Efter et år præget af konsolidering hos NTF-Aalborg kan virksomheden nu igen vise et tilfredsstillende positivt resultat, og en væsentlig forbedring i forhold til forrige år. Det flotte regnskab er opnået uagtet, at der er brugt en del ressourcer på øget effektivisering og profitabilitet samt spændende produktudviklingstiltag, skriver ledelsen i regnskabet.
Heri fremgår tillige, at NTF-Aalborg ønsker en bæredygtig vækst, baseret på deres kernekompetencer inden for løsninger i rundstål, trådnet og trådvarer. I branchen er der øget fokus på sikkerhed og arbejdsmiljø, og der er de store fødevareproducenter, der sætter standarden i markedet, og det mærkes i form af travlhed hos NTF- Aalborg.
– Vi har især oplevet øget interesse på vores modulopbyggede afskærmningsløsninger. Det er et meget fleksibel system, som sikrer hurtig installation, og gør det nemmere for vores kunder at skabe høj sikkerhed og god hygiejne omkring deres maskinløsninger, fortæller produktchef hos NTF-Aalborg, Thomas Moust.
På baggrund af vækststrategien og de generelle forventninger til markedet forventer NTF-Aalborg yderligere vækst.
– Vi har hos NTF-Aalborg været fokuseret på at vækste vores udenlandske forretning. Det danske marked er stadig vores vigtigste marked, men med den forventede vækst på flere eksportmarkeder får vi en god balance i virksomheden og spreder vores forretning ud på flere markeder, siger adm. direktør Peter Petersen, der på baggrund af det fundament, der er skabt det seneste år, markedets generelle udvikling, dedikerede medarbejdere og de skærpede krav til sikkerhed og hygiejne i markedet, forventer en stigende omsætning i den kommende tid.