Kellogg’s lancerer nu en række nye produkter med budskabet om sund, naturlig og nærende morgenmad. De nye produkter fremstår under navnet grundlæggerens navn W.K. Kellogg, og markedsføres globalt i emballager, der tydeligt adskiller sig fra de velkendte produkter.
– Økologi-bølgen skyller også ind over morgenmads-området, og det samme gør forbrugernes ønske om at få sunde og velsmagende produkter med mindre eller slet ikke noget tilsat sukker, mere fuldkorn og mindre salt, fortæller direktør Michael Greve fra Kellogg Danmark.
-Den stigende interesse får også såkaldte Superfoods til at vinde frem. Det vil sige mad med indhold af naturlige ingredienser fra frugt og planter, der menes at give særlige ernæringsmæssige fordele. For eksempel fuldkorn, mandler og hørfrø, tilføjer Michael Greve.
Den økologiske nyhed fra Kellogg’s er baseret på økologisk hvede med chokoladefyld og indeholder 75 % fuldkorn. De to varianter uden tilsat sukker er med sprød granola og frugtpure af henholdsvis kokosnød/cashewnød og abrikos/græskar. Superfood-nyheden er også med sprød granola med kakao, cashewnødder, solsikkefrø og mandler.