I en tid hvor online tilstedeværelse bliver mere og mere vigtig, var Madværkstedet en vigtig påmindelse om værdien ved at mødes ansigt til ansigt.
Har du en instragram eller facebookprofil? Følger du de store virksomheders SoMe-kanaler? Det er der rigtig mange, der gør, og for virksomhederne er det da også en god måde at skabe opmærksomhed på både brand og produkter. De kan skubbe deres budskaber ud på skærmene præcis når det ønsker det. Facebook og Instagram er rigtigt godt for mange, men når man så tager på en madmesse såsom Madværkstedet, har du mulighed for at møde disse producenter ansigt til ansigt, og det er langt mere værdifuldt for både brugere og virksomheder.
Artiklen forsætter efter billedet
Det er ikke til at komme uden om, at internet-kommunikation har været en uvurderlig faktor for dansk gastronomikommunikation, både for producenter og restauratører, men måske er vi også en smule mættede af den umodererede og konstante påvirkning i cyberspace, og gevinsten ved at gå offline kan være enorm, som både messearranger, udstillere og besøgende på Madværkstedet også var helt enige om. Det er MCH, der i samarbejde med brancheforeningen MLDK Mærkevareleverandørerne, står bag Madværkstedet og de roser netop udstillerne for deres engagement.
– En meget stor tak for, at I alle har gjort en særlig indsats for at give gæsterne oplevelser for alle sanser, så messen kan inspirere, motivere og stimulere interessen for produkterne og løsningerne, sagde Georg Sørensen i sin velkomsttale. Han forsætter:
– Udstillerne skaber oplevelser, der ikke kan skabes online. Den personlige betjening og rådgivning i yder på standende skaber engagement og entusiasme.
Artiklen forsættes efter billedet
Det var Mærkevareleverandørernes direktør Niels Jensen, der fik lov til at holde den endelige åbningstale, hvor han talte om vigtigheden ved en online tilstedeværelse. I forlængelse af Madværkstedet lancerer de nemlig online platformen med det mere eller mindre mundrette navn Mærkevareleverandørerne Madværkstedet Online. En platform hvor brugerne blandt andet skal kunne finde inspirationsartikler fra leverandører, opskrifter, brancheinformation og sågar indgå bestillinger direkte fra leverandørerne.
– Madværkstedet Online opfylder et stigende krav om information og inspiration 24/7. Men platformen er ikke et alternativ til den fysiske messe, fordi det fysiske møde mellem mennesker, det at mødes face to face, det går aldrig af mode. Tværtimod bliver det måske mere og mere nødvendigt, når en stor del af hverdagen ellers er i det digitale univers. På den fysiske messe inspireres man, og passionen folder sig ud, sagde Niels Jensen, hvorefter han takkede udstillerne for alt det, de har gjort op til messen.
Artiklen forsætter efter billedet
MCH havde engageret 155 udstillere, der sammen med et stort publikum sørgede for en fantastisk atmosfære i det stemningsfulde, gamle lokomotivværksted i Sydhavn, København. Næste gang Madværkstedet kommer til København er d. 23. og 24. marts 2021 – hvis i synes det er for langt ude i fremtiden, venter Food Expo i Herning allerede næste år, d. 22. til 24. marts.