Stort samarbejde mellem Nestlé og Starbucks bringer det amerikanske kaffebrands til den danske detailhandel.
Muligheden kom efter, at Nestlé og Starbucks officielt oprettede en global kaffealliance i august sidste år. Som en del af aftalen på 48 mia. kr. erhvervede Nestlé licensen til at markedsføre Starbucks kaffe- og teprodukter i Retail samt Food Service over hele verden.
– I dag bringer vi en ny serie af spændende premium Starbucks-kaffeprodukter til de danske forbrugere. Vores forventninger er meget høje, da vi fortsat stræber efter at glæde forbrugere og kunder i Danmark ved at levere den bedste kaffeoplevelse derhjemme, siger Henriette Kjær Schmidt, landechef i Nestlé Danmark.
Med Starbucks-kaffeprodukter forventer Nestlé at kunne nå de nye generationer af kaffedrikkere endnu bedre.
– Udvidelsen af kaffebarer som Starbucks har gennem de seneste år udviklet kaffekulturen blandt især den yngre generation. Unge kaffedrikkere har en tendens til at prøve forskellige kaffedrikke, bl.a. med mælk. Med de nye Starbucks-kaffeprodukter, som sælges i detailhandlen, kan forbrugerne nu nemt genskabe deres foretrukne Starbucks signatursmag i hjemmet, forklarer Henriette Kjær Schmidt.
Hun tilføjer:
– Partnerskabet mellem Nestlé og Starbucks vil hjælpe os med at tilbyde forbrugerne premium kaffeprodukter som er mere bekvemme og skræddersyede. Jeg tror virkelig, at denne lancering kan bringe et nyt vækstmoment til det danske kaffemarked i detailhandlen, siger landechefen.
– Det komplette udvalg af Starbucks At Home sortimentet består af hele bønner og ristet, malet kaffe samt de første Starbucks-kaffekapsler nogensinde udviklet i samarbejde med Nespresso og Nescafé Dolce Gusto. Det er første gang, at man kan finde Starbucks kaffe til Nespresso- og Nescafé Dolce Gusto-systemet i de originale kapsler i dansk detailhandel, siger Henriette Kjær Schmidt.
Starbucks-kapsler til Nespresso-systemet er tilgængelige i Danmark allerede nu, mens de øvrige Starbucks-produkter lanceres i begyndelsen af 2020.