Den dansk-stiftede leveringsplatform Just Eat øger presset på konkurrenterne og tilbyder nu fri levering fra alle platformens 4.000 spisesteder og butikker med nyt leveringstilbud.

Der er godt nyt til danskere, der elsker hurtig levering af god mad og dagligvarer, men er trætte af leveringsgebyrer. Just Eat skruer op for konkurrencen og introducerer nu markedets mest omfangsrige leveringskoncept, Just Eat+, der sikrer ubegrænset fri levering fra alle platformens 4.000 restauranter og butikker.
“Især yngre kunder og travle familier efterspørger friheden og besparelsen ved et tilbud med fri levering i hverdagen. Med Just Eat+ leverer vi markedets mest fleksible leveringsløsning, fordi vi tilbyder fri levering fra alle vores samarbejdspartnere, ikke kun udvalgte, så kunderne får det størst mulige udvalg og vi når ud til partnere i hele landet,” siger Ann-Sophie Adamsen, landechef for Just Eat Danmark.
Udrulningen starter nu og strækker sig over et par uger, derefter vil alle kunder have tilbuddet tilgængeligt. Ann-Sophie Adamsen forventer, at både eksisterende og nye kunder vil tage godt imod tilbuddet, for i sidste ende handler det om at skabe værdi for forbrugerne og imødekomme nye forbrugsvaner.
”Der er gang i en vild udvikling, og forbrugerne er virkelig dygtige til at følge med de nye muligheder. Jeg tror, at mange vil sætte pris på fri levering af mad, men også andre varegrupper – fx en buket blomster, inden man skal ud til en middag hos venner – og her vil det være vigtigt, at leveringen ikke koster ekstra,” siger Ann-Sophie Adamsen.
Nye forbrugsvaner stiller nye krav
Just Eat satser netop i stigende grad på nye varegrupper og oplever en stigende interesse for levering af blandt andet morgenbrød, blomster og dagligvarer fra kiosker. Den nye satsning med Just Eat+ markerer dermed aktuelle forbrugertrends, hvor convenience, fleksibilitet og “on-demand” løsninger bliver vigtigere for forbrugerne.
”Forbrugerne forventer i stigende grad, at vi skal være tilgængelige her og nu – præcis, når og hvor behovet opstår. Vi skal være på forkant med disse trends og kan nu tilbyde markedets mest fleksible leveringsløsning. Om det gælder specialøl fra Mikkeller eller friskbagt morgenbrød fra Lagkagehuset, skal Just Eat være den foretrukne leveringsplatform,” siger Ann-Sophie Adamsen.
Den nye Just Eat+-løsning lanceres nu i Danmark og en lang række andre europæiske lande og vil over tiden blive videreudviklet. Leveringstilbuddet tegnes for 90 dage og koster 179 kroner. Der er ingen grænse for hvor meget og hvor ofte man ønsker at bestille – leveringen vil altid være fri. For at få fri levering skal ordren dog overstige 100 kroner. Når de 90 dage udløber, skal man selv aktivt gå ind og forny leveringstilbuddet.