Den 12. september samlede 7-Eleven 250 leverandører og samarbejdspartnere i DR Koncerthuset for at gøre status på året, der var gået, men også for at kigge fremad. Copenhagen Drummers varmede salen op, inden Louise Wollf tog over som dagens konferencier. Adm. direktør Jesper Østergaard gjorde status på et år med fin fremgang, inden kommerciel direktør Morten Vedel stod for kåringen af årets leverandører.
– I 7-Eleven vil vi gerne motivere til vinderkultur – sammen med vores partnere. Derfor vil vi gerne hædre de leverandører, som lægger sig i selen for at gøre en positiv forskel for vores forretning. Vi har brug for leverandører, som er motiveret til at finde nye veje til at skabe opmærksomhed, salg og flytte markedsandele. Leverandører som med nye idéer, produkter eller løsninger kan bidrage til, at 7-Eleven hele tiden opleves af kunderne som relevant og nyskabende, forklarer Morten Vedel.
I år var i alt 17 partnere nomineret i fem forskellige kategorier. I kategorien ’årets nyhed’ vandt Nestlé for sit samarbejde med 7-Eleven i forbindelse med lanceringen af KitKat Ruby.
Vinder i kategorien ’årets only at 7-Eleven’ blev Royal Unibrew med sin Limited Edition Faxe Kondi Guldflaske i forbindelse med awardshowet; Guldtuben.
’Årets kampagne’ blev Carlsberg & Coca-Cola, der bakkede op om 7-Elevens store VM-kampagne med bl.a. gratis flaskekølere.
I kategorien ’årets innovator’ vandt CSM Nordic for at udvikle, teste og komme med kreative input til nye spændende produkter i 7-Elevens mad- og bagerikategori.
The Protein Kitchen vandt i kategorien ’årets indsats’ for større lokale events samt sampling-arrangementer på butiksniveau af deres sunde og spændende produkter.
– Vi under og beundrer de leverandører, som har modet og energien til at byde ind med nye gode ideer til vores samarbejde. Vi har et fantastisk samarbejde med alle vores leverandører, og det giver lidt af et kick, når vi sammen kan gøre det ekstra attraktivt for vores øverste chef, kunden, at komme i vores butikker, slutter Morten Vedel.
Hele Danmarks blærerøv Mads Christensen fik æren af at runde mødet af med en provokation af en livsstilsanalyse, der var med at sætte tanker i gang og tingene i perspektiv. Mødet sluttede med frokost til tonerne af liveoptræden fra Ida Corr.