• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Brød og kagerDetailhandel og en grosMarkedsføring09. 05. 2023 | Mikkel Bækgaard

Bagerkæde tager konsekvensen af medlemmernes forskellige behov

Brød og kagerDetailhandel og en grosMarkedsføring09. 05. 2023 By Mikkel Bækgaard

For at styrke hver enkelt forretning ændrer bagerkæden KonditorBager deres medlemsstruktur. Medlemmerne skal nu vælge mellem to forskellige medlemskaber efter den enkelte bagers behov.

Bager drysser flormelis over kager

Forskellige bagere har forskellige behov, og derfor har den landsdækkende bagerkæde KonditorBager nu valgt at tilbyde to forskellige medlemskaber. Dermed tilpasses kædekontorets ydelser i højere grad den enkelte bager.

– Alle vores medlemmer er selvstændige frie bagere, som har deres egen måde at drive forretning på, og der er stor forskellighed i bagernes behov. Med respekt for det tilpasser vi i endnu højere grad vores ydelser til hver enkelt bager, siger Morten Lapholm, der er direktør i KonditorBager, og uddyber:

– En del af vores medlemmer har høje ambitioner om at udvikle sig og vil udnytte alle de forretningsudviklende tiltag, vi kommer med, mens nogle i højere grad vil drive deres bageri, som de plejer. Vi går ud med én pakke til de bagere, der går all in på vores koncepter, og som samtidig forpligter sig selv og sin forretning til udvikling, og én til dem, der primært er medlem for at benytte sig af stordriftsfordele i forbindelse med blandt andet indkøb og markedsføring.

Kerne eller multikerne

Alle KonditorBagere er automatisk såkaldte kerne-medlemmer og har fordele som indkøb til fordelagtig pris, facadelogo og tøjlinje til ansatte, nyt sæsonaktuelt markedsføringsmateriale, opskrifter og butiksskilte. Alt det indgår også i et multikerne-medlemskab, og derudover får man også adgang til en række ydelser inden for blandt andet udvidet markedsføring, professionel sparring, forretningsudvikling og økonomistyring.

– Det er vigtigt, at man som bager vælger den pakke, der passer til ens behov. Som multikerne-medlem skal man være indstillet på, at der løbende stilles nye krav, og det er vigtigt, at man udnytter de ydelser, kompetencer og muligheder, vi tilbyder. På den måde får medlemmerne det optimale ud af kædesamarbejdet på tværs af bagerne, som skaber værdi for hvert enkelt bageri, siger Morten Lapholm.

Godt at få et kærligt los

Som noget nyt skal både kerne- og multikernemedlemmer føre noget særligt udvalgt bagværk – blandt andet citronmåne, et groft multikernerugbrød og et kernebiderbrød – som altid skal være på hylderne. At der især som multikerne-medlem stilles krav, som de enkelte bagere skal efterleve, er ifølge Kim Eriksen, der er Bagermester hos KonditorBager i Jyderup, kun godt.

– Jeg tror især, vi får et boost af den genkendelighed, der kommer med, at vi får nogle produkter, som alle i kæden skal have. Produkter, som på alle måder er klassiske produkter, og som vi ved sælger. Når der er travlt i hverdagen, så tror jeg, at mange af os har gavn af at få et kærligt spark. Samtidig er vi jo fuldstændig frie til at bage alt det, vi ved vores lokale kunder også kommer for, siger Kim Eriksen.

Rådgivning til den enkelte lokale bager er også en essentiel del af kædens nye struktur, som Kim Eriksen er begejstret for.

– Det er rigtig godt, at man kan vælge det medlemskab, der passer bedst til ens ambitionsniveau, så alle kan se sig selv i det. For mig er al den sparring og rådgivning, der følger med, utrolig værdifuld, fordi hovedkontoret samler erfaringer fra hele kæden og virkelig har noget substans at byde ind med, siger Kim Eriksen.

Lytter til medlemmerne

Hos KonditorBager er det medlemmerne, der ejer kæden, og ifølge direktøren er det en af årsagerne til, at kædekontoret i høj grad lykkes med missionen om at være en kæde, der lytter til sine medlemmer.

– Bagerne har selv givet input til, hvad de ønsker at få ud af medlemskabet, og det er i sagens natur vores primære interesse og ambition er at være den dygtigste og mest sammenhængende partner. Vi har ingen egne interesser at pleje, og det skaber troværdighed, og medlemmerne værdsætter det, siger Morten Lapholm og understreger:

– Vi tillader os at have ambitioner på medlemmernes vegne, og det betyder også, at vi konstant er opmærksomme på og forpligtede over for bagerne til at udfordre og råbe op, hvis vi mener, at der er noget, de kan gøre bedre.

Skrevet i: Brød og kager, Detailhandel og en gros, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Ny professor i grøntsagsvidenskab: ”Vi skal tage grøntsagerne langt mere alvorligt”

Forskning og uddannelseFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed16. 10. 2025

Hanne Lakkenborg Kristensen er tiltrådt som professor i grøntsagsvidenskab ved Institut for Fødevarer på Aarhus Universitet. Hun har markeret sig som en fagligt stærk forsker og ildsjæl, der kæmper for at få grøntsager højere op i samfundets bevidsthed. Når man taler med Hanne Lakkenborg

Første hotel vest for Storebælt med ny Michelin-nøgle: Falsled Kro sætter Sydfyn på landkortet

Foodservice16. 10. 2025

Falsled Kro har modtaget en Michelin-nøgle som det eneste hotel vest for Storebælt. Det er afgørende for turismen til Sydfyn, mener kroen. Den internationalt anerkendte Michelinguide uddelte i sidste uge sine nye Michelin-nøgler til udvalgte hoteller, og i Danmark er blot otte hoteller blevet

Is-gigant overtager Mejerigaardens isforretning

AktueltKonfektureMejeri16. 10. 2025

Froneri, en af verdens største isproducenter, har indgået aftaler om at overtage Food Unions europæiske isforretning, herunder Mejerigaarden A/a som bl.a har mærker som Premier-is, Hjem-IS, Polar is, Rønbjerg is og Underground is. De specifikke finansielle detaljer offentliggøres ikke. Den

Forskningsprojekt undersøger, om PFAS fra foder havner i grisekød

AktueltForskning og uddannelseFødevaresikkerhedMiljø og sundhed16. 10. 2025

I et nyt projekt skal forskere fra AU Viborg og DTU Fødevareinstituttet undersøge, hvor meget PFAS som optages og ophobes i forskellige væv i grise, og hvad risikoen er for, at de såkaldte evighedskemikalier i sidste ende ender i kød på danskernes tallerkener. PFAS er en fællesbetegnelse for en

Horesta: Rekrutteringspresset aftager – men forskelle mellem landsdele består

FoodserviceTop16. 10. 2025

Andelen af forgæves rekrutteringer i hotel- og restaurationsbranchen er faldet markant siden sidste år, men de regionale forskelle er fortsat store, fremgår det fra Horesta i deres seneste nyhedsbrev. Nye tal fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering viser, at udfordringen langt fra er

El Bulli-legende bag gigantisk bogværk

DrikkevarerFoodserviceForskning og uddannelseTop14. 10. 2025

I hele 60 bind vil den legendariske kok Feran Adrià og hans team forsøge at formidle al viden om gastronomi og vin. Vi var med, da bind 5-6 i seriens bøger om vin blev præsenteret i København. Hvordan formidler man al viden om mad og vin på en forståelig og anvendelig måde, så man kan tage lige

Økomesse vender tilbage til Malmø

AktueltMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed14. 10. 2025

Fokus på økologiske og bæredygtige fødevarer vender tilbage, når Nordic Organic Expo finder sted den 19.-20. november i Malmø. Nordens største messe for økologiske og bæredygtige fødevarer vender tilbage til Malmömässan den 19.-20. november 2025, når Nordic Organic Expo – tidligere kendt som

Danmarks største forhandler af espressomaskiner og espressokaffe åbner første showroom og kaffelaboratorium på Sjælland

Detailhandel og en grosDrikkevarer14. 10. 2025

Gazellevirksomheden Rigtig Kaffe, som har Danmarks største udvalg af bl.a. espressomaskiner og espressokaffe, åbner sit første showroom på Sjælland. De forventer at slå dørene den 29. oktober 2025, hvor kaffeelskere kan få glæde af unikke åbningstilbud. Med en fælles passion for kvalitetskaffe

Tican bliver en del af FødevareDanmark

FødevareproduktionKød, fisk og fjerkræPolitik og eksport14. 10. 2025

Tican melder sig ind i brancheorganisationen, FødevareDanmark. Indmeldelsen sker for at styrke sammenhængen og forståelsen på tværs af fødevarebranchen og sikre en stærkere samlet stemme for den danske fødevareproduktion. Tican, der med sine godt 1.000 medarbejdere i Thisted og Brørup og godt

Bog om smag på vej fra Noma

AktueltFoodserviceForskning og uddannelse14. 10. 2025

Udover at være at være en af verdens mest anerkendte restauranter har Noma også udgivet en række bøger gennem årene - blandt andet Nomas bog om Fermentering. Nu er Noma snart klar med endnu en bog i serien, denne gang om at opbygge smag. Efter mange års smagen, testning og læring er The Noma

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Øget produktivitet på mejeriet takket være vakuum fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Stor fødevaremesse med juletema kommer igen i år til Brande

  • Spirax Sarco Danmark

    Skal vi hjælpe jer med at nå jeres mål for bæredygtighed?

  • DENIOS ApS

    Spar 432 kr* hver gang, du tømmer din IBC

  • DENIOS ApS

    Sådan tjekker du, om dit lithiumbatteri er defekt – og udgør en brandfare

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Højtiden nærmer sig – skal du med til ‘Julens Madscene’?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch Vacuum Solutions på DanFish International 2025 i Nordens Paris

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Ny professor i grøntsagsvidenskab: ”Vi skal tage grøntsagerne langt mere alvorligt”

    16.10.2025

  • Første hotel vest for Storebælt med ny Michelin-nøgle: Falsled Kro sætter Sydfyn på landkortet

    16.10.2025

  • Is-gigant overtager Mejerigaardens isforretning

    16.10.2025

  • Forskningsprojekt undersøger, om PFAS fra foder havner i grisekød

    16.10.2025

  • Horesta: Rekrutteringspresset aftager – men forskelle mellem landsdele består

    16.10.2025

  • El Bulli-legende bag gigantisk bogværk

    14.10.2025

  • Økomesse vender tilbage til Malmø

    14.10.2025

  • Danmarks største forhandler af espressomaskiner og espressokaffe åbner første showroom og kaffelaboratorium på Sjælland

    14.10.2025

  • Tican bliver en del af FødevareDanmark

    14.10.2025

  • Bog om smag på vej fra Noma

    14.10.2025

  • Hæder til Dansk Destilleri

    09.10.2025

  • Plantefonden deler 213,5 millioner kroner ud til 45 grønne projekter

    09.10.2025

  • Målet er en michelinstjerne: Christoffer Sørensen skal være køkkenchef på Lille Mølle

    09.10.2025

  • AI-vinrådgiver hjælper tusindvis af kunder hos Danmarks ældste vinhandel

    09.10.2025

  • Forskere genopliver yoghurt lavet af… myrer

    09.10.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik