• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodservice30. 09. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Digitalisering afhjælper mangel på arbejdskraft

AktueltFoodservice30. 09. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Spisehuset Drewsens kommer mangel på arbejdskraft i til livs med appbestilling.

Foto: Driftsleder i Drewsens, Maja Bisballe Birksø (t.h.) i Drewsens Spisehus (PR-foto)

Quickorder lancerer et nyt MobilePay-baseret produkt, der gør det muligt at foretage app-bestillinger i danske restauranter. Bestillingerne kan foretages såvel i selve restauranten som på vej dertil, og derhjemmefra som take-away. Produktet lanceres i en tid, hvor mange restauranter er pressede på arbejdskraft efter en lang periode med afskedigelser og nedlukning. Én af de restauranter, som satser på, at digitalisering er en del af løsningen, er Drewsens Spisehus, som har spisesteder i både Silkeborg og Odense. Driftsleder i Drewsens Spisehus, Maja Bisballe Birksø, fortæller om tiltaget:

– Vi har helt konkret mærket manglen på arbejdskraft ved at vi i en periode har måttet skære ned på åbningstider og lukke for take-away. Så det er helt naturligt for os at udnytte muligheden for at digitalisere kundeoplevelsen og øge graden af selvbetjening. Det falder i øvrigt fint i tråd med vores ønske om at drive et moderne spisehus. Vi tilbyder høj kvalitet, men vi skal være det nemme valg, og vi går derfor også meget op i at serviceoplevelsen er enkel og ubesværet.

App-bestillings-produktet er blot det seneste skud på stammen i Quickorders all-in-one restaurant-software, der skal sikre effektiv styring af restauranter og caféer på tværs af POS, bookingsystem, økonomi og vagtplanlægning. Quickorder har allerede 1.500 restauranter ombord, og opretter hver måned 200 nye.

Appbestilling styrker kundeservice

Hos MobilePay er man om nogen eksperter i nemme og brugervenlige transaktioner. Virksomheden, der er undervejs i en fusion med norske Vipps og finske Pivo, er bygget på idéen om at gøre mobile betalinger nemmere end både kort og kontanter. En tilgang, som med Quickorders løsninger nu kommer restaurantgæster i Danmark til gode, siger Lars Green, Commercially Responsible, MobilePay Online.  

– Vi er utroligt glade for, at en seriøs aktør som Quickorder tager den digitale trend indenfor restauranterhvervet i Danmark til nye højder. Quickorder stræber efter at gøre kundeoplevelsen fra bestilling til gennemført betaling helt friktionsløs. Med MobilePay som betalingsløsning kan servicemedarbejderne i restauranterne bruge mindre tid på betaling og samtidig sikre, at afregningen sker trygt og sikkert.

Tid til bedre restaurantoplevelser

I kølvandet på sammenlægningen med Weorder lancerede Quickorder i sidste uge et helt nyt brand med et mantra, der tager udgangspunkt i idéen om at skabe mere tid ved at digitalisere serviceoplevelsen på gæste-siden og automatisere styringen af restauranten på restauratør-siden. Resultatet er ifølge Quickorders grundlægger og COO, Mads Wedderkopp, en restaurantoplevelse, hvor der er mere tid til alt, eller, som det nye mantra siger: “Time to Love Your Restaurant.”  

– Hele idéen bag Quickorder er at skabe mere tid til relationen mellem vores kunder og deres gæster. Vores produkter skal være så intuitive, at man ikke skal bruge alt for meget tid på at forstå sit kassesystem. Og vores brand skal udtrykke en troværdighed, der gør vores kunder trygge ved at digitalisere store dele af deres forretning. Vi vil være på restauratørens side igennem tykt og tyndt, og det nye brand skal være med til at positionere os således, siger Mads Wedderkopp.

Quickorders system består af fem tjenester: Kassesystem, vagtplanlægning, bordbooking, online-bestilling og selvbetjening. Gevinsten ved at samle alting hos Quickorder er en samlet lavere pris på den software, restauratøren behøver for at styre en restaurant i 2021, bedre data til beslutningsprocessen omkring ressourcestyring og lettere administration.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice

Seneste nyt fra redaktionen

Spiser du, som var det sommer året rundt? Det kan forvirre dit indre ur

Forskning og uddannelseMiljø og sundhed27. 10. 2025

Det er ikke kun sollys, men også kosten, der styrer vores indre biologiske ur og dets evne til at tilpasse sig årstiderne, viser ny forskning i mus. Derfor kan det have betydning for vores sundhed, at vi spiser sæsonens lokalt producerede fødevarer, vurderer forsker. Vores blodtryk stiger fra

Fremtidens mad risikerer at blive ensformig

Frugt og grøntFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed27. 10. 2025

Mangfoldigheden af planter bliver begrænset, hvis EU vedtager ny lov om bytte og handel med frø, mener Frie Bønder – Levende Land og Landsforeningen Praktisk Økologi. En menu med høj biodiversitet er den sundeste - det er efterhånden almen viden, mener Levende Land og Landsforeningen Praktisk

Madens Folkemøde skal samle Danmark om unges sundhed

AktueltForskning og uddannelseMiljø og sundhedPolitik og eksport27. 10. 2025

Årets finanslov er blevet offentliggjort, og her modtager Madens Folkemøde 1 mio. kroner til at afholde et Nationalt Forum for Ung Sundhed i 2026. Indsatsen skal samle en breds kreds af aktører for at forebygge overvægt og styrke sundhed og madvaner blandt børn og unge både lokalt og

Fødevaregigant gearer op i Danmark – en stigning på 25,6 %

AktueltFødevareproduktionMiljø og sundhed27. 10. 2025

Greenfood fortsætter med at vokse hurtigt på det danske marked. I år forventes koncernen at opnå en volumen på næsten 3.500 ton – en stigning på 25,6 % sammenlignet med sidste år. Bag succesen ligger en stærk efterspørgsel efter ultrafriske råvarer, strategiske partnerskaber inden for restaurant- og

Køkkenprisen 2025 går til Skolerne i Oure

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed27. 10. 2025

Landbrug & Fødevarer har kåret Skolerne i Oure på Fyn som vinder af Køkkenprisen 2025 ved Økologisektionens årsmøde på Kalø Økologisk Landbrugsskole. Køkkenprisen 2025 uddeles til det offentlige køkken, der bedst formår at kombinere sundhed, smag og økologi. I år har Skolerne i Oure

Rekordhøj returprocent: Genanvendelige krus satte ny standard på Smukfest 2025

DrikkevarerEmballageMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed23. 10. 2025

Ét år efter introduktionen af Danmarks første genanvendelige festivalkrus har Smukfest, Royal Unibrew og Faerch bevist, at cirkularitet ikke bare er en ambition – det er noget, der virker i praksis. På Smukfest 2025 nåede returprocenten for de genanvendelige krus hele 97 procent – et resultat,

Plant Food Festival: Øksnehallen bliver til plantemekka

Messer og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed23. 10. 2025

Øksnehallen i København bliver fyldt med smagsoplevelser, inspiration og grønne løsninger, når Plant Food Festival åbner dørene for tusindvis af besøgende. Den første weekend i november forvandles hallen til et mødested for alle, der er nysgerrige på fremtidens mad. Plant Food Festival

Hørkram-stifter er død

AktueltDetailhandel og en grosFoodservice23. 10. 2025

Stifteren af en af Danmarks største fødevaregrossister er død, 84 år gammel. Alex Buchardt Pedersen, der døde d. 18. oktober, betragtes som en pioner indenfor den danske fødevarebranche. Han stod nemlig bag Hørkram, som stiftede tilbage i 1978. Det skete i første omgang som en lokal

Arla vil kåre Årets Madsjæl 2025 – se de nominerede

AktueltFoodservice23. 10. 2025

Hvert år hylder Arla dem, der gør noget særligt for at skabe sundere og mere bæredygtige madvaner blandt børn og unge. Det gør de med prisen Årets Madsjæl, hvor årets tre nominerede nu er klar. Årets Madsjæl er en pris, der gives til personer, som inspirerer, engagerer og gør en forskel i

Linse-bolo på menuen i hele Danmark: Ny kampagne skal få flere til at spise bælgfrugter

FoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed23. 10. 2025

Fra kantiner til køkkenborde: Ny landsdækkende kampagne sætter fokus på, hvor nemt bælgfrugter kan blive en del af hverdagsmaden. Aviser og kantiner landet over vil i dag være krydret med lækre linser, når Bælgfrugtspartnerskabet lancerer en landsdækkende kampagne, der skal inspirere danskerne

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Øget produktivitet på mejeriet takket være vakuum fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Stor fødevaremesse med juletema kommer igen i år til Brande

  • Spirax Sarco Danmark

    Skal vi hjælpe jer med at nå jeres mål for bæredygtighed?

  • DENIOS ApS

    Spar 432 kr* hver gang, du tømmer din IBC

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Spiser du, som var det sommer året rundt? Det kan forvirre dit indre ur

    27.10.2025

  • Fremtidens mad risikerer at blive ensformig

    27.10.2025

  • Madens Folkemøde skal samle Danmark om unges sundhed

    27.10.2025

  • Fødevaregigant gearer op i Danmark – en stigning på 25,6 %

    27.10.2025

  • Køkkenprisen 2025 går til Skolerne i Oure

    27.10.2025

  • Rekordhøj returprocent: Genanvendelige krus satte ny standard på Smukfest 2025

    23.10.2025

  • Plant Food Festival: Øksnehallen bliver til plantemekka

    23.10.2025

  • Hørkram-stifter er død

    23.10.2025

  • Arla vil kåre Årets Madsjæl 2025 – se de nominerede

    23.10.2025

  • Linse-bolo på menuen i hele Danmark: Ny kampagne skal få flere til at spise bælgfrugter

    23.10.2025

  • Vin kan også komme nordfra

    21.10.2025

  • Økologer diskuterer trepart og grøn omstilling med minister og borgmester

    21.10.2025

  • Dansk Akvakultur: Lystfiskeri, spildevand og turisme presser havmiljøet langt mere end havbrug

    21.10.2025

  • Køkkenchef og restaurantchef bliver medejere, når Domestic fejrer 10 år

    21.10.2025

  • Danmarks madspild er dobbelt så stort som det europæiske gennemsnit

    21.10.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik