Dårlig kaffe kan ødelægge hele restaurantoplevelsen – længere er den ikke. Nyt strategisk samarbejde skal sikre kunder landet over en optimal kaffeløsning
Når en dejlig middag er vel overstået, vælger mange kunder at slutte aftenen af med en kop kaffe. Da kaffen i de fleste tilfælde er det sidste smagsindtryk, kunden får, må man for alt i verden ikke slutte aftenen af med en dårlig kaffe – man risikerer nemlig at spolere hele oplevelsen. Derfor har restaurations- og erhvervsmanden Peter Trauboth, indehaver af Trauboth Ways og kendt for at have været med til at åbne restauranter som MASH, Umami og Le Sommelier, indledt et samarbejde med Nespresso Business Solutions, som skal være med til at give Nespresso-kunder rådgivning om kvalitetskaffe samt sparring om, hvordan de kan øge både omsætning og indtjening på deres kaffeservering.
En videnskab at brygge den optimale kop kaffe
Kaffe er for restauranterne en god indtjeningskilde, men det kræver både grundig oplæring af medarbejderne, vedligehold af maskinerne samt brug af kvalitetskaffe for at kunne servere den optimale kop kaffe. Peter Trauboth er med sine mere end 20 års brancheerfaring fuldt ud bevidst om, at det kræver en del, for at man lykkes med at brygge og servere den optimale kop kaffe.
– Kaffe har længe været en vigtig del af mit liv, både privat og naturligvis også i mit professionelle liv. Det har altid været vigtigt, at mine forretninger havde en kaffeløsning med en høj kvalitet på selve kaffen, som favnede bredt, så stil og smag falder i god jord hos så mange af ens gæster som overhovedet muligt. Men det at brygge den optimale kop kaffe er nogle gange en højere videnskab. Det kræver ud over kontinuerlig uddannelse af medarbejderne også jævnlig service og eftersyn af vandfiltre, gennemløbstid og så videre for dermed at sikre driften og indtjeningen af hver kaffebrygning. Jeg ser meget frem til at være med til at hjælpe restauranterne herhjemme til en bedre kaffeservering og dermed på sigt også en bedre indtjening, siger Peter Trauboth.
Service og kvalitet i fokus
Den første til at gøre brug af den nye serviceløsning er Umut Ra Sakarya, der havde brug for en ny komplet kaffeløsning, da hans nye restaurant Guldkroen åbnede i København tidligere på året. Restauranten byder på en klassisk dansk kromenu, indrettet i en 1960/1970’er stil.
– Jeg stod med pladsmangel i baren under ombygningen af Guldkroen, så det var vigtigt for mig at finde en passende størrelse på hele kaffesystemet, og samtidig skulle vi kunne servere en kaffe af høj kvalitet. Jeg kender Peter Trauboth igennem hans mange år i restaurantbranchen, så det var helt naturligt for mig at tage kontakt til ham, efter jeg havde afprøvet forskellige kaffeløsninger uden succes. Efter en god sparring og drøftelse af både kapacitet, kvalitet og pris på vores kommende kaffeløsning, kom vi hurtigt frem til, at en løsning fra Nespresso Business Solutions ville være det bedste og mest optimale for den nye restaurant. Vi glæder os meget til at byde velkommen i vores nye restaurant og være med til at definere det danske landkøkken og give vores gæster mulighed for at runde middagen af med en god espresso, fortæller Umut Ra Sakarya.