• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Brød og kagerDetailhandel og en grosMarkedsføring09. 05. 2023 | Mikkel Bækgaard

Bagerkæde tager konsekvensen af medlemmernes forskellige behov

Brød og kagerDetailhandel og en grosMarkedsføring09. 05. 2023 By Mikkel Bækgaard

For at styrke hver enkelt forretning ændrer bagerkæden KonditorBager deres medlemsstruktur. Medlemmerne skal nu vælge mellem to forskellige medlemskaber efter den enkelte bagers behov.

Bager drysser flormelis over kager

Forskellige bagere har forskellige behov, og derfor har den landsdækkende bagerkæde KonditorBager nu valgt at tilbyde to forskellige medlemskaber. Dermed tilpasses kædekontorets ydelser i højere grad den enkelte bager.

– Alle vores medlemmer er selvstændige frie bagere, som har deres egen måde at drive forretning på, og der er stor forskellighed i bagernes behov. Med respekt for det tilpasser vi i endnu højere grad vores ydelser til hver enkelt bager, siger Morten Lapholm, der er direktør i KonditorBager, og uddyber:

– En del af vores medlemmer har høje ambitioner om at udvikle sig og vil udnytte alle de forretningsudviklende tiltag, vi kommer med, mens nogle i højere grad vil drive deres bageri, som de plejer. Vi går ud med én pakke til de bagere, der går all in på vores koncepter, og som samtidig forpligter sig selv og sin forretning til udvikling, og én til dem, der primært er medlem for at benytte sig af stordriftsfordele i forbindelse med blandt andet indkøb og markedsføring.

Kerne eller multikerne

Alle KonditorBagere er automatisk såkaldte kerne-medlemmer og har fordele som indkøb til fordelagtig pris, facadelogo og tøjlinje til ansatte, nyt sæsonaktuelt markedsføringsmateriale, opskrifter og butiksskilte. Alt det indgår også i et multikerne-medlemskab, og derudover får man også adgang til en række ydelser inden for blandt andet udvidet markedsføring, professionel sparring, forretningsudvikling og økonomistyring.

– Det er vigtigt, at man som bager vælger den pakke, der passer til ens behov. Som multikerne-medlem skal man være indstillet på, at der løbende stilles nye krav, og det er vigtigt, at man udnytter de ydelser, kompetencer og muligheder, vi tilbyder. På den måde får medlemmerne det optimale ud af kædesamarbejdet på tværs af bagerne, som skaber værdi for hvert enkelt bageri, siger Morten Lapholm.

Godt at få et kærligt los

Som noget nyt skal både kerne- og multikernemedlemmer føre noget særligt udvalgt bagværk – blandt andet citronmåne, et groft multikernerugbrød og et kernebiderbrød – som altid skal være på hylderne. At der især som multikerne-medlem stilles krav, som de enkelte bagere skal efterleve, er ifølge Kim Eriksen, der er Bagermester hos KonditorBager i Jyderup, kun godt.

– Jeg tror især, vi får et boost af den genkendelighed, der kommer med, at vi får nogle produkter, som alle i kæden skal have. Produkter, som på alle måder er klassiske produkter, og som vi ved sælger. Når der er travlt i hverdagen, så tror jeg, at mange af os har gavn af at få et kærligt spark. Samtidig er vi jo fuldstændig frie til at bage alt det, vi ved vores lokale kunder også kommer for, siger Kim Eriksen.

Rådgivning til den enkelte lokale bager er også en essentiel del af kædens nye struktur, som Kim Eriksen er begejstret for.

– Det er rigtig godt, at man kan vælge det medlemskab, der passer bedst til ens ambitionsniveau, så alle kan se sig selv i det. For mig er al den sparring og rådgivning, der følger med, utrolig værdifuld, fordi hovedkontoret samler erfaringer fra hele kæden og virkelig har noget substans at byde ind med, siger Kim Eriksen.

Lytter til medlemmerne

Hos KonditorBager er det medlemmerne, der ejer kæden, og ifølge direktøren er det en af årsagerne til, at kædekontoret i høj grad lykkes med missionen om at være en kæde, der lytter til sine medlemmer.

– Bagerne har selv givet input til, hvad de ønsker at få ud af medlemskabet, og det er i sagens natur vores primære interesse og ambition er at være den dygtigste og mest sammenhængende partner. Vi har ingen egne interesser at pleje, og det skaber troværdighed, og medlemmerne værdsætter det, siger Morten Lapholm og understreger:

– Vi tillader os at have ambitioner på medlemmernes vegne, og det betyder også, at vi konstant er opmærksomme på og forpligtede over for bagerne til at udfordre og råbe op, hvis vi mener, at der er noget, de kan gøre bedre.

Skrevet i: Brød og kager, Detailhandel og en gros, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

Frugt og grøntKød, fisk og fjerkræ06. 11. 2025

Danish Crown har rundet 2,5 millioner solgte pakker hakket oksekød blandet med grønt det første år og har dermed overgået de oprindelige forventninger til produktet. I en tid hvor stigende fødevarepriser - herunder prisen på oksekød - er et varmt samtaleemne hen over de danske køkkenborde, kan

RAWBITE udvider produktionen i Tyskland for at imødekomme stigende efterspørgsel

Ikke kategoriseret06. 11. 2025

Virksomheden bag de populære økologiske frugt- og nøddebarer har de seneste år oplevet en stabil tocifret vækst i Danmark, Tyskland og Sverige samt en markant stigning i online-salget. For at imødekomme den voksende efterspørgsel og stimulere en fortsat vækst på de europæiske markeder, udvider

7-Eleven åbner ny runde af Innovation Corner og sætter fjerde iværksætterprodukt på hylderne

AktueltDrikkevarerMarkedsføringMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025

7-Elevens iværksætterforløb Innovation Corner, der blev lanceret sidste år, er blevet taget så godt imod, at kæden nu åbner op for en ny runde. Samtidig kommer det fjerde produkt fra første runde – en alkoholfri elektrolytdrik ’Dansevand’ – på hylderne. Sidste år deltog Dansevand, en alkoholfri

Årets Wiuff 2025: Marie Bojsen fra Birthesminde modtager Danmarks første råvarepris

AktueltFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræLandbrugRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025

Ved en højtidelig fejring hos Søren Wiuff i Lammefjorden lørdag den 1. november blev Årets Wiuff 2025 uddelt for allerførste gang. Prisen er opfundet og etableret af Lokale Fødevarer Danmarks stifter og formand, Jesper Zeihlund, og siden blevet medstiftet af HORESTA. Formålet med prisen er at hædre

Sund jord giver sunde grøntsager – og det kan smages

Frugt og grøntLandbrugMiljø og sundhedTop06. 11. 2025

I årevis har de arbejdet med jordforbedring via næringsrige kompostblandinger på en gård i Nordjylland. Resultatet er klart: Den sunde jord giver ikke bare sundere og stærkere grøntsager – men også bedre smag. På gården Ny Vraa i Tylstrup har man i årevis arbejdet med at udvikle og teste

Techmedia får ny ejer

AktueltFoodservice04. 11. 2025

Techmedia A/S, der blandt andet driver Fødevarekus og magasinet Food&Drink, er blevet købt af FrontMedia ApS, der dermed styrker positionen på markedet for fag- og branchemedier. Handelen er gennemført 6. oktober 2025, og begge selskaber fortsætter i deres nuværende

Wassim Hallal vinder hædersprisen som Kokkenes Kok

Foodservice04. 11. 2025

Kokkene har talt: Wassim Hallal er kåret som Kokkenes Kok 2024 – en af de største hædersbevisninger i dansk gastronomi. Prisen gives til en kok, der med talent, generøsitet og faglig styrke har gjort en særlig forskel for branchen. Den prestigefyldte pris blev overrakt ved Fonden Dansk Gastronomis

Too Good To Go fylder ti år: Fra dansk app til global bevægelse mod madspild

FoodserviceMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed04. 11. 2025

På bare ti år er danske Too Good To Go blevet til et globalt eksempel på, hvordan teknologi, forretning og bæredygtighed kan trække i samme retning. Med over 130 millioner brugere og 500 millioner reddede måltider har virksomheden gjort kampen mod madspild til en hverdagsvane for brugere i over 20

Juleudgave af Food&Drink på gaden

AktueltFoodservice04. 11. 2025

Julen sig nærmer, og det betyder, at nyeste nummer af Food&Drink sætter fokus på julen og alle dens glæder. Læs blandt andet om spændende jule-nyheder, men kom også med til Aalborg for at besøge byens første Michelin-restaurant. Udover at drage nordpå og se på julen har Food&Drink også

Her er Danmarks bedste plantebaserede takeaway

FoodserviceFrugt og grøntMesser og konferencerMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed04. 11. 2025

Pico Pizza vandt Årets plantebaserede takeaway-måltid ved weekendens Plant Food Festival, hvor Dansk Vegetarisk Forening og Plantebranchen hyldede årets bedste plantebaserede madoplevelser på farten. Hvem laver landets bedste plantebaserede måltid to go? Det blev afgjort i weekenden, da

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Øget produktivitet på mejeriet takket være vakuum fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Stor fødevaremesse med juletema kommer igen i år til Brande

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

    06.11.2025

  • RAWBITE udvider produktionen i Tyskland for at imødekomme stigende efterspørgsel

    06.11.2025

  • 7-Eleven åbner ny runde af Innovation Corner og sætter fjerde iværksætterprodukt på hylderne

    06.11.2025

  • Årets Wiuff 2025: Marie Bojsen fra Birthesminde modtager Danmarks første råvarepris

    06.11.2025

  • Sund jord giver sunde grøntsager – og det kan smages

    06.11.2025

  • Techmedia får ny ejer

    04.11.2025

  • Wassim Hallal vinder hædersprisen som Kokkenes Kok

    04.11.2025

  • Too Good To Go fylder ti år: Fra dansk app til global bevægelse mod madspild

    04.11.2025

  • Juleudgave af Food&Drink på gaden

    04.11.2025

  • Her er Danmarks bedste plantebaserede takeaway

    04.11.2025

  • Sukaiba vinder ”Denmark’s Best Hotel Restaurant” for anden gang

    30.10.2025

  • En rigtig god kop kaffe er det nye personalegode

    30.10.2025

  • Dansk sommelier vinder den første udgave af Master of Port Scandinavia 2025

    30.10.2025

  • Når regler spænder ben for naturen: 16 nye anbefalinger til bedre biodiversitet i fødevaresektoren

    30.10.2025

  • Prestigefyldt kåring: Den danske Spiseguide hylder AOC som Årets Restaurant

    30.10.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik