Kamel-mælk lyder eksotisk her i det kolde nord, men er i generationer brugt i store dele af f.eks. Mellemøsten. Nu er den salte mælk imidlertid også ved at finde ved til danske kølediske i form af Pernille Lykke Christoffersen og virksomheden Kamelmælk by Camelicious.
Virksomheden Camelicious er en af de kendte kamelmælksbrands i Mellemøsten, og har i flere år rygtes til Europa, da mælken indeholder mange næringsstoffer, og derfor ligefrem bliver kaldet for en superfood.
Endnu er kamelens mælk stort set ukendt her i landet, men det bliver måske ændret nu, da Jesper Marcussen (gastro-entreprenør) og Allan Kristensen tilsammen udgør Kamelmælk by Camelicious’ nye Advisory Board og deres rolle bliver blandt andet at få budskabet om kamelmælk udbredt i Danmark.
– Kamelmælk er et mega spændende super food produkt som man i generationer har brugt i Mellemøsten særligt med det fokus at det er så sundt og det giver så meget tilskud til kroppen. Men her i Europa og særligt Nordeuropa er det total ukendt, så der ligger et kæmpe potentiale i Kamelmælk i et marked der skriger efter naturlige sunde produkter. Og med den energi og personligt engerment Pernille Lykke Christoffersen giver produktet som CEO, så var der ingen tvivl om at jeg havde lyst til at blive en del af Kamelmælks Advisory Board, forklarer Jesper Marcussen.