
Den fremadstormende danske måltidskoncept Homemate køber cateringvirksomheden Maaltidet A/S, der i dag er en af landets største frokostleverandører. Det nye selskab kommer ud med styrket drift og større soliditet, siger selskabets nye direktør.
Der er fart på både bekvemme måltidsløsninger og på frokostordninger til virksomheder i Danmark. Catering- og kantinebranchen er vokset med over 2 mia. kroner de seneste fem år, mens markedet for nemme måltidsløsninger er eksploderet. I dag er over 100.000 danskere faste brugere af måltidskasser.
Væksten i begge brancher gør det til et attraktivt marked, og det populære måltids- og ready to cook-koncept Homemate køber cateringvirksomheden Maaltidet A/S for at styrke driften, udnytte flere synergier og for at få endnu mere gang i deres nye abonnementsbaserede ugekasser.
– Måltidsmarkedet er inde i en utrolig udvikling, og vi har længe overvejet vores muligheder for at komme ind på markedet for aftensmåltider. Vi sagde ja til Homemate, fordi det er det helt rigtige match. Vores produktionsplatform kan supportere Homemate fra dag 1, da vi er vant til at producere og levere 4.000 velsmagende måltider hver eneste dag. Vi ser mange driftsfordele og synergier mellem de to virksomheder, og koblingen mellem en af landets stærkeste frokostvirksomheder og et af de mest gennemtænkte aftenkoncepter har stort potentiale, siger Maaltidets Niels Andreæ, der bliver ny administrerende direktør i Homemate. Han erstatter den tidligere CEO og stifter, Eric-Alan Rapp, der dog stadig er en del af ejerkredsen.
– Det er et fantastisk skridt fremad for Homemate. Opkøbet af Maaltidet øger omsætningen og giver os en glimrende platform at bygge videre på og nye muligheder for at nå vores markedspotentiale, siger Eric-Alan Rapp.
To vækstvirksomheder geares til fremtiden
Selskabet drives fortsat med to selvstændige brands – Maaltidets firmafrokoster og Homemates velkendte måltidsløsninger og ugekasser. I 2017 udvidede Maaltidet desuden med convenience-produkter, og i dag leverer virksomheden dagligt high-end produkter og færdigvarer til convenience-sektoren. Homemate udvidede ligeledes forretningen i 2018 med ugekasser på abonnement, hvor danske forbrugere får leveret to nemme måltider hver eneste uge – et produkt, der særligt taler til de travle børnefamilier, og som allerede nu er i voldsom vækst.
– Begge selskaber er vækstvirksomheder og med denne fusion og sammensmeltningen af kompetente medarbejdere og ledelse, er vi gearet til at opnå vores fælles fremtidige vækstplaner. Jeg ser frem til at være CEO for det nye samlede selskab og bidrage til at nå selskabets markedspotentiale. Med denne fusion opnår vi sammen vores fælles strategiske mål om at være stærkt repræsenteret på B2B- og B2C-markedet og øger samtidig vores soliditet, siger Niels Andreæ.