Detailhandel og en gros
MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar
Regeringen har aftalt at ville fjerne emballageafgiften samt udtrykt vilje til at indføre et loft over kommunernes andel af producentansvaret. Det mødes med stor tilfredshed
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU. Ost, pølser, laks, ris, pasta
Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener
Fødevaregrosissten Dagrofa Foodservice og techvirksomheden FoodOp har forenet kræfterne i et nyt partnerskab, der skal gøre det nemmere drive et professionelt køkken. En digital assistent
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen
7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe
7-Eleven gentager succesen med at sætte limited edition-øl på hylderne. Sammen med Husbryggeriet Jacobsen lancerer conveniencekæden ’Jacobsen Coffee Corner’ – en limited edition kaffestout brygget
Findus gør comeback i dansk detailhandel
Efter flere år med fokus på foodservice gør Findus nu comeback i de danske supermarkedshylder. Med et udvidet sortiment af moderne frostvarer og ny Salgschef,
Dagrofa går på barrikaderne for dansk frugt og grønt
Nyt initiativ fra Dagrofa skal løfte andelen af dansk frugt og grønt med 10 pct. inden 2030. Foto: Freepik.com Med initiativet ”Styrk Rødderne” tager Dagrofa
Lagkagehuset lancerer nyheder til frokostbordet
Der er nyheder på vej til frokostbordet og madpakken. Lagkagehuset udvider deres sortiment med det saftige surdejsrugbrød Mørkt Kernerug og et helt friskt udvalg af
Bagerikæden emmerys leverer historisk stærkt driftsresultat – investerer rekordhøjt i fremtidens økologiske bageri
Den økologiske bagerikæde emmerys runder 2024 det bedste driftsresultat i kædens historie og sætter samtidig investeringsrekord i både butikker og digital infrastruktur. Shahriar Bahkhspour, CEO
Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild
Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære “2 for 1”-tilbud: De får os ikke bare til at købe mere – de får
Hent flere