Den 4. og 5. september byder Hørkram indenfor til høstmesse i Bella Center. Messen sætter igen i år rekorder ved at være Hørkrams største messe nogensinde. Hver en kvadratmeter i C-hallerne i Bella Center er fyldt ud, og du kan gå på opdagelse hos mere end 250 spændende stande
Når Hørkram åbner dørene for årets store fødevaremesse, står de mere end 250 udstillere klar med nyheder og smagsprøver og med garanti også en masse inspiration, lige til at tage med hjem. Men dette års høstmesse byder også på en række ændringer.
– Vi har i år valgt ikke at have et stort sceneområde, som gæsterne ellers kender det fra tidligere år. Til gengæld er der en række spændende aktiviteter på alle vores egne stande, så gæsterne kan komme helt tæt på vores vareområder og blive endnu klogere på vores produkter, fortæller Preben Kristensen, viceadministrerende direktør, Hørkram Foodservice.
Inspiration og happenings
I løbet af de to messedage har Hørkrams stande arrangeret små happenings, som du kan deltage i. Bliv for eksempel klogere på certificeringer af fisk, smag en port tonic, som er et godt alternativ til den almindelige G&T, eller få inspiration til, hvordan du får succes med grøn mad i kantinen. Programmet samt et stort tillæg om messeudstillere kan findes her: Food&Drink nr. 6 messetillæg, og link til tilmelding kan findes på http://www.hoka.dk.
– Hvis vores gæster trænger til at hvile sig, har vi sørget for, at der cirka halvvejs igennem standene er et stort område, hvor gæsterne i rustikke omgivelser kan nyde en god kop kaffe og hvile benene, mens de planlægger resten af deres besøg på messen, fortsætter Preben Kristensen.
Økologi i lange baner
I anledning af De Økologiske Spisemærkers 10-årsfødselsdag er der på høstmessen stort fokus på økologi. På Hørkrams økologistand vil du kunne deltage i en række oplæg, som gør dig klogere på økologien og inspirerer til nye økologiske tiltag i dit køkken. Læs mere om disse oplæg i programmet. Desuden har Hørkrams messecafé det Økologiske Spisemærke i guld, og du vil kunne nyde retter, som er bygget op omkring den økologiske tankegang og tager udgangspunkt i sæsonbestemte råvarer.
– Vi har stor succes med vores nonfood-afdeling og har som et nyt initiativ valgt, at alt porcelæn og bestik i messecafeen skal være fra vores nonfood-sortiment. Det er en oplagt måde at vise vores sortiment frem på – og hvem ved? Måske bliver nogle af messegæsterne inspireret til at købe nyt bestik eller service, tilføjer Preben Kristensen.
Slutteligt fortæller Preben Kristensen om Hørkrams svenske datterselskab:
– Den koncern, vi er en del af, har bygget et nyt center i Malmø, og udviklingen af den svenske afdeling går stærkt. Derfor vil vores gæster på messen som noget nyt kunne opleve et område bestående af en række af vores svenske leverandører. Blandt andre vil man kunne opleve Chefs Fresh, som er det svenske centers slagterafdeling.