Sammenlignet med 2017 er der tale om mere end en femdobling af resultatet, men det år var belastet af en stor skatteregning, som trak overskuddet ned.
Coca-Colas omsætning dog faldet med ti procent i løbet af 2018 til 210,3 milliarder kroner, men det er ifølge ledelsen helt i tråd med Coca-Colas strategi om at lægge opgaven med at brygge ud til franchisepartnere.
I stedet tjener Coca-Cola penge på at sælge ekstrakter og få procenter af salget, men slipper så for at have udgifter til selve produktionen. Coca-Cola anslår, at selskabets palet af læskedrikke samlet har vundet markedsandele fra rivalerne i løbet af 2018. Noget som ledelsen af bl.a. Pepsi ikke er helt enige i.
Salget af sodavand steg med to procent gennem året, hvilket begrundes med en stærk vækst i bl.a. Kina og Østeuropa.
Særligt de sukkerfri varianter af både Coca-Cola, Sprite og Fanta bliver fremhævet blandt de varianter der udviser den største stigning.
Coca-Cola forventer i 2019 at kunne hæve omsætningen med tre til fire procent, fraregnet opkøb og udsving i valutakurser.