• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Foodservice24. 11. 2022 | Kasper Mundt-Nielsen

Sushikæde opnår rekordomsætning i et vildt år

Foodservice24. 11. 2022 By Kasper Mundt-Nielsen

Sticks’n’Sushi runder i år 730 mio. kr. i omsætning og opnår for andet år i træk en rekordhøj omsætning. Flere restauranter er åbnet under corona, og gruppen fortsætter sin ekspansion i Tyskland og Storbritannien.

Det har været et specielt år for kommerciel direktør Anders Kjørup og kæden Sticks’n’Sushi, som præsenterer en historisk høj omsætning på 732 millioner kroner.

I mere end 28 år har Sticks’n’Sushi serveret japanske specialiteter med et dansk twist, og med vedholdende arbejde og fokus på gæsteoplevelsen nyder deres 25 restauranter i dag stor succes på tværs af landegrænser.

Sticks’n’Sushi kan for andet år i træk præsentere en historisk høj omsætning, med omsætning på 732 mio. kr. og et EBITDA på 88 mio. kr. sammenlignet med sidste års omsætning på 503 mio. kr. og EBITDA på 51 mio. kr.

Det er særligt forretningerne i Storbritannien og Danmark, der bidrager til den flotte vækst og kæden fejrer i år også både deres 10. restaurant og deres 10. år på det britiske marked. Ifølge deres kommercielle direktør har de opbygget et stærkt brand og oplever flere glade gæster i restauranterne og mere trafik på deres app – trods markedets udfordringer med både corona og inflation.

– Restauranterne i London, Oxford og Cambridge har udviklet sig rigtig flot de sidste to år, og samtidig er den danske forretning bundsolid. Vi kommer til at ekspandere i UK og Tyskland og kigger desuden på enkelte drømmelokationer i Danmark – og ellers vil vi geninvestere i de eksisterende restauranter, siger Anders Kjørup, kommerciel direktør i Sticks’n’Sushi, der fremhæver både UK og Tyskland som hovedfokus for kæden i 2023.

Han fortæller, at de oplever stor efterspørgsel på catering fra særligt større virksomheder samtidig med, at restauranterne på alle tre markeder fortsat klarer sig rigtigt godt – I Danmark er der flere gæster, mens både de tyske og engelske restauranter oplever tocifret vækst på både spisende gæster og takeaway.

Solidt fodfæste i Berlin og klar til tysk ekspansion

Sticks’n’Sushi har i dag tre restauranter i den tyske hovedstad, og ambitionerne er at opbygge brandet på samme måde som i København og London. Det betyder flere åbninger i Tyskland i den nærmeste fremtid.

– Vi åbnede vores første restaurant i Berlin i 2017, og sidenhen har vi lagt mange kræfter og tålmodighed i arbejdet. Åbningen af restaurant nummer to og tre ændrede perceptionen, og vi mærker tydeligt, hvordan gæsterne begyndte at genkende og efterspørge os – det momentum vil vi gerne holde, fortæller Andreas Karlsson, der er CEO i Sticks’n’Sushi.

Søger flere sære fisk

De gode resultater kommer i kølvandet på flere nye initiativer i de dansk-japanske restauranter. De har lanceret deres første nye menukort i to år og samtidigt udviklet et helt nyt visuelt univers, der skal være en platform for deres fremtidige udtryk og kommunikation. Identiteten blev afsløret i en række nye rekrutteringsfilm, hvor de søger efter flere sære fisk – i Stick’n’Sushi kaldes de ansatte for fisk. Netop rekruttering er et vigtigt fokusområde for Sticks’n’Sushi i takt med de ønskede restaurantåbninger.

– Vi er dybt afhængige af vores 1.400 dedikerede kolleger, der giver gæsterne ekstraordinært gode oplevelser hver eneste dag. Hvis vi skal blive ved med at overraske og glæde vores gæster, er vi nødt til at udfordre os selv – i vores rekruttering, i køkkenet, i vores arbejdsgange og selvfølgelig også med vores udtryk i hver restaurant, der alle har deres eget særpræg, fortæller Andreas Karlsson.

Skrevet i: Foodservice

Seneste nyt fra redaktionen

Brugsen-butik

De første 11 Brugsen-butikker åbner med nyt koncept

AktueltDetailhandel og en gros21. 09. 2023

Fredag den 22. september kl. 08.00 åbner de tre første Brugsen-butikker med nyt koncept i København og Nordsjælland. De tre butikker er de første i rækken af 11 Irma-butikker, der genåbner som Brugsen i København og Nordsjælland. Det nye Brugsen-koncept tager udgangspunkt i Brugsens arv -

Vinder kantineprisen 2023

Advokat-kantine er Danmarks bedste

FoodserviceTopØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

Advokater og personale i Gorrissen Federspiel kan glæde sig over virkelig god mad. Kantinen i det Københavnske advokatfirma blev i går kåret som vinder af Kantineprisen 2023. Prisen blev uddelt på Fødevaredagen, hvor en glad køkkenchef modtog prisen. Kantineprisen uddeles hvert år til landets

Hvem skal vinde prisen som Verdens Bedste Indkøber 2023?

Detailhandel og en grosFoodservice21. 09. 2023

Det batter for kloden, hvis virksomheder og offentlige organisationer indkøber mere bæredygtigt. Både på den grønne og sociale bundlinje. Derfor skal vi hylde de bedste indkøbere – og du kan bidrage ved at indstille en virksomhed, institution eller organisation til prisen Verdens Bedste

Tubog Sunsæt

På trods af rekordvåd juli: Ny sommer-pilsner var en succes

Drikkevarer21. 09. 2023

For første gang i 10 år sendte Tuborg en ny sommer-øl på gaden. Henover sommeren har Tuborg Sunsæt været en stor succes. Den taget markedsandele i volumen og drevet vækst for salget af Tuborg. Sommeren er forbi, og Tuborg gør status på sommerens særlancering, der på trods af en våd juli, viste

Skuffelse over EU-domstolens afgørelse i pantsag

AktueltDrikkevarerEmballagePolitik og eksport21. 09. 2023

Afgørelsen fra EU-Domstolen om manglende pant på tyske dåser går desværre ikke Dansk Erhverv og Danmarks Naturfredningsforenings vej. Parterne vil nu nærlæse dommen og overveje andre muligheder for løse det konkurrence- og miljøproblem, som den manglende tyske pant udgør. I sagaen om den

Produkter fra Tasteful Foods

Conveniencedirektør: Volume er afgørende for grøn logistik

EmballageØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

En ny klimarapport giver den danske conveniencevirksomhed Tasteful Foods et uundværligt værktøj til at mindske deres aftryk, mens deres forretning vokser. Volumen giver os mulighed for at gøre en stor forskel i hele værdikæden, siger direktøren. Det tynde stykke pap på lasagnepakken ser måske

Nyt madspildsinitiativ: ”Hver bid tæller”

Råvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

Et nyt samarbejde mellem Lidl og Too Good To Go skal engagere børnefamilier i madspildskampen og give dem værktøjer til at reducere madspild på en nem og velsmagende måde. En rundspørge blandt Too Good To Gos brugere viser nemlig, at 70 pct. af de adspurgte er interesserede i at minimere madspild og

Salling Group modtager særpris ved Sustainability Awards 2023

Detailhandel og en grosMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed19. 09. 2023

Ved Dansk Erhverv og EY’s Sustainability Awards 2023 modtog Salling Group særprisen for Long Term Value Creation for sine vedholdende indsatser inden for klima, bæredygtighed og inkluderende virksomhedskultur. ”Årets vinder har et stærkt og dybt forankret fokus på at løfte et socialt ansvar i

Asger Rothenborg

Ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice

Foodservice19. 09. 2023

Asger Rothenborg tiltræder den 1. november som ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Han har tidligere blandt andet været managing director hos Nespresso Professionel. Den 1. november starter Asger

Niels Fuglsang

S-profil efter Åbent Landbrug: Dyrevelfærden halter voldsomt!

Kød, fisk og fjerkræLandbrugPolitik og eksport19. 09. 2023

Medlem af Europa-Parlamentet, Niels Fuglsang (S), besøgte i weekenden sammen med dyreværnsorganisationen Anima arrangementet Åbent Landbrug, hvor udvalgte gårde åbner dørene for offentligheden. Fuglsang ville ved selvsyn konstatere, om landbruget nu også er åbent og virkeligt vover at vise alle

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Spar på energiforbruget, når du varmebehandler dine medier

  • Beckhoff Automation ApS

    En pålidelig og fleksibel tilgang til præcise, meget dynamiske bevægelser med EtherCAT

  • Kastberg Is ApS

    Bos Food GmbH forhandler Kastbergs Gourmet-Is

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice: Lad dig inspirere på Casual Dining 2023

  • Kastberg Is ApS

    Is til desserten i årets nytårsmenu

  • DENIOS ApS

    NYHED: Spar plads i din opbevaring med én ændring

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Kender du en potentiel deltager til kokkekonkurrencen BMW MASTERS Talent?

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff på EMO 2023

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch demonstrer den nyeste teknologi indenfor Analytics og R&D på LabDays 2023

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff på Husum Wind

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • De første 11 Brugsen-butikker åbner med nyt koncept

    21.09.2023

  • Advokat-kantine er Danmarks bedste

    21.09.2023

  • Hvem skal vinde prisen som Verdens Bedste Indkøber 2023?

    21.09.2023

  • På trods af rekordvåd juli: Ny sommer-pilsner var en succes

    21.09.2023

  • Nyt madspildsinitiativ: ”Hver bid tæller”

    21.09.2023

  • Conveniencedirektør: Volume er afgørende for grøn logistik

    21.09.2023

  • Skuffelse over EU-domstolens afgørelse i pantsag

    21.09.2023

  • Salling Group modtager særpris ved Sustainability Awards 2023

    19.09.2023

  • Ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice

    19.09.2023

  • S-profil efter Åbent Landbrug: Dyrevelfærden halter voldsomt!

    19.09.2023

  • MSC: Akut behov for internationalt samarbejde for at beskytte vores have

    19.09.2023

  • På tur til Bruxelles: Fødevareministeren søger mere enkle regler for landmænd, fiskere og fødevarevirksomheder

    19.09.2023

  • LabDay Aarhus 2023 var et stort trækplaster

    19.09.2023

  • Lader du låget sidde på mælkekartonen?

    19.09.2023

  • Danskerne mangler viden om malkekøer

    14.09.2023

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik