Nyt tiltag fra Aarstiderne skal sikre deres fremtidige vækst. Virksomheden kan nu levere måltidskasser i weekenderne og forventer, at mindst 10 % af deres nuværende kunder vil gøre brug af det nye tilbud.
Aarstiderne har siden 2013 mere end fordoblet deres nettoomsætning og satser nu stort ved endnu en gang at udvide forretningen. Weekendkasserne er det nyeste skud på stammen, som gør det muligt for danskerne at få leveret økologisk mad til weekenden også. Kasserne består af friske, økologiske råvarer, som man kender det fra Aarstiderne, men henvendt til dem, der har lidt ekstra tid i ugens sidste dage.
– Aarstiderne er blevet rigtig gode til at hjælpe folk i hverdagen fra søndag til midt i ugen. Men mange danskere vil også gerne have noget inspiration til weekenden, og her har man jo ofte lidt mere tid. Så derfor er vores nye initiativ med økologiske måltidskasser til weekenden en naturlig udvikling for os, siger Philip Thestrup, CMO i Aarstiderne.
Høj målsætning for nyt tiltag
Aarstiderne har haft grønne tal i nettoomsætningen siden 2012 frem til i dag og er vækstet med 144 % i perioden. Det er en større satsning, som Aarstiderne foretager med denne udvidelse af virksomheden. Det kræver nemlig en del at have så mange økologiske råvarer, og ikke mindst nye opskrifter til danskerne hver dag. Men Philip Thestrup er optimistisk omkring det nye tiltag:
– Målet er på den korte bane, at mindst 10 % af vores nuværende kunder kommer til at købe måltidskasser i weekenden. Hertil kommer de nye kunder. Vi investerer i at kunne levere om fredagen i over 70 % af Danmark til en start, fordi vi tror så meget på projektet, udtaler han.
At der er kommet så mange virksomheder på markedet, som også leverer måltidskasser til danskerne, ser Philip Thestrup som en positiv udvikling:
– Man skal huske på, at det stadig er et koncept, som de færreste danskerne faktisk har prøvet, så det er kun godt, at denne måde at spise på bliver mere udbredt. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er et voksende marked.