Foodexpo 2018 udvider med to nye haller og tre nye koncepter – kom med til Nordens største fødevaremesse, som finder sted d. 18. til 20. marts i Herning
Uanset om du arbejder inden for foodservice, catering, hotel, restaurant eller detail, vil der være noget for netop dit felt på Foodexpo. Her åbner dørene sig for tre messedage spækket med oplevelser lige fra fagkonkurrencer og foredrag til områder spækket med de nyeste trends. Du kan glæde dig til at opleve trend- og inspirationsområdet Madtemplet, der sætter oplevelsen i fokus. Her kan du blandt andet opleve trendekspert Anette Eckmann, der ud fra sin omfattende viden om tidens tendenser står i spidsen for området.
– Forbrugerne stiller større krav, og de er blevet mere bevidste i jagten på den bedste restaurant- og madoplevelse. Normalt kan man tale om tre dimensioner, når man taler om fødevarer: mængde, kvalitet og type. Tanken med Madtemplet er at indsætte en fjerde dimension, en emotionel transformation, hvor det er oplevelsen, der er i fokus. Det er den særlige og ekstra oplevelse, forbrugerne vil huske og føler værd at genopleve, siger Anette Eckmann.
Mad i den fjerde dimension
Trendområdet omdannes til et tempellignende og guddommeligt univers indrettet med spændende og inspirerende møbler, dufte, lyde og med mulighed for at spise. Alle elementer skal spille sammen og skabe et oplevelsesmekka og den fjerde dimension. Råvareproducenten er alkymisten og kokken evangelisten, der sætter scenen for udvalget og forarbejdning af råvarerne.
– Den fjerde dimension skal designes til restaurantens koncept og på den måde omsætte besøget og måltidet til en himmelsk oplevelse. De besøgende i Madtemplet får den ultimative madoplevelse og kan forvente at få en masse inspiration til, hvordan de kan tilføre den fjerde dimension til deres virksomhed, siger Anette Eckmann. Dette vil du kunne opleve i hal F, der derudover byder på råvaremarked, foredrag og fagkonkurrencer.
Udvidet messeområde
I år udvides messeområdet med to haller, så der i alt vil være 10 haller i brug, hvortil der lanceres tre nye koncepter inden for Økologi, Detail og Hotelbranchen. Sammen med Økologisk Landsforening skaber MCH et fællesskab for alle, der vil økologi. Et fællesskab, som samles i tre haller, og som vil syde, boble, dufte og smage af økologi fra en til anden.
Trendforsker Mads Arlien-Søborg inviterer indenfor til et andet nyt koncept: The Lobby, som er henvendt til hotel- og hospitality-branchen. Der sættes spot på lobbyen, som branchen har redesignet til at være et dynamisk og socialt rum, hvor mennesker mødes. Lobbyen er ikke længere forbeholdt hotellets gæster, men byder alle indenfor til kaffe, drinks og spisning samt socialt samvær.
– Idéen med “The Lobby” er at skabe et mødested, hvor branchen kan netværke. Lobbyen er jo mødestedet på hotellerne, og vores event svarer til lobbyen på et hotel. Her kan man droppe ind og mødes, man kan arbejde eller drikke en kop kaffe. “The Lobby” vil være et spejl af det, der sker ude i branchen, og området bliver bygget op af de samme klodser, fortæller Mads Arlien-Søborg.
The Lobby byder desuden på inspiration, flere trends, information, foredrag samt café- og loungeområde.
Nyheder for enhver smag
De mange andre haller byder på vin og eksklusive spirits fra hele verden i WineExpo, spændende smagsoplevelser på GastronomiTorvet, kaffe og storkøkkenudstyr, og i den største hal, hal M, udstiller nogle af de største danske fødevareproducenter med deres mange nyheder, som du kan læse mere om på de følgende sider her i bladet.
Du vil selvfølgelig heller ikke blive snydt for kokke- og tjenerkonkurrencer. Der er rig mulighed for at se flere af Danmarks dygtigste fra hele branchen lave gastronomiske tryllerier, og på messens sidste dag vil der desuden også blive dystet om titlerne som Nordens Bedste Kok og Nordens Bedste Tjener.
Vi ses til Nordens største fagmesse!