Danskerne er vilde med økologiske produkter, og nu kommer der endnu en spiller, det økologiske brand Honest, på markedet, som satser på stor tilstedeværelse fra dag et.
Danmark har verdensrekord i økologi. 13,3% af alle fødevarer, der sælges i detailhandlen er økologiske, og markedet for økologi vokser hastigt. Mere end hver anden forbruger anfører i dag færre sprøjterester som den vigtigste grund til at købe økologisk. Honest lancerer to 100 % økologiske isteer – en sort te med smag af hindbær og basilikum og en hvid te med smag af fersken og rosmarin. Produkterne er en forfriskende balance af nøje udvalgte teblade fra certificerede plantager i Sri Lanka, Indien og Kina med et strejf af hindbær eller fersken.
Derudover lancerer Honest to økologiske lemonader – en ren lemonade med citron samt en pink lemonade med citron- og hindbær.
Stor efterspørgsel på økologiske drikkevarer af høj kvalitet
– Honest kommer på baggrund af en stor efterspørgsel fra forbrugerne efter et produkt, der er 100 % økologisk, mindre sødt og produceres efter bæredygtige principper. At Honest er blevet en kæmpesucces på andre europæiske markeder skyldes desuden, at det bare er et rigtig godt og fantastisk velsmagende produkt. Helt enkelt og dog ekstraordinært, siger Janne Sørensen, New Growth Manager for Coca-Cola Danmark, der markedsfører Honest i Danmark.
Honest vil være at finde i detailhandelen over hele Danmark fra maj måned. I Danmark bliver Honest distribueret af samarbejdspartneren Carlsberg Danmark ligesom de øvrige læskedrikke fra The Coca-Cola Company.