Danskerne drikker rigtig meget kaffe, og derfor er der stadig et stort marked for kaffebarer, vurderer en af de helt store spillere i branchen.
Danskernes forbrug af kaffe er stort, men det kan sagtens blive endnu større. Det tror Starbucks i hvert fald på. Den amerikanske kaffekæde regner nemlig med at åbne 20-30 nye kaffebarer i Danmark. Det skriver Business.dk.
– Vi har en ambition om at åbne 20-30 nye kaffebarer i primært København og Aarhus indenfor de næste tre til fem år. Vi er meget optimistiske om fremtiden. Vi ser en kæmpe efterspørgsel, siger Michael Hald, der er head of franchise hos Dansk Supermarked, som på vegne af amerikanske Starbucks driver 15 af de 21 Starbucks-kaffebarer i Danmark.
Den næste Starbucks åbner i det nye byggeri overfor Tivoli i København, som går under navnet Axel Towers. Åbningen sker til marts 2017.
Selvom det primært er de to største byer, som Starbucks og Dansk Supermarked har udset sig, så kan det også godt være, at store provinsbyer som Odense og Kolding kan være en mulighed.
Lige nu findes der som sagt 21 Starbucks-kaffebarer i Danmark, men åbner kæden 30 mere, kan den blive en alvorlig konkurrent til kæden Espresso House.