Mejeriforeningen skruer op for den digitale kampagneindsats for at minde landets forældre om, at de skal huske at tilmelde deres barn skolemælksordningen. Det er det aarhusianske bureau Novicell, der står bag strategi, koncept og eksekvering.
Skolemælken har i flere generationer været en lige så naturlig del af spisefrikvarteret i landets skoler som spidsede blyanter i penalhuset og æselører i frilæsningsbogen.
Mere end 100.000 skoleelever fra 1.400 skoler får leveret mælk til spisefrikvarteret, men de senere år er skolemælken også været udsat for stigende konkurrence fra andre tilbud og skiftende sundhedsdagsordner.
Nu skal landets forældre mindes om skolemælken, mener Mejeriforeningen, der har entreret med det digitale konsulenthus Novicell i udviklingen af en kreativ digital kampagne.
– Skolemælksordningen har til formål at tilbyde dejligt kold mælk til eleverne i spisefrikvarteret som et hyggeligt og sundt supplement til madpakken. Mange forældre kan huske ordningen fra deres egen skoletid og forbinder den med noget positivt – de skal bare have en venlig påmindelse om, at ordningen stadig eksisterer, og at det er let og enkelt at tilmelde sig, siger Jan Hermansen, afdelingsleder hos Mejeriforeningen.
Nostalgi og humor
På baggrund af Mejeriforeningens overordnede brandstrategi og målgruppeindsigter har Mejeriforeningen sammen med Novicell skabt en kampagne bestående af en række kampagnefilm, som netop nu ruller på sociale medier.
– Sammen med Novicell har vi skabt et koncept, der både spiller på nostalgi og humor og taler direkte til forældrene med payoff’et: Ka’ I huske det nu?, som både skal bringe minder frem hos forældrene, men naturligvis også er en reminder om at klikke sig ind på vores website og bestille, siger Jan Hermansen.
Udover at konvertere flere forældre har Mejeriforeningen og Novicell opsat en lang række øvrige kampagnemål – herunder indsamling af leads til nyhedsbreve samt øge antallet af kunder, der benytter self-service-løsninger på skolemælkens website.
Flere kreative opgaver
Novicell er nok mest kendt som et digitalt konsulenthus, men de senere år har virksomheden opbygget en kreativ afdeling, som vinder stadigt flere opgaver, der ellers typisk lå hos de klassiske reklamebureauer.
– Mange af de kampagner, som skal flytte forbrugerne i dag, er målrettet digitale og sociale medier. Flere og flere virksomheder ser, at det giver merværdi at entrere med et bureau, der er født digitalt og samtidig ved, hvordan man får forskellige kreativer ud at leve på medierne – og som i øvrigt let kan monitorere kampagnen løbende, siger Malene Fischer Hill, Lead Content & Communications hos Novicell.
– Skolemælkskampagnen her er et stærkt eksempel på en kampagne, der fokuserer digitalt og har et meget konkret formål. Og så giver det bare rigtig god mening, at alt arbejdet ligger ét sted i stedet for, at man bruger en masse ressourcer på at lave et flot kreativt videobåret koncept, og så skal man først efterfølgende finde ud af, hvordan man egentlig får den distribueret, fortsætter Aske Kornum Andersen, Creative Production Manager hos Novicell.
Kampagnen kan ses her – og har du endnu ikke har bestilt Skolemælk til dit barn? Så husk det nu: https://kampagne.skolemaelk.dk/