Nordic Organic Food Fair har ligget under paraplyen Natural Products Scandinavia, men når messen afholdes i Malmø den 13.-14. november vil messen have fået nyt navn og været undergået en rebranding
Natural Products Scandinavia blev lanceret tilbage i 2012 med henblik på at være nordens samlingssted for sund, miljøvenlige og bæredygtige livsstils- og fødevareprodukter og det er netop dette, rebrandingen af Eco Life Scandinavia, som messen kommer til at hedde, skal sætte yderligere i centrum. Rebrandingen afspejler den forsatte betydelige vækst og udvikling inden for sektoren for naturlige produkter, forklarer portfolio director Fiona Allen.
– Som Nordens ledende fagmesse for naturlig sundhed, skønhed og bæredygtig livsstil er det vitalt at udvikle sig sammen med den branche, vi betjener. De skandinaviske lande fortsætter med at have førertrøjen på i bevægelsen hen mod bæredygtig, sund og etisk livsstil. Vores nye brand, lige fra navnet på fagmessen og nyt logo til et komplet redesign af websitet, er mere i overensstemmelse med det skandinaviske marked og opsummerer perfekt, hvad messen omhandler.
Nyt navn, nyt look og nye messeattraktioner
Eventen har tilsammen med Nordic Organic Food Fair, der er placeret under samme tag, mere end 500 udstillere og tager hvert år imod 5000 deltagere, der alle er på udkig efter nyheder, de ikke kan finde nogen andre steder.
Som en del af relanceringen vil Eco Life Scandinavia-brandet gøre gæsteoplevelsen endnu nemmere ved at indlægge fire nye messeområder dedikeret til de hurtigst voksende sektorer inden for det miljøvenlige marked: Vegan Scandinavia, FreeFrom Scandinavia, Natural Health & Beauty Scandinavia og Naked Drinks Scandinavia.
Ifølge Diversified Communication, som står bag messen, er væksten inden for veganisme er en af de allervigtigste trends inden for detailhandel, og de vil imødekomme denne hurtigtvoksende sektor med Vegan Scandinavia. Idet markedet for veganere bliver mere og mere mainstream – 5,5% af danskerne under 34 år betragter sig som veganer eller vegetar, og mange flere går over til en fleksitardiæt – er dette område bestemt til at være en populær attraktion på messen, skriver de i en kommentar til FødevareFOKUS.
På Naked Drinks Scandinavia kan du komme til at prøvesmage nogen af det bedste naturlige, veganske, økologiske, fri for-vine, øl og spiritus. Ifølge Systembolaget, det svenske monopol, har økologisk vin nu en markedsandel på 22% ; mens en af tre svenskere vælger at købe økologisk øl, når det er muligt. Den første event, der er dedikeret til den stadig mere etisk vigtige drikkevaresektor, dækker alt, hvad indkøbere og beslutningstagere behøver for at foretage mere bæredygtige valg både for forbrugeren.