• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceMarkedsføring24. 08. 2023 | Mikkel Bækgaard

Brønnum tager første spadestik til nyt og større Food Lab og showroom

FoodserviceMarkedsføring24. 08. 2023 By Mikkel Bækgaard

Brønnum har i de senere år oplevet stor vækst og samtidig stor interesse for at benytte virksomhedens Food Lab, og det tager man nu konsekvensen af. Derfor arbejder Brønnum på at åbne et nyt Food Lab og Showroom, der efter planen skal åbne ved virksomhedens 150 års jubilæum næste år.

Visualisering af det nye food-lab udefra
Visualisering af det nye food-lab udefra

Der har været fuld fart på, siden Brønnums Food Lab for tre år siden kunne byde de første gæster indenfor. Stedet bruges blandt andet til diverse demonstrationer samt gastronomiske events for kunderne inden for restauranter, kantiner, produktionskøkkener m.fl.. Det danner derudover ramme om en bred vifte af gastronomiske rådgivningsydelser samt produkt- og træningskoncepter, som udvikles for og sammen med Brønnums mange kunder.

”Vi har oplevet en overvældende interesse for vores Food Lab ydelser, og vi har derfor besluttet at skabe et helt nyt og endnu større trænings- og oplevelsesunivers, der skal understøtte vores kunders gastronomiske rejse i endnu højere grad end i dag. I de nye rammer kan vi gøre det hele i meget større skala og i endnu mere inspirerende omgivelser. Her kan der nørdes inden for gastronomien i det nyeste udstyr, der kan testes og leges med nye koncepter og med plads til 150 mennesker i samme rum, er mulighederne mange”, lyder det fra administrerende direktør Anders Brønnum-Schou.

Ambitionerne er store, og firmaet KIND Design Agency, der har mere end 20 års erfaring med at skabe indretningsmæssige oplevelser i blandt andet restauranter og detailbranchen, skal stå for indretningen. 

”Det nemmeste havde jo været at fortsætte som hidtil, men med dette byggeri tager Brønnum er kæmpe skridt og bringer kundeoplevelsen til et helt nyt niveau. Stedet bliver knudepunkt for alle, der beskæftiger sig professionelt med gastronomi, og det skal naturligvis også afspejles i indretningen, og vi kommer til at arbejde målrettet med at få sat scenen på en helt ny måde og gentænke hele oplevelsen. Alt sammen understøttet af forskellige visuelle og fysiske virkemidler og vi kommer desuden til at benytte en palette af lækre materialer, der matcher Brønnums kvalitetsniveau”, lyder det fra Thomas Jensen, der er stifter og kreativ direktør i KIND Design Agency.

Gastronomisk konsulent står klar til at assistere

Brønnums Food Lab er allerede et levende mødested, hvor der bliver eksperimenteret med et hav af råvarer, og ifølge Anders Brønnum-Schou giver sådanne omgivelser en unik mulighed for at rådgive Brønnums kunder med afsæt i såvel gastronomi som brug af udstyr – og det er den indsats, der nu bliver styrket.

”Det kræver plads at efteruddanne 40 kokke inden for en given disciplin, og vi giver mulighed for, at man kan samle hele flokken i de helt rigtige rammer, hvor der er plads og alskens udstyr og ikke mindst faglig sparring lige ved hånden”, udtaler Anders Brønnum-Schou med henvisning til Food Labs gastronomiske konsulent Philip Kløvborg Grønkjær.

Før Philip kom til Brønnum, har han blandt andet arbejdet som køkkenchef på Kadeau og som gastronomisk chef i Madklubben – og er således en særdeles kompetent sparringspartner med bred ’hands on’ erfaring fra branchen. 

”Med Philip ved roret kan Food Lab tilbyde gastronomisk sparring på højeste niveau, som vi i al beskedenhed synes matcher det udstyr, som vi igennem mange år har leveret til branchen” udtaler Anders Brønnum-Schou.   

Ønsker at styrke rådgivning

”Står en kunde og har planer om at etablere en ny restaurant, eller ønsker et kvalitetsløft i sin eksisterende forretning, kan det være rart med noget kvalificeret og faglig sparring omkring den gastronomiske retning, økonomi, menu osv. Dér vil det være oplagt at tage fat i Food Lab, og efterfølgende koble sparringen med at bruge vores faciliteter som pop-up restaurant og teste konceptet af, og vores håb er helt klart, at vi ved at stille dette univers til rådighed kan være med til at styrke vores kunder overfor deres slutkunder”, lyder det fra Anders Brønnum-Schou.

Træning i veludstyrede mobile testkøkkener, stormøder, markedsdage, minimesser, afvikling af konkurrencer og undervisning er alt sammen aktiviteter, som de nye faciliteter vil være særdeles velegnede til – og er det ikke muligt at samle alle deltagere på adressen i Herlev, gør AV-udstyr og storskærme det muligt at live-streame, hvad der sker i lokalet til dem, der følger med på en skærm et andet sted i landet

Giver en visuel dimension

”Vi ønsker selvfølgelig, at vores kunder får det optimale ud af deres nye udstyr og bliver bekendt med de mange muligheder, som den nyeste teknologi giver, og der er dette en oplagt mulighed for nemt at nå ud til rigtig mange. At invitere vores kunder indenfor, som vi allerede gør og kommer til at gøre endnu mere i vores nye Food Lab og det nye showroom, giver desuden en ekstra visuel dimension til den individuelle rådgivning. Og at se maskiner og andet udstyr i praksis giver et godt udgangspunkt at tale ud fra og et endnu bedre grundlag for at træffe de rigtige valg”, udtaler markedschef Michael Winkler”.

Den holdning er Karsten Felvang Nielsen enig i. Han er direktør for Food & Beverage i hotelkæden Scandic, og har allerede haft stor gavn af at kunne sende ansatte på kursus hos Brønnum.

”Vi bruger Brønnum mere og mere, og det er dejligt med en samarbejdspartner, hvor vi kan komme med en konkret case og få sparring til f.eks. udvikling af koncepter og ideer, men også hvordan vi udnytter vores udstyr bedre. Vores materiel bliver smartere og smartere, og i en travl hverdag er det svært at finde tid til at sætte sig ind i, hvordan det hele fungerer, og der er Brønnums Food Lab et supergodt sted at sende folk ud og lære og blive klogere. Vi har masser af køkkener selv, men de er jo i drift hver eneste dag, så det fungerer rigtig godt med et eksternt sted, hvor vi kan mødes og dygtiggøre os sammen”, lyder det fra Karsten Felvang Nielsen, der hilser det nye Food Lab velkommen.

”Vi har 30 hoteller med dertilhørende medarbejdere, så for os er det yderst relevant med mere plads, for det vil give mulighed for at samle hele holdet, og det er jo fantastisk”.

Det tætte samarbejde har altså en række fordele og giver desuden et unikt indblik i kundernes ønsker og behov – og mulighed for at skræddersy f.eks. kurser, der taler direkte ind i branchens hverdag og udfordringer, så som de populære kurser i reduktion af madspild, grøn omstilling og hvordan bønner og linser kan bruges til så meget mere end humus og falafel – kurser, man som kunde kan glæde sig til mange flere af.

150-års fødselsdag skal markeres i de nye omgivelser

Planen er at det nye hus står klar om cirka et års tid og gerne inden Oluf Brønnum & Co. A/S skal fejre sin 150-års fødselsdag til september 2024.

Det vil være en fin milepæl og markering af 150 år i branchen samtidig at kunne introducere Brønnums Foodlab version 2 for branchen, venner, kunder, samarbejdspartnere og ikke mindst virksomhedens 160 medarbejdere.

Skrevet i: Foodservice, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik