Kampen om at levere kaffe og -automater til firmaer, kantiner, hoteller, restauranter og institutioner bliver skærpet. Den tredjestørste spiller i branchen, den landsdækkende frivillige kæde Cafax, går nu til angreb mod konkurrenterne for at vinde markedsandele.
Adm. direktør i Cafax Gruppen A/S, Jesper Hvidberg, står i spidsen for at eksekvere en ny, aggressiv strategiplan, der skal skabe vækst og øge indtjeningen i kæden i 2015 og 2016. Den øgede omsætning skal først og fremmest hentes hos de to største konkurrenter, BKI og Merrild, der tilsammen sidder på omkring 50 pct. af det professionelle kaffe- og -automatmarked.
Med en markedsandel på 12 pct. er Cafax Gruppen med hovedsæde i Vejle den tredjestørste spiller i branchen efter BKI og Merrild, mens resten af markedet er fordelt på en række mindre aktører. Kunderne er primært hoteller, firmaer, kantiner, restauranter, cafeer og institutioner