• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodservice16. 06. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Store profiler til Det Kongelige Teater-restauranter

AktueltFoodservice16. 06. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Driften af Det Kongelige Teaters restauranter i Operaen og Skuespilhuset har været i udbud, og valget er faldet på to stærke profiler inden for restaurationsbranchen.

Merete Holst, The Standard og Adam Aamann, Aamanns, er begge erfarne og kreative aktører med et højt gastronomisk niveau og et fokus på bæredygtighed og økologi. I deres respektive tilbud til Det Kongelige Teater har de præsenteret løsninger og gastronomiske koncepter, der tilgodeser den brede variation i Det Kongelige Teaters mange aktiviteter og publikummer, og som kan give de mange publikummer i Det Kongelige Teater nye smagsoplevelser.

– Det er med glæde og store forventninger, at Det Kongelige Teater kan præsentere to nye restauratører til henholdsvis Operaen og Skuespilhusets restauranter. Både Aamanns og The Standard med blandt andet Almanak og Studio er båret af stærke og innovative fagfolk, og begge restauratører er kendt for at repræsentere det nordiske køkken på et meget højt gastronomisk niveau. Jeg er sikker på, at de på fornemmeste vis vil komplimentere kunsten på vores scener, og medvirke til at åbne vores huse for endnu flere. Deres store fokus på bæredygtighed og økologi har været en vigtig forudsætning for samarbejdet og understøtter på bedste vis Det Kongelige Teaters ønske om at skabe et grønnere og mere bæredygtigt teater, fortæller teaterchef Kasper Holten.

Almanak i Operaen

Til Operaens restaurant har Det Kongelige Teater søgt en restauratør med en stor spændvidde og variation både i gastronomisk repertoire og prisklasse. Merete Holst, der blandt andet er direktør for The Standards restauranter, har stor erfaring med en rig palet af kulinariske koncepter. Grundkonceptet for Operaens nye restaurant lægger sig op af Restaurant Almanak, der kan rumme alt fra den helt store, eksklusive oplevelse med kaviar på toppen til dansk bistromad. Den nye restaurant åbner i en helt ny indretning af Operaens foyer, der skal gøre det endnu mere indbydende at besøge Operaens restaurant. 

– Det er naturligvis en stor ære, at valget er faldet på os. Vi er allerede langt i tanker og planlægning af både menuer, vine og indretning, som kan fuldende publikums oplevelse af en fantastisk aften i Operaen. Vi har samtidig en række tanker om at udvide konceptet for restauranten i denne fantastiske, ikoniske bygning, der har en ikke ubetydelig del af æren for, at København er blandt verdens mest roste hovedstæder – både når det handler om kultur, gastronomi og byliv, siger Merete Holst. 

Aamanns i Skuespilhuset

Til Skuespilhusets restaurant er valget faldet på Adam Aamann, som både favner et stærkt frokost- og aftenkoncept, der kan være med til at åbne Skuespilhuset for endnu flere med placeringen ved havnefronten i forlængelse af Nyhavn. Adam Aamann er prisbelønnet for sine nyfortolkninger af danske kroklassikere og smørrebrød, og det Michelin-anbefalede koncept er udgangspunktet for Skuespilhusets nye restaurant. Aamanns er på vej til at have det økologiske spisemærke i sølv i alle deres restauranter, og sætter friske, lokale råvarer af høj kvalitet i højsædet.

– Vi glæder os utroligt meget til at rykke ind i Skuespilhuset. Det bliver fantastisk at få vores gastronomi og værtskab til at folde sig ud sammen med teateroplevelsen i et spændende hus. Vi vil gå målrettet efter at give Skuespilhusets gæster en unik helhedsoplevelse for alle sanser. Vi regner stærkt med at kunne være et spisested både for teatrets gæster, men i høj grad også for andre, der ikke nødvendigvis har billet til forestillingerne. Vi vil gøre det til en oplevelse at nyde et måltid i smukke omgivelse i et levende hus med en formidabel havneudsigt, siger Adam Aamann.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice

Seneste nyt fra redaktionen

MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar

Detailhandel og en grosEmballageMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 09. 2025

Regeringen har aftalt at ville fjerne emballageafgiften samt udtrykt vilje til at indføre et loft over kommunernes andel af producentansvaret. Det mødes med stor tilfredshed hos Mærkevareleverandørerne. ”Det er stærkt, at regeringen har aftalt en ramme for et loft over, hvor store omkostninger

Flasker gemt i 130 år vidner om dansk smøreventyr og datidens hygiejne

Forskning og uddannelse16. 09. 2025

To glemte flasker i en kælder på Frederiksberg med bakteriekulturer fra 1890’erne har givet forskere fra Københavns Universitet et enestående indblik i Danmarks smøreventyr. Gennem avanceret DNA-analyse har de undersøgt indholdet i flaskerne som blandt andet bød på flere bakterielle overraskelser og

Hotel- og Restaurantskolen partner i udvikling af serviceuddannelser i Sønderjylland

AktueltForskning og uddannelse16. 09. 2025

Sønderborg Kommune, Hotel- og Restaurantskolen i Valby, EUC Syd og lokale samarbejdspartnere vil sammen undersøge muligheden for at etablere serviceuddannelser inden for hotel-, restaurations- og turismebranchen med internationalt udsyn og stærk lokal forankring. Et nyt partnerskab er ved at

Finansminister Nicolai Wammen besøgte økologisk succes, der har reduceret sit klimaaftryk med hele 38 procent udelukkende på fødevarer

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 09. 2025

Mandag den 15. september lagde finansminister Nicolai Wammen vejen forbi Regionshospitalet i Randers for at lade sig inspirere af en af landets største økologiske succeser. Kan man reducere sit klimaaftryk, sænke sit madspild, spise langt mere efter kostrådene – for eksempel 580 procent flere

Mere end to ud af tre generation z’ere erstatter ugentligt et måltid med snacks

FoodserviceMiljø og sundhedTop16. 09. 2025

En ny undersøgelse fra analysevirksomheden YouGov viser, at danskerne ikke er blege for at skippe et måltid og erstatte det med en hurtig snack på farten. Specielt den yngre generation tyer oftere til det hurtige og lette alternativ. Den tendens bekymrer ernæringsekspert. Mad på farten kommer i

Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’

AktueltMesser og konferencer11. 09. 2025

Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere. En stor del af den danske fødevarebranche

Anuga Fine Food 2025 starter med rekorddeltagelse: Over 4.300 udstillere præsenterer premium-fødevarer

Messer og konferencer11. 09. 2025

Med omkring 4.300 udstillere og 135 fællesstande åbner Anuga Fine Food 2025 i Köln i sin hidtil største udgave. Fagmessen under Anuga-paraplyen viser, hvordan delikatesser, gourmetprodukter og basisfødevarer vinder global betydning. Fra Altunkaya Ins. Nak. Gida Tic. A.S. over Calvo

Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand

Detailhandel og en gros11. 09. 2025

Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU. Ost, pølser, laks, ris, pasta og pastasovs. Dagrofas premiumbrand OMHU har lige fået tilført mere end 40 nye varer, som er rettet mod forbrugere, der også kigger efter luksus

Ostefest i København: Smag på 86 danske oste

AktueltMejeriMesser og konferencer11. 09. 2025

Lørdag den 20. september serverer ’Cheese Copenhagen’ et stort - og gratis - ostebord i TorvehallerneKBH: 86 danske oste fra store og små mejerier.  Er man interesseret i ost, bør man lægge vejen forbi det københavnske madmekka TorvehallerneKBH lørdag den 20. september. Fra kl. 11 til 16

Aarhusiansk kaffefestival skaber arbejdspladser til personer med særlige udfordringer

DrikkevarerMesser og konferencerTop11. 09. 2025

Festivalen Kaffe & Sensorik, der vender tilbage til Aarhus i oktober, samarbejder med den socialøkonomiske virksomhed Social Craft om at skabe nye arbejdspladser til dém, der befinder sig på kanten af arbejdsmarkedet. Når festivalen Kaffe & Sensorik indtager Aarhus Congress Center den

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Ny butikschef i Dagrofa Foodservice Herning har stort lokalt kendskab

  • DENIOS ApS

    Sådan får du op til 50 % mere lagerkapacitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions fremviser avancerede produkter fra Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions på LabDays

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

  • DENIOS ApS

    Ses vi på HI-messen?

  • DENIOS ApS

    Her er nøglen til at undgå kontakt med defekte lithium-ion-batterier

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Guide: Hvornår skal du reparere vs. udskifte din vakuumpumpe?

  • DENIOS ApS

    NYHED: Brandsikkert opsamlingskar til opbevaring i sprinklerområder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer nyt globalt websted

  • DENIOS ApS

    Slut med at lede – få overblik over dine materialer 24/7

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar

    16.09.2025

  • Flasker gemt i 130 år vidner om dansk smøreventyr og datidens hygiejne

    16.09.2025

  • Hotel- og Restaurantskolen partner i udvikling af serviceuddannelser i Sønderjylland

    16.09.2025

  • Finansminister Nicolai Wammen besøgte økologisk succes, der har reduceret sit klimaaftryk med hele 38 procent udelukkende på fødevarer

    16.09.2025

  • Mere end to ud af tre generation z’ere erstatter ugentligt et måltid med snacks

    16.09.2025

  • Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’

    11.09.2025

  • Anuga Fine Food 2025 starter med rekorddeltagelse: Over 4.300 udstillere præsenterer premium-fødevarer

    11.09.2025

  • Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand

    11.09.2025

  • Ostefest i København: Smag på 86 danske oste

    11.09.2025

  • Aarhusiansk kaffefestival skaber arbejdspladser til personer med særlige udfordringer

    11.09.2025

  • Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener

    09.09.2025

  • Bager fra Ørum skal kæmpe for Danmark ved EuroSkills 2025 i Herning

    09.09.2025

  • DLG Group kickstarter pilotprojekt, der skal dokumentere effekterne af regenerativ dyrkning

    09.09.2025

  • To nye profiler i Danish Crowns bestyrelse

    09.09.2025

  • Nyt ambassadørkorps skal styrke Food Festivals fremtid

    09.09.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik