For første gang lancerer Coca-Cola nu en ny energidrik på det danske marked under det kendte Coca-Cola-brand.
Coca-Cola Energy er en energidrik med strejf af den velkendte Coca-Cola-smag og indeholder bl.a. koffein fra naturlige kilder, guarana-ekstrakt og B-vitamin, men ikke taurin. Coca-Cola Energy kommer i to versioner – én med sukker og én uden. Både Coca-Cola Energy og Coca-Cola Energy Zero Sugar kommer i 25 cl. ’slim can’-dåser og vil blive solgt i convenience og supermarkeder over hele landet.
– Coca-Cola Energy indeholder ingredienser som bl.a. koffein fra naturlige kilder, guarana-ekstrakt og har som den eneste energidrik på markedet et strejf af den velkendte Coca-Cola-smag, siger Maja Bjeverskov, Brand Manager for Coca-Cola i Danmark.
– Det er kvaliteter, vi har bibeholdt igennem hele udviklingsprocessen, fordi vi mener, at det giver et ekstra energiløft tilpasset til den energiske og travle livsstil, mange danskere har i dag. Vi er stolte af at kunne tilbyde dette fantastiske produkt som et supplement til vores andre Coca-Cola-produkter, der er kendt for deres kvalitet og enestående smag, siger Maja Bjeverskov.
Coca-Cola Energy bliver lanceret i 25 cl. ’slim can’-dåser i et nyt design samt med en marketing-kampagne, der sætter fokus på at sprede den positive energi – enten på studiet, på arbejdspladsen eller i fritiden.
Den primære målgruppe for Coca-Cola Energy er unge voksne (18-35 år), og produktet bliver markedsført i overensstemmelse med Coca-Cola’s marketing-guidelines. Det omfatter blandt andet, at produktet ikke markedsføres over for unge under 18 år og ikke reklameres som et produkt, der skal blandes med alkohol.