København bliver verdens første hovedstad, hvor Nespresso åbner deres nye butikskoncept, hvor særligt bæredygtighed er i fokus. Den nye Boutique åbner den 4. december og byder på et væld af interaktive og sanselige oplevelser.

Der er løbet meget kaffe gennem hanen, siden Nespresso åbnede deres første flagship store i København i 2006. Og nu er det blevet tid for kaffeproducenten til at ryste kaffeposen og udvikle en helt ny kundeoplevelse. Den 4. december genåbner butikken på en ny adresse og med en verdenspremiere på et helt nyt butikskoncept, som Nespresso på sigt ruller ud i hele verden, hvis pilotprojektet i København er en succes. Det er ikke tilfældigt, at København bliver den første by til at lægge hus til det nye og mere bæredygtige koncept.
– Der er ingen tvivl om, at verdens øjne hviler på Danmark, og det mærker vi også i Nespresso. Lige nu har vi et globalt samarbejde med den danske designer Louise Campbell og vores seneste magasin SO Nespresso-magasin handler om København og sætter fokus på særligt dansk gastronomi og bæredygtighed. Og nu bliver København altså også den første by i verden med det nye Boutique-koncept – og det er vi naturligvis stolte af, siger Gitte Sarlvit, der er ansvarlig for Nespressos PR og brand i Norden. Den nye flagship store åbner på Kristen Bernikows Gade 5 – få gadenumre fra den tidligere Boutique.
Bæredygtighed kommer i første række
Udover den gode kaffeoplevelse bliver bæredygtighed et gennemgående tema i det nye koncept. En global undersøgelse fra 2017 viser da også, at 80% af forbrugerne mener, det er vigtigt, at virksomheder implementerer bæredygtige tiltag. Den udvikling oplever Nespresso også hos de danske kunder, og den nye butik imødekommer interessen ved blandt andet at introducere en mere levende og lærerig oplevelse for de kunder, der sender deres brugte kaffekapsler til genanvendelse.
– Vi bygger et genanvendelseshjørne, hvor kunder kan aflevere deres brugte kaffekapsler. Her vejes de, og kunden kan se hvor mange nye kapsler, der kan laves af dem via genanvendelse. De færreste ved, at aluminium er 100% og uendeligt genanvendeligt. Vi fik, som én af de første virksomheder i Danmark, lov til at udvikle vores eget genanvendelsessystem for aluminium, og vi vil nu sætte endnu mere fokus på den cirkulære brug af metallet, siger Gitte Sarlvit.
Tag på en interaktiv rejse til kaffefarmen
I Nespressos nye konceptbutik kommer kunderne også helt tæt på de kaffefarmere, som Nespresso arbejder sammen med. Gennem en stor, interaktiv touchskærm kommer gæsterne på virtuelt besøg hos en lang række kaffefarme i Mellem- og Sydamerika, Afrika og dele af Sydøstasien, hvor kaffen dyrkes efter områdernes særlige traditioner og teknikker.
– Mange har jo en favoritkaffe, og det giver en helt anden forståelse for kaffens vej fra bønne til kop, når man oplever dyrkningen på nært hold. Jeg håber, folk inspireres af de dygtige kaffefarmere, der sørger for deres kop morgenkaffe, siger Gitte Sarlvit.
Den nye Boutique får samtidig et stort visuelt make-over med et afslappet caféområde og et interiør, der adskiller sig fra tidligere koncepter med lyse farver og grønne planter. Den nye butik åbner den 4. december på Kristen Bernikows Gade 5 i Indre København. Der vil være goodiebags til de 50 første kunder hver dag i hele den første åbningsuge.