• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodserviceMejeri09. 08. 2022 | Kasper Mundt-Nielsen

Arla Pro præsenterer ambitiøse vækstmål

AktueltFoodserviceMejeri09. 08. 2022 By Kasper Mundt-Nielsen

Vores spisevaner har ændret sig. Vi spiser fx mere take-away, på café og på restaurant. Det skaber grobund for markante vækstmål hos Arla Pro, som har sat et mål om at vækste med 4 mia. inden 2026.

De seneste års coronanedlukninger har vendt op og ned på vores spisemønstre.
En ny undersøgelse fra Arla Pro, Arlas foodserviceforretning, viser blandt andet, at 20 procent af danskerne forventer at øge sit take-away-forbrug i 2022, selvom vi i forvejen har spist meget take away under nedlukningen i 2021. Derudover forventer vi generelt at spise mere på restaurant, på farten og på café.

Derfor har foodservicesektoren fået en markant plads i Arla Foods strategi for de næste fem år, hvor Arla blandt andet planlægger at investere i foodservice-innovation og teknologi. Målet for Arla Pro på europæisk niveau er helt konkret en fordobling i omsætning svarende til 4 milliarder kroner.
I Danmark står Arla Pro allerede stærkt på foodservicesektoren, og de er i dag primær leverandør på mejeriprodukter til de danske storkøkkener. Alligevel har den danske del af forretningen også et ambitiøst mål om at være vækstet med 24 procent i 2026.

– Hele markedet er i bevægelse. Både i Danmark og i landene omkring os ændres vores forhold til mad og måltider. Det er der store muligheder i. For selvom vi havde et dyk i vores salg under nedlukningen, kan vi allerede nu se, at vi er tæt på niveau med salgstallene i 2019, siger Jesper Vanghøj, marketingchef i Arla Pro.
– Derfor tør vi godt at gå ud med et ambitiøst mål om at være 24 procent større i 2026. Den vækst skal blandt andet findes i samarbejde med vores kunder.

Arla Pro vil endnu tættere på kunderne

En afgørende del af Arla Pros danske strategi for de kommende fem år, er et strategisk samarbejde kaldet partners at heart, som skal skabe endnu mere værdi for Arla Pros grossister og kunder.
Indkøberne på fx restauranter og caféer kan derfor forvente et endnu højere niveau af alt fra indsigter til sparring på bæredygtige løsninger fra Arla Pro over de næste år.

– Vi skal endnu tættere på vores kunder, så vi bedre kan forstå deres behov, og så vi i højere grad kan fungere som sparringspartner end blot leverandør. Det er ikke kun os, der skal finde os til rette i de nye spisemønstre. Vores kunder har også brug for sparring, siger Jesper Vanghøj.
– Derfor vil vi indgå i endnu mere dialog, end vi er vant til og blandt andet tilbyde bedre løsninger til de enkelte køkkener, sparring og viden om slutforbrugere og e-commerce samt data insights, siger han.

Vækst i det grønne salg

Derudover forventer Jesper Vanghøj, at de næste års vækst i salget skal komme fra restauranter, caféer og det såkaldte ’front of house’ salg af fx Cocio, Starbucks og Lurpak, som danskerne køber på hoteller, kaffebarer osv.
På disse områder spiller bæredygtig innovation i form af blandt andet nye, grønne produkter som JÖRĐ fortsat en afgørende rolle.

– Et stigende antal af danskerne er nysgerrige på at smage havredrik i deres kaffe fremfor mælk eller ost i burgeren i stedet for den klassiske bøf. Så der ligger et stort potentiale i at videreudvikle flere bæredygtige løsninger til storkøkkener og flere grønne produkter til fx hoteller og kaffebarer, siger Jesper Vanghøj og fortsætter:
– Der er mange potentielle partnerskaber, innovative løsninger og nye behov blandt danskerne, som vi kan gribe fat i over de næste år. Så vi ser ind i en rigtig spændende vækstperiode for Arlas foodserviceforretning og Arla Pro Brand.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice, Mejeri

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

Brød og kagerMarkedsføring05. 06. 2025

Sarah Harris tiltræder som ny Chief Marketing Officer hos Lagkagehuset. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK, og med indgående kendskab til digital marketing og ESG-strategi skal hun styrke bagerkædens kommercielle profil i ind- og udland. Sarah Harris har de

Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

Frugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Generalsekretæren i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), Rune-Christoffer Dragsdahl, er blevet valgt til forperson for den internationale organsation IVU. Rune-Christoffer Dragsdahl, der er generalsekretær i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), er blevet valgt til forperson for den internationale

Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

AktueltBrød og kager05. 06. 2025

I en ny digital publikation, Kernetal 2025, går Schulstad tæt på de 14-18-åriges madvaner og spørger: hvad spiser de unge egentlig – og hvad styrer deres valg? Tre omfattende undersøgelser tegner et billede af en generation, der gerne vil spise sundere, blive mætte og hygge sig over maden, men som

Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

AktueltFødevareproduktionMejeri05. 06. 2025

Andelsejede Arla Foods investerer 34,5 mio. euro i en ny produktionslinje til skyr på mejeriet i Linköping, Sverige. Investeringen er en del af kooperativets langsigtede strategi og skal imødekomme den stigende efterspørgsel på skyr. Den nye produktionslinje vil primært producere skyr til det

Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

DrikkevarerFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Når danskerne træder ind på en café eller sætter sig til rette på en restaurant, forventer de mere end blot mad og drikke – Rynkeby Foods lancering af Dagmar-serien tapper direkte ned i den tendens. Produkterne er skabt til den moderne forbruger, der træffer bevidste valg og efterspørger naturlige,

Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

Emballage03. 06. 2025

Nemco opfordrer virksomhederne til at søge rådgivning og medlemskab af en kollektiv ordning. Den 31. maj var der deadline for indberetning af emballagemængder til Dansk Producentansvar. Både fødevarevirksomheder og andre virksomheder med producentansvar for emballage skulle sikre, at deres

Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhed03. 06. 2025

Danskernes madfærdigheder bliver dårligere og dårligere, og det får nu Danmarks største fødevarevirksomhed Arla til at slå alarm. Madfærdigheder er nemlig afgørende, når det kommer til danskernes sundhed, klimaet og det sociale samvær. 42 pct. af danske børn og unge siger, at de ikke kan koge

Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed03. 06. 2025

For sjette år i træk sætter Landbrug & Fødevarer fokus på de offentlige køkkener, der gør en forskel. Med Køkkenprisen 2025 hyldes de madhåndværkere, der kombinerer faglighed, smag og bæredygtighed i hverdagen - og viser vejen for fremtidens offentlige måltider. Hver dag serveres mere end

Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

AktueltMesser og konferencer03. 06. 2025

15.-24. august bliver Københavns gader igen fyldt med langborde og leben, når årets Copenhagen Cooking løber af stablen. I år kan gæsterne glæde sig til 100 oplevelser på tværs af hele byen: Fra petanqueturneringer til pizzakonkurrence, en ny version af Smørrebrødets Dag og middag midt på Kongens

Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

Detailhandel og en grosKonfektureMejeriTop03. 06. 2025

De seneste år har danskerne oplevet prisstigninger på mange varer. Nye tal viser, at danskerne ændrer forbrug på nogle varer, mens andre må koste, hvad de koster. Prisen på chokolade har gennem de seneste år været på himmelflugt. Ifølge nye tal fra analysevirksomheden YouGov er kiloprisen for

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

  • DENIOS ApS

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

    05.06.2025

  • Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

    05.06.2025

  • Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

    05.06.2025

  • Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    05.06.2025

  • Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

    05.06.2025

  • Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

    03.06.2025

  • Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

    03.06.2025

  • Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

    03.06.2025

  • Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

    03.06.2025

  • Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

    03.06.2025

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik