På blot to måneder har iværksætter Michal Hansen og hans virksomhed Kaffedrengen skaffet sig i omegnen af 5000 abonnenter og solgt intet mindre end en halv million kaffekapsler.
Kaffedrengen har efter to måneder på markedet over 5000 aktive kunder og leveret en halv million kaffekapsler. Michael Tobiassen Hansen har arbejdet på ideen i halvandet år og haft dialog med 30 forskellige kaffeleverandører og smagt et utælleligt antal kopper kaffe med forskellige bønner, ristninger og sammensætninger, før de tre perfekte kaffekapsler opstod.
– Jeg er så glad for vores produkt. Vi har skabt en løsning, der ikke er den billigste, men som stadig sparer en familie med et gennemsnitsforbrug af kaffe 2000 kroner årligt. Vi har tre supergode varianter, hvoraf den stærkeste svarer til at blive vækket af en lussing af kæresten, siger Michael Tobiassen Hansen med et smil.
Ideen er ansporet af de morgener, hvor iværksætteren, der også står bag Barberklingen, der er en succesfuld abonnementløsning for billige barberblade, har været løbet tør for kaffekapsler, hvilket er sket alt for mange gange og Kaffedrengen skal altså sørge for, at kunderne med et abonnement aldrig løber tør for kaffe.
– Jeg har haft Nespressomaskiner i næsten ti år, og jeg er løbet tør for morgenkaffe alt for mange gange. Jeg nægtede at løbe tør for kaffe en gang til, og fandt hurtigt ud af, at abonnementløsningen, som er grundlaget for Barberklingen, også passer perfekt til kaffekapsler. Det er så nemt skrue op og ned for sit abonnement, så det passer ens forbrug, at jeg vil kalde det for Danmarks mest fleksible abonnement, mener Michael Tobiassen Hansen.
Michael Tobiassen Hansen har store ambitioner for sin virksomhed og har et ønske om at sidde på mindst 10 procent af markedet inden for virksomhedens to første leveår.