Kohberg udfordrer traditionerne og har udviklet fire wienerbrød med smagskombinationer, der giver bagværket et kreativt og moderne twist – og lige nu er der smagsprøver på vej til udvalgte kunder.
Måske er du en af de heldige, der i løbet af august modtager en farverig kasse fra en af Kohbergs bagere. Afsenderen er også en af hovedkræfterne bag bageriets nye satsning, nemlig bageren og produktudvikleren Claus Ibsen. Han har fyldt kassen med farverige wienerbrød, der bedst kan beskrives som smagseksplosioner omkranset af let, sprød wienerbrødsdej.
– Jeg og mine bagerkolleger har virkelig glædet os til, at præsentere vores helt nye wienerbrød. Vi har lagt mange kræfter i udviklingen af både dej og fyld for at finde den helt rigtige kombination af smage – og nu synes vi, det er tid til at folk får lov at smage. Derfor sender vi nu en kasse ud med de fire nye wienerbrød, siger Claus Ibsen.
I kassen med de fire innovative wienerbrød – der endda er 100 % veganske – får man brev fra bageren selv, samt en lille overraskelse, og som i kombination med wienerbrødene skal sætte lidt ekstra kulør på hverdagen.
Farveeksplosion
– Claus og vores andre bagere har udviklet wienerbrødene målrettet efter en international smag og følelse, der også vækker interesse hos danskere, der har lyst til en ny wienerbrødsoplevelse. Det er smagen og det attraktive, farverige udseende, der bærer wienerbrødet – og derfor var det en selvfølge at hele universet omkring wienerbrødene også kommer til at emme af glade farver, fortæller Britt Hougaard, marketing- og kommunikationschef fra Kohberg.
Trend og tradition
Hos Kohberg arbejder man hele tiden med aktuelle fødevaretrends og bruger kvalitetshåndværk for at møde forbrugernes behov. De nye, fristende wienerbrød er kombinationen af netop trend og tradition. Den kendte spandauer med nye smage og ingredienser, giver en legitim grund til at falde for den søde fristelse.
– Forbrugerne vil have kvalitet og god smag – især når det handler om nydelse. Vores innovative, veganske wienerbrød er den perfekte søde fristelse, der giver forbrugerne et godt argument for at give sig selv lov til lidt ekstra forkælelse, siger Britt Hougaard, marketing- og kommunikationschef fra Kohberg.
Kohberg siger om de nye wienerbrød:
Truly Nordic: Et stykke med æble og havtorn, der er inspireret af det nordiske efterår. Den syrlige smag af havtorn suppleres af de søde æbler, så du næsten kan mærke den lune og blæsende årstid i ansigtet. Truly Nordic har den klassiske spandauerform, en sprød wienerbrødsdej lavet med surdej og masser af luftige lag. Orange glasur, der matcher fyldet, fuldender Truly Nordic.
Chunky Cherry: Dybtrødt fyld med en overraskende frisk smag og delikate stykker af kirsebær gør Chunky Cherry særdeles uimodståelig. Den særlige wienerbrødsdej med surdej giver den runde spandauer de klassiske lag og sprøde struktur. Det farverige fyld med masser af frugt og et drys hørfrø på toppen kan lokke lækkersulten frem hos enhver.
Happy Custard: Med Happy Custard har den klassiske spandauer fået et twist. Den lækre creme med vaniljesmag komplimenteres af brunsvigerfyld med karamelsmag, der tilfører ekstra blødhed og sødme. Et fantastisk stykke wienerbrød, hvor dejen er lavet med surdej. Du får masser af lag, sprød skorpe, og toppen er drysset med hakkede hasselnødder. Hvis wienerbrød skal få dig til at smile, skal du vælge Happy Custard.
Sunny Orange: Prøv smagen af sommer forvandlet til wienerbrød. Den friske smag af solmodne appelsiner suppleres af blødt brunsvigerfyld med karamelsmag. En kompromisløs spandauer lavet af den særlige wienerbrødsdej, der indeholder surdej. Drysset med hakkede hasselnødder, der giver et uimodståeligt udseende og et sprødt bid.