Kohbergs resultat bevæger sig i den rigtige retning. Kohberg kommer ud af 2017 med et mindre negativt resultat, men der er meget mindre end året før.
– Vi bevæger os helt klar i den rigtige retning med en markant forbedring i forhold til 2016, siger adm. direktør Peder Christensen, der dog tilføjer, at en omsætning på 928 millioner kroner skulle kunne omsættes til en positiv indtjening.
Blandt årsagerne til årets resultat peger han på en meget hård priskonkurrence, der presser mange producenter. Derudover har der i 2017 været en del prisstigninger på råvarer og almindelige produktionsomkostninger, som det ikke er lykkedes for Kohberg at få kompensation for via nødvendige prisstigninger eller rationaliseringer.
De hårde markedsvilkår får imidlertid ikke Peder Christensen til at ryste på hånden. Hos den sønderjyske brødgigant er der zoomet skarpt ind på fremtiden.
– I 2018 foretager vi en lang række tiltag og investerer yderligere i vores produktionsudstyr. Det gør vi, fordi vi mener det, når vi siger, at vi har et skarpt blik for det gode håndværk og ønsker at levere det gode brød til hele familien Danmark. Et løfte, vi agter at leve op til, siger han og tilføjer, at Kohberg har fået besat en række lederposter. så man i dag står med en ledelse og medarbejderstab, der er rustet til at klare fremtidens udfordringer.
– Siden jeg kom til for godt to års tid siden, har jeg arbejdet med at sætte det helt rigtige hold – og det er en glæde, at vi nu er en komplet og meget kompetent direktion, ligesom vi har dygtige kolleger, der kan deres håndværk, på alle nøglepositioner, siger Peder Christensen.
Ved udgangen af året 2017 har Kohberg en egenkapital på 112 millioner kroner.