Forbrugerne efterspørger i højere grad økologi når de spiser ude, og flere og flere hoteller, restauranter og caféer ansøger om Det Økologiske Spisemærke. Derfor sætter Fødevarestyrelsen nu særligt fokus på markedsføringsmulighederne med økologi på de private spisesteder og lancerer en række materialer på forskelligt sprog, samt en ny hjemmeside henvendt til hoteller, restauranter og caféer.
De nye materialer offentliggøres på fødevaremessen Bite Copenhagen den 24.-25. august. I samarbejde med en række partnere vil Fødevarestyrelsen her vise, hvordan hoteller, restauranter og caféer kan kommunikere økologi overfor deres internationale gæster og dermed skabe merværdi med Det Økologiske Spisemærke.
Spisestederne med Det Økologiske Spisemærke får nu gratis adgang til logo’er på engelsk, tysk og fransk samt webbannere og autosignaturer på engelsk. Alle elektroniske materialer kan gratis downloades via den nye hjemmeside økologisk-spisemærke.dk/restauranter. Her kan spisesteder også udvikle personlige øko-materialer med egne billeder, fx plakater, regningsholdere mm. til brug på deres spisested.