Når INTERNORGA i Hamborg igen slår dørene op til årets messe den 11. marts 2016, bliver det endnu mere festligt, da Europas største og førende fagmesse inden for hotel-, konditori-, catering- og restaurationsbranchen fylder 90 år.
Messen forventer igen i år ca. 95.000 besøgende, typisk indkøbere og andre beslutningstagere fra engrosvirksomheder, som leverer til storkøkkener, hoteller, catering- og restaurationsvirksomheder, bagerier samt konditorier. Men også restauratører og andre erhvervsdrivende fra branchen, som søger ny inspiration og produktnyheder.
De besøgende får rig lejlighed til at se nyheder inden for Food trends, køkkenteknik, borddækning og meget mere, når de besøger de 1.300 udstillere fra 25 forskellige lande. De flotte messehaller midt i Hamborg er i dagene 11. – 16. marts fuldt booket ud og vil summe af liv og dufte af mad.
Europas største kongres for professionel gastronomi, Foodservice-forum med over 2000 deltagere, er også et stort trækplaster for mange branchefolk.
Messen er kendt for løbende at forny sig og byde på spændende tiltag og i 2016 er der ekstra fokus på det gode bagerhåndværk i Baker´s Blue Box og Back Stage. Af andre spændende tiltag, kan nævnes kokkekonkurrencen Next Chef Award, den flotte bordopdækning SKYWALK Table og Craft Beer Arena.
CRAFT BEER Arena havde sin debut i 2015 og blev taget så godt imod, at dette område for specialøl i år udvides til at omfatte 30 stande.
INTERNORGA har traditionelt set, altid haft nogle spændende danske udstillere, så som Jeros A/S og Jøni A/S. Allerede i premiereåret var Danmark også repræsenteret på CRAFT BEER Arena, hvor Coisbo Beer fik uddelt mange smagsprøver og knyttet mange nye kontakter. Anders Coisbo, fra Coisbo Beer siger efter messen, at han anser INTERNORGA for et godt sted at starte, hvis man vil ind på det tyske marked.
I 2016 er Coisbo Beer igen at finde på messen og får denne gang selskab af Bryggeriet Frejdahl, som præsenterer en række vikingeøl med ingredienser fra vikingetiden. Med råvarer som mjød, havtorn og stikkelsbær er man garanteret en spændende øloplevelse. Bryggeriet er et samarbejde mellem Bryggeriet Vestfyen og Idéskaberen Jim Lyngvild.
Øllene er på et halvt år, blevet solgt i 250.000 eksemplarer og har allerede vundet priser i International Food Contest og Brussel Beer Challenge. Alle smagsvarianter er blevet skabt af Jim Lyngvild og prisvindende brygmester, Christoph Behnke. Jim Lyngvild vil selv være på standen i Hamborg fredag, lørdag og søndag.
Den danske agent for Hamburg Messe & Congress, Standesign A/S glæder sig over den store danske interesse og tilbyder danske firmaer gratis adgang til messen. Billetter bestilles ved at sende en mail til messeagent, Elisabeth Nørgaard på info@hamburg-messe.dk.