarer02. 12. 2025

Ved årets European Coffee & Hospitality Awards blev det endnu engang understreget, at godt håndværk betaler sig. Italienske Lavazza blev i denne uge kåret til Best European Commercial Coffee Roaster for tredje år i træk. Det er en hæder, der baserer sig på mere end 10.000 nomineringer og

Kan man bage en kage uden æg? Det undersøger forskere og virksomheder nu i et projektsamarbejde

Forskning og uddannelseFødevareproduktionRåvarer og ingredienser02. 12. 2025

Et nyt projekt støttet af Innovationsfonden undersøger, hvordan planteproteiner kan erstatte æg i visse af vores fødevarer – uden at gå på kompromis med hverken smag, konsistens eller bæredygtighed. Af Kimie Kongsøre Æg er lidt af en superingrediens i madlavning. De skummer, giver struktur

Black Friday gav omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker

AktueltDetailhandel og en grosFoodservice02. 12. 2025

Black Friday har længe været et hit hos de private forbrugere, men konceptet tiltaler også de professionelle kunder. Det er meldingen fra Dagrofa Foodservice, som i fredags opnåede en markant samlet omsætningsrekord for de 30 lokale Cash & Carry-butikker. Særligt gouda, burgerbøffer og pommes

Falstaff: Et af Europas førende mad- og livsstilsmedier er udkommet i Danmark

AktueltFoodservice02. 12. 2025

Torsdag i sidste uge afholdt østrigske Falstaff en stor lanceringsevent for 350 mennesker i anledning af udgivelsen af deres nye magasin dedikeret til de nordiske og baltiske lande. Ved samme event lancerede Europas førende mad- og livsstilsmedie deres nye guide til Nordens bedste barer, mens en

FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de

FødevareproduktionFødevaresikkerhedKød, fisk og fjerkræPolitik og eksportTop02. 12. 2025

Østre Landsret frifandt i november Fødevarestyrelsen for at have taget for høje priser for sin kødkontrol. Nu anker brancheorganisationen FødevareDanmark imidlertid afgørelsen til Højesteret, da man mener, at dommen er i strid med EU-retten. FødevareDanmark mener, at Fødevarestyrelsens

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice juleindsamler til fordel for JunkFood

  • Spirax Sarco Danmark

    Undgå kontaminering med rendamp i fødevareproduktion

  • Ardo NV Denmark Office

    Slank, sprød og …

  • Ardo NV Denmark Office

    Ready to eat or not?

  • Ardo NV Denmark Office

    Nyt år, nye favoritter – Ardo lancerer 9 nyheder på frost i 2026

  • DENIOS ApS

    Har du den rigtige pumpe?

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Ny teknologi: Kan vi leve af luftsteg og vindfrikadeller?

    04.12.2025

  • Dansk forskning kan bane vej for udfasning af antibiotika i akvakultur

    04.12.2025

  • Bad Seed Brewing kåret som Årets Danske Bryggeri 2025

    04.12.2025

  • Nyt nummer på gaden: Food&Drink går i fisk

    04.12.2025

  • Danske økologiske virksomheder på eksportfremstød i Berlin

    04.12.2025

  • Lavazza vinder europæisk hæder for tredje år i træk

    02.12.2025

  • Kan man bage en kage uden æg? Det undersøger forskere og virksomheder nu i et projektsamarbejde

    02.12.2025

  • Black Friday gav omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker

    02.12.2025

  • Falstaff: Et af Europas førende mad- og livsstilsmedier er udkommet i Danmark

    02.12.2025

  • FødevareDanmark anker gebyrsag til Højesteret: Dommen strider mod EU-retten, mener de

    02.12.2025

  • Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

    27.11.2025

  • Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

    27.11.2025

  • aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

    27.11.2025

  • Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

    27.11.2025

  • Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

    27.11.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik