Den amerikanske sodavandsmastodont Coca Cola er trods et fald i brand værdi på knap 13 procent stadig verdens mest værdifulde soft drink brand, med en værdi svarende til 210 mia. DKK. Der er endda en god vej ned til nummer to på listen, Pepsi, som har en brand værdi på 116 mia. DKK. Det viser tal fra Brand Finance Global 500 2021 ranking.
Kigger man på det samlede føde- og drikkevareportfolie overhaler Pepsico dog Coca Cola, som må indfinde sig med en tredjeplads, med en markedsværdi på 308 mia. DKK. Helt i front er Nestlé med en værdi på 416 mia. DKK og på andenpladsen altså Pepsico med en værdi på 375 mia. DKK
Danske Arla indfinder sig på fjerdepladsen over mest værdifulde mejeribrands, med en estimeret værdi på knap 20 mia. DKK. Kinesiske Yili er verdens mest værdifulde mejeribrand med en værdi på 60 mia. DKK.