• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Drikkevarer11. 08. 2020 | Kasper Mundt-Nielsen

Carlsberg-brand laver collab med modebrand

Drikkevarer11. 08. 2020 By Kasper Mundt-Nielsen

For andet år i træk er Kronenbourg 1664 Blanc sponsor af Copenhagen Fashion Week. I år tager det franske ølmærke skridtet videre med en co-branded tøjkollektion i samarbejde med 7 Days Active, et af de hurtigst voksende brands på den danske modescene.

 

1664 Blanc er vokset +117% på volumen i år i forhold til samme periode sidste år ifølge Carlsbergs egne tal.

Begejstringen for den stilfulde hvedeøl i den unikke blå flaske fejres i modeugen, der i år finder sted den 9.-12. august.

Ud over at være sponsor af Copenhagen Fashion Week for andet år i træk, har 1664 Blanc som noget nyt i år indgået et samarbejde med det nye danske active wear brand 7 Days Active. Et brand de største stilikoner, kendisser og influencere allerede har taget til sig. Det er designeren Malkit Singh, der står bag 7 Days.

 

– Vores brand er i rivende udvikling, så for at lave et collab, har det været vigtigt for os at se os selv i det. Så masser af farve, ikonisk og et brand i vækst. Her så vi med det samme 1664 Blanc som værende et godt match. Derudover bød muligheden for at afvikle vores stort anlagte modeshow på Carlsbergs flotte hovedkontor… det glæder vi os meget til, fortæller Malkit Singh, Creative Director, 7 Days.

 

I forbindelse med samarbejdet er der udviklet en limited edition 1664 Blanc x 7 Days collab tøjkollektion, der præsenteres til 7 Days modeshow og sælges eksklusivt efterfølgende på 7 Days egen webshop og i sneaker butikken, Naked, i en begrænset periode.

Ud over selve kollektionen har 1664 Blanc i samarbejde med resten af Carlsberg valgt at samarbejde omkring selve modeshowet, der vil blive afholdt i Carlsbergs nye hovedkontor d. 10. august 2020.

– Det er ret fantastisk, at 1664 Blanc har fordoblet volumen i Danmark i første halvår sammenlignet med første halvår af 2019. Vi tager nu endnu et skridt mod nye højder, hvor vi stadig er tro mod brandet med vores sponsorat af modeugen, men bliver en endnu mere integreret del frem for kun at være sponsor. Som noget helt unikt har vi lavet vores egen collab kollektion med vores samarbejdspartnere og de dygtige folk bag 7 Days. Kollektionen præsenteres i Carl Jacobsens smukke have, der åbnes for første gang ved 7 Days modeshow, siger Charlotte Høgh Damgaard, Marketing Manager for 1664 Blanc i Danmark.

Carl Jacobsen var søn af Carlsbergs grundlægger, brygger J.C. Jacobsen, og siden Carlsberg åbnede sit nye hovedkontor har bryggeriet etableret offentlige stiforbindelser til den klassicistiske del af haven tegnet af Hack Kampmann i 1890’erne.

Haven åbnes for offentligheden som et grønt åndehul med nye opholdsmuligheder for alle i 2021, men allerede d. 10. august vil terrassen ud mod Carl Jacobsens Have blive forvandlet til en runway med kendte ansigter som modeller stylet af Malkit Singh og Simon Rasmussen fra Office Magazine i New York og 7 Days Active.

Alle Carlsberg medarbejdere har muligheden for at opleve modeshowet inde fra hovedkontoret, imens arrangementet udenfor vil være forbeholdt inviterede gæster.

Skrevet i: Drikkevarer

Seneste nyt fra redaktionen

Sukaiba vinder ”Denmark’s Best Hotel Restaurant” for anden gang

Foodservice30. 10. 2025

World Culinary Awards har offentliggjort årets vinder af ”Denmark’s Best Hotel Restaurant”. Siden 2020 har World Culinary Awards kåret verdens bedste gastronomiske oplevelser, både internationale og nationalt.  I år har de nomineret blandt andet været Radissons Blue Elephant, Nimb Brasserie

En rigtig god kop kaffe er det nye personalegode

DrikkevarerMejeri30. 10. 2025

God kaffe er god medarbejderpleje. Flere virksomheder investerer i kaffemaskiner med friskmalet kaffe og frisk mælk for at tiltrække og fastholde medarbejdere. Kaffe er nemlig ikke bare kaffe – det er en vigtig del af hverdagen, der kan gøre en forskel for både trivsel og tilknytning på

Dansk sommelier vinder den første udgave af Master of Port Scandinavia 2025

AktueltDrikkevarer30. 10. 2025

Efter en todages konkurrence den 19. og 20. oktober blev danske Ketil Sauer kåret som vinder af den første udgave af Master of Port Scandinavia, og kunne tage den prestigefyldte Silver Goblet med hjem. Den danske sommelier imponerede juryen med sin dybe viden om portvin, sine sommelierfærdigheder og

Når regler spænder ben for naturen: 16 nye anbefalinger til bedre biodiversitet i fødevaresektoren

AktueltFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed30. 10. 2025

En ny publikation fra Tænketanken Frej peger på, hvordan regler og rammer kan ændres, så det bliver lettere for fødevaresektoren at fremme natur og biodiversitet. Over hele Danmark står lodsejere, landmænd og virksomheder klar til at skabe mere natur. Men alt for ofte bliver de bremset af

Prestigefyldt kåring: Den danske Spiseguide hylder AOC som Årets Restaurant

Detailhandel og en grosFoodserviceTop30. 10. 2025

Den danske Spiseguide har kåret AOC som Årets Restaurant ved en gallamiddag på Kokkedal Slot, hvor også Peter Trauboth fra Restaurant Levi blev hædret for sin rolle som restaurantchef. Den danske Spiseguide er en årlig guide, som siden 1978 har bedømt danske restauranter i forskellige

Spiser du, som var det sommer året rundt? Det kan forvirre dit indre ur

Forskning og uddannelseMiljø og sundhed27. 10. 2025

Det er ikke kun sollys, men også kosten, der styrer vores indre biologiske ur og dets evne til at tilpasse sig årstiderne, viser ny forskning i mus. Derfor kan det have betydning for vores sundhed, at vi spiser sæsonens lokalt producerede fødevarer, vurderer forsker. Vores blodtryk stiger fra

Fremtidens mad risikerer at blive ensformig

Frugt og grøntFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed27. 10. 2025

Mangfoldigheden af planter bliver begrænset, hvis EU vedtager ny lov om bytte og handel med frø, mener Frie Bønder – Levende Land og Landsforeningen Praktisk Økologi. En menu med høj biodiversitet er den sundeste - det er efterhånden almen viden, mener Levende Land og Landsforeningen Praktisk

Madens Folkemøde skal samle Danmark om unges sundhed

AktueltForskning og uddannelseMiljø og sundhedPolitik og eksport27. 10. 2025

Årets finanslov er blevet offentliggjort, og her modtager Madens Folkemøde 1 mio. kroner til at afholde et Nationalt Forum for Ung Sundhed i 2026. Indsatsen skal samle en breds kreds af aktører for at forebygge overvægt og styrke sundhed og madvaner blandt børn og unge både lokalt og

Fødevaregigant gearer op i Danmark – en stigning på 25,6 %

AktueltFødevareproduktionMiljø og sundhed27. 10. 2025

Greenfood fortsætter med at vokse hurtigt på det danske marked. I år forventes koncernen at opnå en volumen på næsten 3.500 ton – en stigning på 25,6 % sammenlignet med sidste år. Bag succesen ligger en stærk efterspørgsel efter ultrafriske råvarer, strategiske partnerskaber inden for restaurant- og

Køkkenprisen 2025 går til Skolerne i Oure

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed27. 10. 2025

Landbrug & Fødevarer har kåret Skolerne i Oure på Fyn som vinder af Køkkenprisen 2025 ved Økologisektionens årsmøde på Kalø Økologisk Landbrugsskole. Køkkenprisen 2025 uddeles til det offentlige køkken, der bedst formår at kombinere sundhed, smag og økologi. I år har Skolerne i Oure

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Øget produktivitet på mejeriet takket være vakuum fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Stor fødevaremesse med juletema kommer igen i år til Brande

  • Spirax Sarco Danmark

    Skal vi hjælpe jer med at nå jeres mål for bæredygtighed?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Sukaiba vinder ”Denmark’s Best Hotel Restaurant” for anden gang

    30.10.2025

  • En rigtig god kop kaffe er det nye personalegode

    30.10.2025

  • Dansk sommelier vinder den første udgave af Master of Port Scandinavia 2025

    30.10.2025

  • Når regler spænder ben for naturen: 16 nye anbefalinger til bedre biodiversitet i fødevaresektoren

    30.10.2025

  • Prestigefyldt kåring: Den danske Spiseguide hylder AOC som Årets Restaurant

    30.10.2025

  • Spiser du, som var det sommer året rundt? Det kan forvirre dit indre ur

    27.10.2025

  • Fremtidens mad risikerer at blive ensformig

    27.10.2025

  • Madens Folkemøde skal samle Danmark om unges sundhed

    27.10.2025

  • Fødevaregigant gearer op i Danmark – en stigning på 25,6 %

    27.10.2025

  • Køkkenprisen 2025 går til Skolerne i Oure

    27.10.2025

  • Rekordhøj returprocent: Genanvendelige krus satte ny standard på Smukfest 2025

    23.10.2025

  • Plant Food Festival: Øksnehallen bliver til plantemekka

    23.10.2025

  • Hørkram-stifter er død

    23.10.2025

  • Arla vil kåre Årets Madsjæl 2025 – se de nominerede

    23.10.2025

  • Linse-bolo på menuen i hele Danmark: Ny kampagne skal få flere til at spise bælgfrugter

    23.10.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik